Utställningstråden 2017

Är det så tvärtom också? Eller krävs det tre cert i det landet då ändå?

Det beror på vilket land. För dom nordiska och baltiska länderna räcker det med ett.
I Tyskland eller Holland är det till exempel inte så, där behöver hunden de antal cert som gäller i landet oavsett om den redan är champion eller inte.
 
Eller Norge :laugh: 3 cert där så räcker det med ett här sen (som lämpligast tas i Norrland :D:sneaky:).
Norge är ju skittufft :meh: Iallafall i min ras. Alla stort-cert utställningar har sjukt många anmälda. Jag satsar på Finland o Danmark nu i år för att hinna ta NORD UCH innan dom ändrar reglerna :D
 
Jag funderar på att ställa Ladda i Danmark i vår, för skojs skull. Hon är ju den enda hunden som kan vänstervarva med framgång :D
Hon har två CACIB tagna i Sverige och är SE UCh, så jag gissar att det räcker med ett CACIB till för att bli C.I.B?

De som är nedstämda på kravet på bruksmeriter för championatet kan ju läsa Wachtelhundarnas championatkrav :angel: :D

"Tre certifikatkvalitetspriser (Ck) erhållna i jaktkonkurrensklass (jkk) i Sverige utdelade av minst två domare. Minst ett av certifikatkvalitetspriserna ska vara utdelat vid oficiell utställning inom SWK.
Minst ett av certifikatkvalitetspriserna ska ha utdelats tidigast när hunden uppnått åldern 24 månader och en dag.
Lägst 3:e pris på jaktprov i unghundsklass eller nybörjarklass alternativt för merit erhållen före 2017, godkänd i unghundsklass eller nybörjarklass på jaktprov med lägst 8 poäng på skott och lägst 2:a pris på jaktprov i öppenklass alternativt för merit erhållen före 2017 1:a pris i öppenklass och godkänt skogsprov"

:p
 
Jag funderar på att ställa Ladda i Danmark i vår, för skojs skull. Hon är ju den enda hunden som kan vänstervarva med framgång :D
Hon har två CACIB tagna i Sverige och är SE UCh, så jag gissar att det räcker med ett CACIB till för att bli C.I.B?

De som är nedstämda på kravet på bruksmeriter för championatet kan ju läsa Wachtelhundarnas championatkrav :angel: :D

"Tre certifikatkvalitetspriser (Ck) erhållna i jaktkonkurrensklass (jkk) i Sverige utdelade av minst två domare. Minst ett av certifikatkvalitetspriserna ska vara utdelat vid oficiell utställning inom SWK.
Minst ett av certifikatkvalitetspriserna ska ha utdelats tidigast när hunden uppnått åldern 24 månader och en dag.
Lägst 3:e pris på jaktprov i unghundsklass eller nybörjarklass alternativt för merit erhållen före 2017, godkänd i unghundsklass eller nybörjarklass på jaktprov med lägst 8 poäng på skott och lägst 2:a pris på jaktprov i öppenklass alternativt för merit erhållen före 2017 1:a pris i öppenklass och godkänt skogsprov"

:p
4 CACIB i minst 3 olika länder för minst 3 olika domare. Minst 1 år och 1 dag måste går mellan första och sista CACIBet. Sen tror jag att det är någon jaktmerit också, men ni kan nog bli CIE utan jaktmerit. Måste kolla :up:
 
@AraSlei Jag kollade upp det. Visst är Ladda SE UCH? Isf räcker det med 2 CACIB i 2 olika länder för CIB. Det som jag skrev i inlägget ovan stämmer för CIE.

" Två CACIB utdelade i två länder av två domare samt jaktprovsmerit (se SE UCh ovan). Minst ett år och en dag ska ha för utit mellan första och sista CACIB. "
 
När jag var med Tonto på en exterörbeskrivningutbildning som "testhund" så sa dom en hel del intressanta saker om både den grövre utställningsaussien och den nättare arbetsavlade aussien. Det var två stycken som var av utställningsmodell, två stycken nätta som Tinja och så Tonto som var mitt i mellan. Superintressant!
Åh, skulle varit så intressant att höra vad de hade att säga om de olika "modellerna"!
 
@AraSlei Är jag inte helt borta så behövs 4 Cacibs för att bli cib. Tre av dem måste dessutom vara i olika länder. :p

@AraSlei Jag kollade upp det. Visst är Ladda SE UCH? Isf räcker det med 2 CACIB i 2 olika länder för CIB. Det som jag skrev i inlägget ovan stämmer för CIE.

" Två CACIB utdelade i två länder av två domare samt jaktprovsmerit (se SE UCh ovan). Minst ett år och en dag ska ha för utit mellan första och sista CACIB. "

Ja, precis, jag kollade och fattade det så också :) Hon är SE UCh sedan oktober då vi knep sista jaktprovsmeriten.
 
Aussie behöver inte bruksmerit för cert, däremot för att kunna bli champion.
Ställer man då i bruksklass utan bruksmerit..?
Hos oss behöver man jaktmerit för att få ställa i jaktklass, du kan då plocka cert. För att få lösa in certen och bli champion behövs pris i öppenklass på jaktprov. Gissar att de har något liknande.
 
Ställer man då i bruksklass utan bruksmerit..?
Hos oss behöver man jaktmerit för att få ställa i jaktklass, du kan då plocka cert. För att få lösa in certen och bli champion behövs pris i öppenklass på jaktprov. Gissar att de har något liknande.
Nej har man ingen bruksmerit så kan man såklart inte ställa i bruksklass. Men certet delas inte ut i bruksklass utan i bästa hane/tik precis som på alla raser utan krav på merit. Så man kan istortsätt plocka 10-20-30 cert om man har en fin hund och gillar att förstöra för andra. Godkänd i lägre klass bruks krävs för championat, alternativt några meriter som bla patrullhund, inom IPO o liknande.
 
Nej har man ingen bruksmerit så kan man såklart inte ställa i bruksklass. Men certet delas inte ut i bruksklass utan i bästa hane/tik precis som på alla raser utan krav på merit. Så man kan istortsätt plocka 10-20-30 cert om man har en fin hund och gillar att förstöra för andra. Godkänd i lägre klass bruks krävs för championat, alternativt några meriter som bla patrullhund, inom IPO o liknande.
Tack och lov att man måste ha bruksmerit för att få cert hos dobbis.
 
Norge är ju skittufft :meh: Iallafall i min ras. Alla stort-cert utställningar har sjukt många anmälda. Jag satsar på Finland o Danmark nu i år för att hinna ta NORD UCH innan dom ändrar reglerna :D

Räcker ju med ett stor-cert och sen två klubbcert och där brukar det ju inte direkt vara konkurrens ;) tror att de dock skulle ändra det där med storcert och klubbcert men vet inte om det redan har hänt?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 108
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 390
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 478
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp