Uv-kläder

Saile

Trådstartare
har ni det på era små?
Vi har tänkt köpa det till vår pojk men det finns ju nästan bara med korta ben och ärmar? Man ska väl skydda hela kroppen?
Han är bara 8 månader nu så han är ju för liten för att smörjas med solskyddsfaktor.
Givetvis håller vi honom i skuggan så mycket det går men det är ju omöjligt att undvika solen helt!
 
För liten för solskyddskräm? Det kan man väl alltid smörja med? Känns som om det plus långärmade tröjor o byxor i lätt luftigt material e det lättaste. O försöka hålla de i skuggan så mycket det går :)
 
Tycker absolut man kan använda solskyddskräm. Men det är vettigt att välja en kemikalieminimerad. Jag gillar Eco cosmetics.
 
För liten för solskyddskräm? Det kan man väl alltid smörja med? Känns som om det plus långärmade tröjor o byxor i lätt luftigt material e det lättaste. O försöka hålla de i skuggan så mycket det går :)
Man rekommenderar att inte använda solskyddskräm på bebisar yngre än 6 månader.
 
Se där! Hade jag ingen aning om. Men om nu ts barn e 8 mån borde det ju inte va ett problem då?
 
För liten för solskyddskräm? Det kan man väl alltid smörja med? Känns som om det plus långärmade tröjor o byxor i lätt luftigt material e det lättaste. O försöka hålla de i skuggan så mycket det går :)

Jag har hört att man inte ska smörja barn under 1 år men verkar vara lite olika det där. Då kanske man vågar köra på en "snäll" solskyddskräm och långärmade luftiga kläder :)
 
Enl 1177 så står det iaf fr.o.m. 6 månader så det tycker man ju att man borde kunna utgå ifrån i såna fall :)
 
Polarn och Pyret har med lång ärm och långa ben, använda dem förra året och kommer göra det i år igen
 
har ni det på era små?
Vi har tänkt köpa det till vår pojk men det finns ju nästan bara med korta ben och ärmar? Man ska väl skydda hela kroppen?
Han är bara 8 månader nu så han är ju för liten för att smörjas med solskyddsfaktor.
Givetvis håller vi honom i skuggan så mycket det går men det är ju omöjligt att undvika solen helt!

Ja, använt sedan sommaren han va 1,5 och använder fortfarande 1 år senare. Är så smidigt och skönt att slippa smörja in mer än händer och ansikte :)

Vi har bara köpt hela uv-dräkter med långa ärmar och ben.
 
Vi hade uv-dräkt från Swimpy förra året men i år håller vi oss till leggings, långärmad t-shirt och solhatt. Och solkräm med spf 50+. Vi ska bara vara i Sverige så mer lär inte behövas. Vill man vara extra försiktig håller man sig inomhus de timmar då solen är som starkast.
 
Jag har hört att man inte ska smörja barn under 1 år men verkar vara lite olika det där. Då kanske man vågar köra på en "snäll" solskyddskräm och långärmade luftiga kläder :)
Kör på eco cosmetics solkräm åt min i samma ålder. Storasystern har fått ny uv-tröja med långa ärmar då det verkar vara vårt hopp för att håll henne undan värmeeksem. Sunblock eller möjligtvis zunblock tror jag att märket hette. Beställde från någon sida på nätet. Levererades med korta byxor men vad tusan.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 641
Senast: Anna
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 161
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp