Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste precis att EU öppnar för Schweiz och Ryssland. Dvs de godkänner varandras corona-pass vad det verkar. Blir intressant vilka fler länder som hakar på i närtid och hur resandet kommer se ut i höst. Jag har en bokad resa i början av oktober till ett land utanför EU och just nu verkar det knepigt
Jag tycker att det är märkligt med ffa. Ryssland, där ju smittan verkligen skenar nu.
 
Jag tycker att det är märkligt med ffa. Ryssland, där ju smittan verkligen skenar nu.

De öppnar ju endast för de med vaccinpass men vet inte hur tex delta-varianten ser ut i Ryssland. Som jag förstår sprids den tex även bland vaccinerade i Israel (i vilken utsträckning vet jag inte dock)
 
De öppnar ju endast för de med vaccinpass men vet inte hur tex delta-varianten ser ut i Ryssland. Som jag förstår sprids den tex även bland vaccinerade i Israel (i vilken utsträckning vet jag inte dock)
Deltavarianten vet jag åtminstone att fotbollssupporters tagit med sig hem ;) Men tror att den är utbredd. Men vad gäller vaccinpass så har det väl hittills inte deltavarianten tagits hänsyn till där, inte heller personer med sänt vaccinsvar. Och jag har läst en del om det, Israels siffror om hur mycket vaccinet står emot delta är sämre (ungefär 64% skydd bara, gäller Pfizers vaccin) men det ska skydda hyfsat mot allvarlig sjukdom och död åtminstone. Englands siffror är lite mer optimistiska.
 
Yay, det gick mycket bättre än när jag fick stelkrampsprutan! :banana: Det var som värst samma kväll med ömt ställe kring området där jag fick vaccinet. Men det blev bättre redan nästa dag och redan nästa natt kunde jag ligga på armen som jag fick vaccinet i. Nu gör det bara liite ont om jag trycker direkt där sprutan gick in.
Inget besvärligt övht alltså. Duktiga immunförsvar :D
 
Jag måste säga att jag blev så väl omhändertagen. :heart Blev uppfångad redan i kön och visad till en privat rum - fick en jättefin GP att prata med, han satt med bara mig i säkert en dryg halvtimme allt som allt. Ingen svimmning eller näsblod.
Senare på eftermiddagen messade chefen och checkade av så att jag var ok. Folk är rätt fina ibland.
Åh vilken fin mottagning du fick! :up: Nyfiken, hur visste de att fånga upp dig i kön? Hade du informerat dem?
 
Inga biverkningar idag heller :up: lite värk/ömt kring sticket, typ stort som en golfboll. Men det tror jag har mer att göra med att hon råkade ha sönder ett blodkärl, har ett tjusigt blåmärke också :p
 
Jag fick boka på den vanliga vaccinationscentralen trots penicillin-allergi, men när jag kom dit fick jag vandra över gatan till vårdcentralen med en ur personalen så de kunde ge mig sprutan där. Det var tur för det gick inte så bra. Det tog en timme innan två sköterskor och en läkare kom fram till att jag fick avgöra själv om jag vågade ta den. Efter jag hade fått den fick jag order om att stanna i 30 minuter. Efter 15 minuter började jag få svårt att andas och hostade en massa. Typ två minuter senare låg jag på en brits i ett rum med två sköterskor och en läkare stående över mig. En del mediciner och två timmar senare släppte de motvilligt iväg mig hem med stränga order om att åka in igen om jag kände mig sämre.
Vilket vaccin fick du? Kan du ta det 2a sprutan?
 
Åh vilken fin mottagning du fick! :up: Nyfiken, hur visste de att fånga upp dig i kön? Hade du informerat dem?
Verkligen. :heart
Nej, men jag började få panik redan där. Tror tårarna och de flämtande andetagen avslöjade mig. :angel: 😅 Jag tycker det var så fint hur han så självklart tog ögonkontakt och bara gjorde en gest att jag skulle följa med, jag behövde inte säga eller förklara något överhuvudtaget.
 
Inga biverkningar för mig heller! Armen var lite öm igår, men eftersom jag spenderade de första tre månaderna av året med en typ stukad(?) arm så var detta ingenting i jämförelse. :) Precis vid sticket är det fortfarande rött och varmt och lite hårt, i storlek med ett stort myggbett.
Jag tar hellre det här tusen gånger om än att bli sjuk i COVID. :up:
 
Jag har fått en bula och det är jätteömt. Och nu har skiten börjat klia åxå. Ser ut som ett gigantiskt myggbett. Är det vanligt att det kliar?
 
Jag fick Pfizer i onsdags. Jag fick väldigt mycket yrsel till och från under torsdagen och fredagen, samt rejäl huvudvärk fredagseftermiddagen. Var lite öm i armen omkring sticket första två dagarna. Inget mer.

Jag och min partner har bokat tid för spruta nummer 2 samma dag och tid. Kom på att vi får bara hoppas att vi inte får biverkningar då, för då kommer ingen av oss orka med lilla yrvädret på 1,5 år 😅
 
Jag känner bara en som har reagerat. Hon fick förkylningssymptom under ett par dagar. Så jag har ingen att jämföra med. Men då vet jag att det inte bara är jag som får den reaktionen
Såhär blev det för mig :
20210610_203613.jpg

Jag fick även feber en dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
562
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
2 978
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp