Utställningstråden 2011

Sv: Utställningstråden 2011

*kl*
Jag ska ställa min lille sudd i sthlm! Vi fick en 1:a förra året men under sommaren har vi fått 2 VG och ett G så vore toppen med ett Exc han har växt på sig toppen tycker jag och har ett bra huvud och fin kropp men har ingen päls så det går ju som det går :P Vi är klart nöjda med ett VG och rättvis kritik.

Tja vi åker mest för att det är kul med hela jippot och som en liten tröst för att han blev sjuk och missade lydnadspremiären, nu får det bli det här istället och lydnad i vår. :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

Idag kom mina PM till Stora Sthlm.. Fysjutton så nervöst... nästan 50 salukis med, så det är inte supermycket konkurrens, men ändå. Vad sjutton har jag gett mig in på? :crazy:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Även jag funderar lite på vad jag gett mig in på, vi ska oxå ställa i STHLM.
131 Rottweilers varav 70 tikar, och jag ställer en juniortik och vi är allra först ut. NERVÖST!:crazy:
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

Vad sjutton har jag gett mig in på? :crazy:

Ungefär den tanken fick jag när jag fick lapparna, pga rekordmånga anmälda (140 i min ena ras..) är det uppdelat på flera ringar så jag ställer nu i 3 olika ringar. Med lite oflyt kommer det köra ihop sig med allihop... :crazy: Men jag går all in för att hinna ställa alla själv och får ta på mig de snabba skorna :angel:
 
Sv: Utställningstråden 2011

*Halvt KL*

För mig är det inte ens jämnfördelat!
Fick veta av en bekant (som har juniortik från kennel som börjar på A :p) att det bör vara 15 hanar och 34 tikar... Så jäkla snett!

Visserligen, Wahidah ställs i bruksklass i år, och det har inget år (vad jag sett på resultatlistorna) varit fler än 1-2 tikar i bruksklass... Sedan blir det 6-7 veterantikar, så det är precis som vanligt så att nästan alla går i öppenklass eller championklass.

Känns i alla fall jäkligt bra att ha proffshandler till Wahidah så att jag kan fokusera för fullt på tanten :p
 
Sv: Utställningstråden 2011

Vi ställde på Malmö valp idag och fick ett första pris med HP, andra bästa tik så det är vi nöjda med:)
Syskongruppen blev BIS-4 och var jättekul eftersom det var många grupper:D

Grattis!:banana:

Min mamma ställde sin skottevalp för första gången på Malmö valp och han blev 2:a i bästa hanhundsklass :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Tack!!:D Och grattis till din mammas valp! Kul med skotte, man ser dem inte så ofta nu för tiden.

Har i efterhand stört mig lite på en rad i domarens kritik, hon tyckte att hunden var nästan i för god form... Men hon är liten och har varit "klar" i kroppen några månader nu, kan ju inte jag hjälpa :p
 
Sv: Utställningstråden 2011

hej folket!
nu är det inte långt kvar till STHLM! ack vad nervös jag börjar bli! *hua*
Ninja fyllde två nu den 4e o står inför Championatet *L* Vore ju så sjukt kul att ta titeln just då, första gången i öppenklass o så stor utställning.. :) *hoppas så innerligt* försöker att inte tro att vi ska ta det.. men hoppas ju ändå :)

Bild från Askersund i augusti, Ninja blev 2 bästa tik med Cert :)
585.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2011

Åh, en bedlington! :love:
Visst vill du ha buketräff i samband med att du kommer till Sthlm för utställningen? :angel:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Åh, en bedlington! :love:
Visst vill du ha buketräff i samband med att du kommer till Sthlm för utställningen? :angel:

Träffas gärna när jag får en lucka :) är där både lördag o söndag (ska ev hjälpa en o ställa en busig ung weimaranertik) ^^ vilken dag går grupp 10?
 
Sv: Utställningstråden 2011

De går på söndagen :) Mina lär ju inte gå till någon final av något slag, så då har jag ju hela eftermiddagen ledig om det skulle passa då.
 
Sv: Utställningstråden 2011

PMa ditt telefonnr så kan jag smsa när jag har tid :) (har telfobi o vågar inte ringa ;))
 
Sv: Utställningstråden 2011

Kan verkligen något vara för bra? Blir det inte dåligt då? :confused:

Engelsk domare, men antar att hon menade att hunden inte var så valplik, det var ju trots allt en valputställning... Fast hunden var 11,5 månad och är som sagt liten. Tittade man sedan på dvärgschnauzrarna i gruppen så såg de ut som små farbröder allihopa och inte alls valplika, så vet i tusan.

Jag har en gång fått kritiken "skulle blivit dagens BIR om det hade varit en hane" om min andra tik (avatarbilden), så det känns som att deras utlåtanden inte alltid är klockrena.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Kan verkligen något vara för bra? Blir det inte dåligt då? :confused:

Jag ställer ju American Akita och har en ung hanhund som i princip alltid varit lite efter "proffsens" hundar rent utvecklingsmässigt. Deras hundar har varit ganska klara redan i juniorklassen, jag har många gånger fått det som possitivt att min hund inte har växt så fort utan är rätt utvecklad för sin ålder.

En av gångerna han fick reservcertet fick han det med kommentaren att en junior inte skulle vara mer färdig utan att de var så här de ska se ut i denna ålder.

:banana::banana:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag ställer ju American Akita och har en ung hanhund som i princip alltid varit lite efter "proffsens" hundar rent utvecklingsmässigt. Deras hundar har varit ganska klara redan i juniorklassen, jag har många gånger fått det som possitivt att min hund inte har växt så fort utan är rätt utvecklad för sin ålder.

En av gångerna han fick reservcertet fick han det med kommentaren att en junior inte skulle vara mer färdig utan att de var så här de ska se ut i denna ålder.

:banana::banana:

Åh, sånt här blir jag glad av att läsa! :D

/ R_C, som några gånger trott att 9 mån salukis varit 3-4 år eftersom de varit så galet "färdiga" i kroppen...:cool:
 
Sv: Utställningstråden 2011

En av gångerna han fick reservcertet fick han det med kommentaren att en junior inte skulle vara mer färdig utan att de var så här de ska se ut i denna ålder.

:banana::banana:

Fast som sagt, man måste ju se till de olika individerna. Jag har en väldigt liten tik, hon är nästan decimetern längre än min andra vuxna (som är väldigt stor) och löpte tidigt. Jag kan ju inte ursäkta mig med att jag skulle ha svält henne eller nåt sånt, hon har växt så.
Jag tycker det är ganska korkat av domarna att tycka att de ska se ut si eller så vid en viss ålder. Det är helt okej att en hund ser ut som ett skämt fram till en viss ålder, men det behöver ju inte betyda att de färdiga hundarna är sämre/bättre, om du förstår vad jag menar.

Min hund har en syster som har mycket mindre massa och inte är alls klar, men hon har inte löpt första gången än och växer annorlunda.
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl*
Någon som vet hur mycket inträdet på stora stockholm är i år???
Det brukar ju vara hiskeligt dyrt...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 236
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
26
· Visningar
1 511
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 518
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 697
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp