Bukefalos 28 år!

Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kände ingenting direkt efter sticket igår, under eftermiddagen och kvällen blev armen lite öm. Har kunnat sova helt normalt, till och med ligga på vänster sida (jag är högerhänt så fick sprutan i vänster arm) och det känns lite ömt idag med. Lite som träningsvärk just runt själva sticket. Hoppas det inte blir mer än så, men lite orolig för andra sprutan (fick tid direkt igår på plats så slipper boka själv).
 
Tror att jag fick Comirnaty - men koksalt verkar också populärt dessa dagar :)

Jag har funderat på det där med koksalt alltså, jag har inte fått några biverkningar alls av någon dos och det är klart att jag funderar lite på vad jag egentligen har fått. Har nog iofs inget att oroa mig för jag har ju fått ta båda doserna på en vårdcentral på grund av tidigare allvarliga biverkningar av vaccin. Har svårt att tänka mig att de ger koksalt av misstag hoppas jag och att det isåfall skulle vara båda doserna.
 
Jag har funderat på det där med koksalt alltså, jag har inte fått några biverkningar alls av någon dos och det är klart att jag funderar lite på vad jag egentligen har fått. Har nog iofs inget att oroa mig för jag har ju fått ta båda doserna på en vårdcentral på grund av tidigare allvarliga biverkningar av vaccin. Har svårt att tänka mig att de ger koksalt av misstag hoppas jag och att det isåfall skulle vara båda doserna.

Hänger inte med alls här, var kommer detta resonemang kring koksalt ifrån?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har funderat på det där med koksalt alltså, jag har inte fått några biverkningar alls av någon dos och det är klart att jag funderar lite på vad jag egentligen har fått. Har nog iofs inget att oroa mig för jag har ju fått ta båda doserna på en vårdcentral på grund av tidigare allvarliga biverkningar av vaccin. Har svårt att tänka mig att de ger koksalt av misstag hoppas jag och att det isåfall skulle vara båda doserna.
Men nu skojar du? Var i hela friden får du det resonemanget ifrån om baserat på vad en syrra gjorde i tyskland? Nu får jag nästan svindel om du är allvarlig?
 
Men nu skojar du? Var i hela friden får du det resonemanget ifrån om baserat på vad en syrra gjorde i tyskland? Nu får jag nästan svindel om du är allvarlig?

Jag tar på mig skulden, skulle kanske inte ha skojat om det i den här tråden. Det är alltså en historia om en rödakorset-sköterska i Tyskland som bytt ut vaccin mot koksalt, i anti-vaxx-gudarnas spår och därmed sett till att de äldre som gick dit för att få vaccin, och därmed trodde att de var hyfsat skyddade mot allvarlig sjukdom, inte fick annat än koksaltlösning. Lite som att sälja någon en fallskärm som man medvetet har klippt av alla snören till skärmen i utan att säga det. Det har INGENTING att göra med de 12 miljoner doser vaccin som administrerats i Sverige, i något annat land eller på någon annan plats än den specifika av den specifika sköterskan i Tyskland.

Sorry.
 
Jag tar på mig skulden, skulle kanske inte ha skojat om det i den här tråden. Det är alltså en historia om en rödakorset-sköterska i Tyskland som bytt ut vaccin mot koksalt, i anti-vaxx-gudarnas spår och därmed sett till att de äldre som gick dit för att få vaccin, och därmed trodde att de var hyfsat skyddade mot allvarlig sjukdom, inte fick annat än koksaltlösning. Lite som att sälja någon en fallskärm som man medvetet har klippt av alla snören till skärmen i utan att säga det. Det har INGENTING att göra med de 12 miljoner doser vaccin som administrerats i Sverige, i något annat land eller på någon annan plats än den specifika av den specifika sköterskan i Tyskland.

Sorry.

Det hände ju faktiskt på en vårdcentral i Lund tidigare i somras, enligt nyheterna. Av misstag förstås, som också uppdagades av aktuell VC ganska fort, men som ledde till att ett antal personer fick kontaktas för att ta en tredje spruta. Givet hur många doser som getts är det förstås inte mycket samt att jag tänker att man kan tänka att det är ganska bra koll när sju felaktiga doser så snabbt kan upptäckas.

Själv har jag gått genom två doser utan egentligen några påtagliga biverkningar alls (ganska bra ”träningsvärk” i armen efter den första dosen, knappt inget efter den andra, och möjligen lite allmän trötthet och värmekänsla bara) och funderar mer, av nyfikenhet, på varför det är så olika hur man påverkas av vaccinet…
 
Men nu skojar du? Var i hela friden får du det resonemanget ifrån om baserat på vad en syrra gjorde i tyskland? Nu får jag nästan svindel om du är allvarlig?

Jag tar på mig skulden, skulle kanske inte ha skojat om det i den här tråden. Det är alltså en historia om en rödakorset-sköterska i Tyskland som bytt ut vaccin mot koksalt, i anti-vaxx-gudarnas spår och därmed sett till att de äldre som gick dit för att få vaccin, och därmed trodde att de var hyfsat skyddade mot allvarlig sjukdom, inte fick annat än koksaltlösning. Lite som att sälja någon en fallskärm som man medvetet har klippt av alla snören till skärmen i utan att säga det. Det har INGENTING att göra med de 12 miljoner doser vaccin som administrerats i Sverige, i något annat land eller på någon annan plats än den specifika av den specifika sköterskan i Tyskland.

Sorry.
Har hänt här i Sverige med att de av misstag gett sprutor med koksalt istället för vaccin. De fick omvaccinera 300 personer på en vårdcentral i Lund. Det var inte 300 som fått koksalt men de kunde inte veta vilka som fick det så de fick omvaccinera alla.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/koksalt-i-stallet-for-vaccin-nara-300-omvaccineras
 
Jag tar på mig skulden, skulle kanske inte ha skojat om det i den här tråden. Det är alltså en historia om en rödakorset-sköterska i Tyskland som bytt ut vaccin mot koksalt, i anti-vaxx-gudarnas spår och därmed sett till att de äldre som gick dit för att få vaccin, och därmed trodde att de var hyfsat skyddade mot allvarlig sjukdom, inte fick annat än koksaltlösning. Lite som att sälja någon en fallskärm som man medvetet har klippt av alla snören till skärmen i utan att säga det. Det har INGENTING att göra med de 12 miljoner doser vaccin som administrerats i Sverige, i något annat land eller på någon annan plats än den specifika av den specifika sköterskan i Tyskland.

Sorry.
+ @Islandshästryttare

Jo, jag fattade ju det också, och jag vet om händelsen i Lund också, men att därifrån tro att bara för att man inte fått biverkningar anta att möjligheten finns att man fått koksalt istället för vaccin var magstarkt dum helt enkelt.
 
och funderar mer, av nyfikenhet, på varför det är så olika hur man påverkas av vaccinet…
Tja, varför får vissa svåra mancoldförkylningar som är en en attjoprosit för andra? Alla reagerar olika.

Jag själv fick endast ont i armen av sticket, av vaccinet absolut inget. Båda gångerna. Det var nästan en besvikelse att jag inte kunde beklaga mig! 😅
 
Finns det något sätt man kan få reda på ifall man ev tillhör de som får med 4v intervall eller ol man går på det gamla intervallet?
Eller är de bara vackert och vänta på meddelande i 1177 appen?
Fick som sagt moderna 26/7
 
Tja, varför får vissa svåra mancoldförkylningar som är en en attjoprosit för andra? Alla reagerar olika.

Jag själv fick endast ont i armen av sticket, av vaccinet absolut inget. Båda gångerna. Det var nästan en besvikelse att jag inte kunde beklaga mig! 😅

Ja, jag vet! Det gäller ju inte bara vaccin. Men som annars annalkande färdigutbildad hobbyepidemiolog känns det störigt att ha den kunskapsluckan. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
676
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 050
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 827
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp