Utställningstråden 2018

150 mil senare: nej, min kropp pallar inte sånt här i nuläget. Suck.
Resultat därefter.
(Tromsö)
Tassa VG, ville verkligen inte gå runt i ringen och jag hade inte energi nog att peppa henne.
Qine VG, där är det lite mer oklart vad det berodde på, men hon var också lite tveksam att gå på ett ställe i ringen, så det var väl droppen som fick bägaren att rinna över till VG.
Qines första långresa och hon har skött sig exemplariskt. Nu sover hon, välförtjänt, i mitt knä :)

Nästa strapats: på torsdag bär det av 130 mil enkel väg mot Maura i Sydnorge, för utställningar på lördag och söndag. Är jag lika trött då kommer jag lämna Qine till någon annan. Tassa vägrar gå med någon annan än mig, så där finns inget alternativ. Oavsett ska det bli jättekul att titta på en massa fina griffoner på specialen och träffa massa trevligt folk :)
 
Lilltjejen, som blev 1 år den 13 juni, har hunnit få en liten rosettsamling redan 😀. Senaste utställning var specialutställning i Landskrona (SGVK), där blev det Exc och 2:a juniortik. Hon får bra kritik, men behöver växa till sig lite mer för att domarna ska bli riktigt nöjda. Men det kommer förhoppningsvis med tiden 😊.
_20180619_122559.JPG
 
Tillbaka efter långhelg i sydnorge och oj vad det varit underbart! Lite väl bra utställningsväder bara, annars perfekt.
71 anmälda griffoner till specialen på lördagen (officiell utställning), och ca 30 på småcert-utställningen på söndagen. Hade med kameran på lördagen och tog drygt 700 bilder, 1/3 borde vara användbara :D
Lö: Tassa visade sig över förväntan och fick exc+ck, 2 bästa championtik, oplacerad i bästa tik.
Qine exc+ck, 3e junior av 5 (som nybliven junior, gänglig som tusan, mot tikar som nästan var vuxna i kroppen :) ), oplacerad i bästa tik.
Sö: Tassa exc+ck, 2 bästa championtik, 3e bästa tik (tror jag).
Qine exc

Dagarnas WOW var: Qines storasyster Orcana blev BIR på söndagen, avelsgruppen blev BIS2 båda dagarna (i stora ringen) och uppfödargruppen blev BIS på söndagen (också stora ringen).

Nästa mål Piteå internationella. Blir bara Qine, det är för nära Tassas beräknade eventuella valpning för att hon ska få ställas.
 
VI åkte på en inoff för två veckor sedan, hunden är visserligen ställd en del tidigare men bara en gång med mig, och jag känner mig väldigt oerfaren som handler så tänkte att det är bäst att välja en inoff :nailbiting:. Den officiella vi åkte på slutade med ett VG så jag blev ändå hyfsat förvånad när vi slutade som BIS-4. Det spöregnade i slutet av dagen och jag har inget tält eller likande så Frank blev liite blöt i pälsen tyvärr trots att han fick sitta helt gömd under en regnponcho :rofl:. Trots vädret skötte han sig i alla fall exemplariskt, rörde sig jättebra och domaren älskade hans attityd. Det var ju som sagt en inoff så det finns ju värre konkurrens om man säger så, men jag är ändå taggad nu och har anmält oss till Ransäter i slutet av juli. Någon mer som ska dit? :D

22E28FB6-9B36-40D9-AB1E-E3288AD8DE9A.jpeg
 
@bollen__

Tack! Kul med någon mer Bukemänniska i Ransäter. Jag ställer tyvärr söndagen... :down: Det känns som att alla andra kommer på lördagen, har två kollegor som ska dit men såklart på lördagen. Men jag kör övertalningskampanj just nu för en tredje kollega som har saluki, de går iaf på söndagen :p:angel:
 
Dessutom verkar det nu som att jag hänger med en kollega till Norge den 14:e och ställer... lika bra att gå all in med en gång tänker jag :idea:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Igår va vi på utställningspremiär i Borås med vår Breton (2årig tik) Hela 2 bretoner på plats:D Båda fick VG.
Jag är jättenöjd med kritiken som va alldeles rättvis. Tyvärr blev hon jätterädd för mätstickan (mest att det va en främmande man som mätte henne, hon är inne i en lite blyg period och män är inget man kan lita på:meh:) Hade hon inte blivit rädd hade hon fått bättre kritik och excellent sa domaren, men hon blev lite hukig efteråt och det är ju dagens form som räknas.
Men vi är nöjda! Det är ju saker som går att träna bort och det är kul att få en bra kritik:)
 
Nu har vi landat efter Tvååker!

I fredags hade jag bara med Shiera som blev tvåa i juniorklassen med slätt excellent. Igår hade jag med båda och Shiera blev då fyra i juniorklassen men med CK! :up:

D7FCxfD.jpg

aTFJuit.jpg


Alpina däremot vinner öppenklassen med CK! Blir bästa tik med cert och sen lyckas hon slå hanen och blir BIR!!! Helt jäkla galet! :heart Jag bara grät! :laugh:

Vi hade dessutom en helt fantastisk hejarklack med oss och domaren var helt överväldigad! Han sa att detta var den bästa utställningen han någonsin dömt och han ska nu skryta om ”finnish lapphund in sweden”! :D

ad01CI5.jpg

MEe1CC7.jpg

TL6XBmt.jpg

9LtuQQm.jpg

ZGhs2KN.jpg
 
Någon som har tips hur man får upp hundens huvud när den springer?
Vi var i Tvååker båda dagarna och fick med oss Excellent x2 men hon behöver mer power när hon springer och att få upp huvudet hade gjort mycket... tips? :)
 
Idag har Svenska hovawartklubbens rasspecial i Osby gått av stapeln och jag har lite trasig kropp så skaffade handler till Impa. Och som hon visade henne! Ända fram till BIS. Dessutom blev hennes avkommor 2:a bästa tik och 2:a bästa hane. Helt galet!
2366DBE6-759D-4F49-96EE-AD530E309F9D.jpeg
 
Hur hittar man någon som kan vara handler till sin hund?

Jag vill ställa i Ronneby, jag tror det är sista gången jag ställer för JAG fixar inte det. En vecka innan är jag så nervös att jag bara vill lägga mig ner och dö. När jag går in i ringen så glömmer jag allt och jag gör honom inte rättvisa alls. Han kommer aldrig bli nån champion kanske men jag vill iaf att han ska få den kritik han förtjänar. Han tycker det är rätt kul, älskar människor och har ett fantastiskt huvud. Jag bryr mig inte ens om den som ställer honom är speciellt van eller jätteduktigt, bara dom kan det bättre än jag :crazy:
 
Hur hittar man någon som kan vara handler till sin hund?

Jag vill ställa i Ronneby, jag tror det är sista gången jag ställer för JAG fixar inte det. En vecka innan är jag så nervös att jag bara vill lägga mig ner och dö. När jag går in i ringen så glömmer jag allt och jag gör honom inte rättvisa alls. Han kommer aldrig bli nån champion kanske men jag vill iaf att han ska få den kritik han förtjänar. Han tycker det är rätt kul, älskar människor och har ett fantastiskt huvud. Jag bryr mig inte ens om den som ställer honom är speciellt van eller jätteduktigt, bara dom kan det bättre än jag :crazy:

Antar att ni har någon ras-sida på Facebook, lägg ut en förfrågan där?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 080
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 667
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp