Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hur bra skyddar det mot något som till största delen är luftburet? ;)
För mig är covid bara en liten del i orsaken att jag önskar fler tvättar händerna. Jag anser väl att just tvätta händerna efter toalett besök ingår mer automatik men har lärt mig den hårda vägen att det är många (fler än 50%) som inte håller med. Samma med att man tvättar händerna innan man lagar mat mm. Dock tycker jag att om fler verkligen tvättar händerna så minskar man den luftburna en hel del också eftersom disciplinen att inte pilla sig själv i ögonen, munnen eller näsan inte är så hög den heller och om man inte smittar sig själv med att ta i saker och sedan strunta i att tvätta händer och blir sjuk samt sedan nyser utan att hålla för munnen så är ökad smittspridning en del av handtvätten. Att tvätta händerna minskar smittspridning, dels på covid och dels på annat tex magsjuka osv.
 
För mig är covid bara en liten del i orsaken att jag önskar fler tvättar händerna. Jag anser väl att just tvätta händerna efter toalett besök ingår mer automatik men har lärt mig den hårda vägen att det är många (fler än 50%) som inte håller med. Samma med att man tvättar händerna innan man lagar mat mm. Dock tycker jag att om fler verkligen tvättar händerna så minskar man den luftburna en hel del också eftersom disciplinen att inte pilla sig själv i ögonen, munnen eller näsan inte är så hög den heller och om man inte smittar sig själv med att ta i saker och sedan strunta i att tvätta händer och blir sjuk samt sedan nyser utan att hålla för munnen så är ökad smittspridning en del av handtvätten. Att tvätta händerna minskar smittspridning, dels på covid och dels på annat tex magsjuka osv.
Fast att bli sjuk i förkylning eller magsjuka ibland måste väl folk få bli?
Det är ju generellt inget farligt.
 
Jag tycker det är helt okej att bli sjuk ibland, det hör till livet. Tror vi mår bra av att vara förkylda någon gång per år.
Ok jag har haft en sjukdag på 11 år
Jag föredrar definitivt att slippa både förkylningar och magsjuka
Det är heller inte roligt när halva arbetsstyrkan är sjuka och det inte finns några vikarier
Så jag håller inte med om det
 
Ok jag har haft en sjukdag på 11 år
Jag föredrar definitivt att slippa både förkylningar och magsjuka
Det är heller inte roligt när halva arbetsstyrkan är sjuka och det inte finns några vikarier
Så jag håller inte med om det
Coronabebisarna håller inte med dig. De bebisarna som är födda under pandemiåren nu, de har inte utsatts för så mycket och är känsligare för olika smittor som går

Som man sa när jag var liten "lite skit rensar magen". Typ.
 
Coronabebisarna håller inte med dig. De bebisarna som är födda under pandemiåren nu, de har inte utsatts för så mycket och är känsligare för olika smittor som går

Som man sa när jag var liten "lite skit rensar magen". Typ.
Det där tror jag på. Jag såg det bland "mina" 1- och 2-åringar. När väl restriktionerna hävdes blev de sjuka om och om och om och om igen.... :(
 
Som man sa när jag var liten "lite skit rensar magen". Typ.
I min familj med tillägget "...mycket skit rensar mera" :p :o Mest på skoj.


Jag väntar på att inte vara så svajig i långcoviden för att ta dos tre. Just nu har min kardiolog avrått för att dysautonomin blev så mycket sämre av dos två. 🤷‍♀️

Att folk till mans inte har andningsskydd är ju bara som det är, men att hemtjänsten inte har det utan att en ber om det tycker jag är märkligt och synd!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
586
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 023
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 388
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp