Uttrycket "Det är sen gammalt".

Inte_Ung

Trådstartare
Ger mig irriterade krypningar längs hela ryggraden.
Det är så fult och så onödigt intetsägande när det stoppas in lite hur som helst.

Vad är meningen med det?
Varför detta tjat?

Jag får spunk på det, rent ut sagt.
Kan inte snälla alla bara sluta med det?
 
Ger mig irriterade krypningar längs hela ryggraden.
Det är så fult och så onödigt intetsägande när det stoppas in lite hur som helst.

Vad är meningen med det?
Varför detta tjat?

Jag får spunk på det, rent ut sagt.
Kan inte snälla alla bara sluta med det?

Jag och mina (svenska) vänner är skyldiga!

Tycker det är kul att säga!

"Kräftskiva i Augusti" - det är sen gammalt!

:rofl:
 
Ger mig irriterade krypningar längs hela ryggraden.
Det är så fult och så onödigt intetsägande när det stoppas in lite hur som helst.

Vad är meningen med det?
Varför detta tjat?

Jag får spunk på det, rent ut sagt.
Kan inte snälla alla bara sluta med det?
Tur att jag inte hört det nästan alls.
Jag hade antagligen också suckat för mig själv...
Alltså är det inte lite dålig svenska dessutom?
Det är SÅ sen gammalt?
Sen ser jag liksom inte så mycket användningsområden för uttrycket heller. Verkar onödigt bara. 😇
 
Ger mig irriterade krypningar längs hela ryggraden.
Det är så fult och så onödigt intetsägande när det stoppas in lite hur som helst.

Vad är meningen med det?
Varför detta tjat?

Jag får spunk på det, rent ut sagt.
Kan inte snälla alla bara sluta med det?
Hehe jag kan vara skyldig till att säga det. Men säger det då ironiskt, om det gör det bättre :p. Som några andra skrev, när det är något som är nytt.
 
Det blir gärna lite konstigt när gamla uttryck tas upp som modenycker av folk som aldrig har kunnat den dittills brukade användningen. Blir inte som normal språkutveckling där det finns en utvecklingslinje som binder samman det hela. Mer som ett nyord som förkläs i ett gammalts form.
 
Inget jag själv använder eller använt, men ser det oftast sagt med humor eller ironi (nästan mest i en välkänd facebookgrupp)
Tycker det är ganska kul uttryck, ifall användaren lyckats använda det på ett bra sätt.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 105
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 885
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 891
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 141
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp