Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står inte det på ditt vaccinkort när det är dags för nummer 2? Vet inte var du bor, men här i Stockholm får man ett sms en vecka innan det är dags och går in i appen och bokar tid och plats. Kan man boka så långt i förväg på andra platser i Sverige?

Jag har börjat förlika mig med Alltid Öppet även om jag fortfarande tycker det är skräp och det har fungerat bra vad gäller just covid, även om de envisas med att fortsätta erbjuda mig dos 2. Jag har både fysiskt kort och finns i digitalt register så jag kan skriva ut vaccinpass/bevis vid eventuella resor.
Hos oss fick man tiden för andra sprutan bokad redan vid första spruttillfället. Känns rätt bra att slippa "jaga" en andra gång... :)
 
Hos oss fick man tiden för andra sprutan bokad redan vid första spruttillfället. Känns rätt bra att slippa "jaga" en andra gång... :)

Ja det hade varit idealiskt men jag fick bara ett datum när jag borde vaccinera mig igen och meddelande om att det skulle komma ett sms när det var dags att boka mig. Det fungerade smärtfritt och jag tog andra dosen på dagen de skrev i vaccinkortet.
 
Står inte det på ditt vaccinkort när det är dags för nummer 2? Vet inte var du bor, men här i Stockholm får man ett sms en vecka innan det är dags och går in i appen och bokar tid och plats. Kan man boka så långt i förväg på andra platser i Sverige?

Jag har börjat förlika mig med Alltid Öppet även om jag fortfarande tycker det är skräp och det har fungerat bra vad gäller just covid, även om de envisas med att fortsätta erbjuda mig dos 2. Jag har både fysiskt kort och finns i digitalt register så jag kan skriva ut vaccinpass/bevis vid eventuella resor.
Grejen är att kortet är spårlöst borta :arghh:
Borde inte ha slängt det det vore ju höjden av klantighet :cautious:
Men jo satsar på att ta med 5 veckors intervall, som jag förstått av andra ska det funka här :) tog min nr 1 spruta i Knivsta.
 
Grejen är att kortet är spårlöst borta :arghh:
Borde inte ha slängt det det vore ju höjden av klantighet :cautious:
Men jo satsar på att ta med 5 veckors intervall, som jag förstått av andra ska det funka här :) tog min nr 1 spruta i Knivsta.

Om det var i stora sporthallen i Knivsta så fick man inget kort. Man fick ett papper tillsammans med informationspappren.
Dottern och svågern tog där och A4-papper var allt de fick.

Jag fick ett kort i Norrtälje men det var stort som två kreditkort i papper. Det är det som refereras som ”kort” för de allra flesta här.
 
Om det var i stora sporthallen i Knivsta så fick man inget kort. Man fick ett papper tillsammans med informationspappren.
Dottern och svågern tog där och A4-papper var allt de fick.

Jag fick ett kort i Norrtälje men det var stort som två kreditkort i papper. Det är det som refereras som ”kort” för de allra flesta här.
Jag fick ett kort plus massa a 4 blad så jo visst ett kort!!
 
Blir så avis på andra penicillinallergiker som verkar ha fått ta vaccin utan knussel 😂

Jag måste boka tid på allergivaccinationsplats. Bättre att ta det säkra före det osäkra antar jag 😅
 
Blir så avis på andra penicillinallergiker som verkar ha fått ta vaccin utan knussel 😂

Jag måste boka tid på allergivaccinationsplats. Bättre att ta det säkra före det osäkra antar jag 😅
Jag fick boka på den vanliga vaccinationscentralen trots penicillin-allergi, men när jag kom dit fick jag vandra över gatan till vårdcentralen med en ur personalen så de kunde ge mig sprutan där. Det var tur för det gick inte så bra. Det tog en timme innan två sköterskor och en läkare kom fram till att jag fick avgöra själv om jag vågade ta den. Efter jag hade fått den fick jag order om att stanna i 30 minuter. Efter 15 minuter började jag få svårt att andas och hostade en massa. Typ två minuter senare låg jag på en brits i ett rum med två sköterskor och en läkare stående över mig. En del mediciner och två timmar senare släppte de motvilligt iväg mig hem med stränga order om att åka in igen om jag kände mig sämre.
 
Grejen är att kortet är spårlöst borta :arghh:
Borde inte ha slängt det det vore ju höjden av klantighet :cautious:
Men jo satsar på att ta med 5 veckors intervall, som jag förstått av andra ska det funka här :) tog min nr 1 spruta i Knivsta.
Dom har gått ut med här i region Uppsala att man kan boka dos två, men bokar man en tid som är kortare än 6 veckor från dos ett kommer den avbokas.
 
Dom har gått ut med här i region Uppsala att man kan boka dos två, men bokar man en tid som är kortare än 6 veckor från dos ett kommer den avbokas.
På 1177 står det i Uppsala län

"Om du bokar en tid för dos två som infaller för nära din första dos, kommer tiden att avbokas."

Men när det för nära första dosen anses vara, ges ingen information om på sidan. Det ges heller ingen information om när avbokningen då sker, det känns ju som det borde ske ganska nära när någon bokat.

Men folk verkar inte ha blivit avbokade när det gått strax under 6 veckor.
 
På 1177 står det i Uppsala län

"Om du bokar en tid för dos två som infaller för nära din första dos, kommer tiden att avbokas."

Men när det för nära första dosen anses vara, ges ingen information om på sidan. Det ges heller ingen information om när avbokningen då sker, det känns ju som det borde ske ganska nära när någon bokat.

Men folk verkar inte ha blivit avbokade när det gått strax under 6 veckor.
Det stod i unt under 6 veckor så jag antar att det är den tiden som avses.
 
Jag måste säga att jag blev så väl omhändertagen. :heart Blev uppfångad redan i kön och visad till en privat rum - fick en jättefin GP att prata med, han satt med bara mig i säkert en dryg halvtimme allt som allt. Ingen svimmning eller näsblod.
Senare på eftermiddagen messade chefen och checkade av så att jag var ok. Folk är rätt fina ibland.
 
Läste precis att EU öppnar för Schweiz och Ryssland. Dvs de godkänner varandras corona-pass vad det verkar. Blir intressant vilka fler länder som hakar på i närtid och hur resandet kommer se ut i höst. Jag har en bokad resa i början av oktober till ett land utanför EU och just nu verkar det knepigt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
586
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 023
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 383
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp