Bukefalos 28 år!

Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såklart de förekommer i så pass stor omfattning som ju vaccinerade är, givetvis, men mycket tragiskt för de drabbades anhöriga (och ja de drabbade med som inte fick leva vidare) men är ju ett val man gjort. Jag frågade faktiskt inte om tidsrymd från senaste vaccination till hastigt dödsfall, men det jag tycker sticker ut när att en medelålders karl dör i "spädbarnsdöd" kan det ens ske...
Fast om du nu ska förklara alla sällsynta och allvarliga sjukdomsfall med covid-19 vaccination , hur förklarar du de ganska exakt lika många sällsynta och allvarliga sjukdomsfall som inträffade innan någon var vaccinerad? Vad var förklaringsmodellen som alla konstiga dödsfall sorterade inom innan covid-19?
 
Förstår dig....En vän har en bekant som hastigt avled i femtioårsåldern. Obduktionen kunde INGET visa mer än tydligen något blodprov som man ser vid plötslig spädbarnsdöd. Plötslig spädbarnsdöd vid 50??! Normalt...Ja han var vaccinerad. Jag är ingen vaccinmotståndare men detta snabbt framtagna är alldeles för osäkert för jag ska ta det. Men återigen; jag respekterar allas val.
Det är förmodligen tidernas mest vältestade vaccin. För mig är problemet att man inte kan veta något om framtida biverkningar, om det nu finns några och man kan ha svårt att knyta extremt ovanliga biverkningar till vaccinet. Samtidigt dör ju folk av mystiska anledningar med eller utan vaccin.
 
Förstår dig....En vän har en bekant som hastigt avled i femtioårsåldern. Obduktionen kunde INGET visa mer än tydligen något blodprov som man ser vid plötslig spädbarnsdöd. Plötslig spädbarnsdöd vid 50??! Normalt...Ja han var vaccinerad. Jag är ingen vaccinmotståndare men detta snabbt framtagna är alldeles för osäkert för jag ska ta det. Men återigen; jag respekterar allas val.
Här med. Väldigt mycket hjärtstopp och stroke. Jag pratade med ett par kompisar för ett tag sedan och jag ville drifta för de att flera (framförallt män men också en kvinna) jag är bekant med eller "vet om" har dött i detta efter vaccination. Ingen av oss är några vaccinmotståndare och en av oss har drabbats av långtids-Covid, men tänkte att jag låter ju som en konspirationsmänniska om jag nämner det. Men jag gjorde det.
Båda sa direkt "ja, det är väl allmänt känt att det är så"?
Jag har inte kollat nåt för det kvittar ju för mig men jag blev så förvånad över deras svar! Och vi alla har arbetat med att få folk att vaccinera sig så som sagt, inget motstånd. Men jag gillar inte slumpen när den kommer regelbundet.
 
Här med. Väldigt mycket hjärtstopp och stroke. Jag pratade med ett par kompisar för ett tag sedan och jag ville drifta för de att flera (framförallt män men också en kvinna) jag är bekant med eller "vet om" har dött i detta efter vaccination. Ingen av oss är några vaccinmotståndare och en av oss har drabbats av långtids-Covid, men tänkte att jag låter ju som en konspirationsmänniska om jag nämner det. Men jag gjorde det.
Båda sa direkt "ja, det är väl allmänt känt att det är så"?
Jag har inte kollat nåt för det kvittar ju för mig men jag blev så förvånad över deras svar! Och vi alla har arbetat med att få folk att vaccinera sig så som sagt, inget motstånd. Men jag gillar inte slumpen när den kommer regelbundet.
https://www.umu.se/nyheter/okad-risk-for-hjartinfarkt-och-stroke-efter-covid-19_10729838/
 
Här med. Väldigt mycket hjärtstopp och stroke. Jag pratade med ett par kompisar för ett tag sedan och jag ville drifta för de att flera (framförallt män men också en kvinna) jag är bekant med eller "vet om" har dött i detta efter vaccination. Ingen av oss är några vaccinmotståndare och en av oss har drabbats av långtids-Covid, men tänkte att jag låter ju som en konspirationsmänniska om jag nämner det. Men jag gjorde det.
Båda sa direkt "ja, det är väl allmänt känt att det är så"?
Jag har inte kollat nåt för det kvittar ju för mig men jag blev så förvånad över deras svar! Och vi alla har arbetat med att få folk att vaccinera sig så som sagt, inget motstånd. Men jag gillar inte slumpen när den kommer regelbundet.
Men visst och när man ställer sig skeptisk så får man skit för man är en egen tänkande och analyserande människa; vi har ju varken mer rätt eller fel än någon annan oavsett vad man tycker om vaccinet! Tragiskt. Vet inte om du läst i gruppen på fb med biverkningar och de är ju hemska; många har ju utvecklat hjärtsvikt redan i ung ålder och det är ju inget bra alls; ju yngre med hjärtsvikt desto kortare livslängd, allmänt känt. Något man själv får ta ställning till tycker jag hur man vill göra! Jag själv har tack och lov inga fall i min absoluta närhet (än så länge tack och lov) utan en vän med stort kontaktnät och ja sambons låtsasysters (hennes mamma är gift med svärfar) sambo som gått bort. Dock har ju fler i min närhet börjat dra sig för vaccinet efter spruta 2 och 3 och säger stopp nu. En kollega på jobbet har inte haft smittan och är som jag mycket skeptisk till vaccinet så också ovaccinerad, en annan kollega tror inte ens på coronan (hennes 90+ mormor gör inte det så därför tydligen) men där höll jag inte med henne, jag har respekt för viruset och vad det kan ställa till med.
 
Här med. Väldigt mycket hjärtstopp och stroke. Jag pratade med ett par kompisar för ett tag sedan och jag ville drifta för de att flera (framförallt män men också en kvinna) jag är bekant med eller "vet om" har dött i detta efter vaccination. Ingen av oss är några vaccinmotståndare och en av oss har drabbats av långtids-Covid, men tänkte att jag låter ju som en konspirationsmänniska om jag nämner det. Men jag gjorde det.
Båda sa direkt "ja, det är väl allmänt känt att det är så"?
Jag har inte kollat nåt för det kvittar ju för mig men jag blev så förvånad över deras svar! Och vi alla har arbetat med att få folk att vaccinera sig så som sagt, inget motstånd. Men jag gillar inte slumpen när den kommer regelbundet.
Konstigt att överdödligheten är obefintlig om folk dör till höger och vänster av vaccinet. Om slumpen kommit så pass regelbundet att enskilda kan notera så hade det definitivt märkts.
 
Man har vid det här laget forskat om, och konstaterat att det finns en icke obetydlig grupp som har lång(post)covid men mycket otrevliga och långvariga symtom. Och de som har dött av covid är också en grupp som lätt kan konstateras. Däremot är det av naturliga skäl svårt att få fram data om personer som inte är vaccinerade jmf med de som är vaccinerade och plötsligt dött.

Det man möjligen kan göra är att jämföra plötsliga och oförklarade dödsfall innan covid med om dödstalen har ökat bland vaccinerade under pandemin. Det är möjligt att den forskningen kommer så småningom men det kommer att ta mycket tid och resurser i anspråk pga den mängd data som måste samlas in och analyseras.

Jag blir alltid lite tveksam när åsikter baseras på anekdotiska och enstaka dödsfall inom den närmsta släkt och vänkretsen snarare än totala statistiskt konstaterade dödstal.
 
Jag läste här på bukefalos och gick in och kollade Alltid öppet och hoppsan där låg ett erbjudande. Så jag bokade in en vaccination dagen efter😍
Tack Bukemaffian🌷💐🌸
Är det det för folk med nedsatt immunförsvar? (Jag postade en bild förut). Det har skickats ut av misstag till många och man kan bli nekad vaccination om man inte hör till den gruppen.
 
Eftersom väldigt många är vaccinerade är det inte konstigt med sällsynta allvarliga sjukdomsfall bland vaccinerade. Eller menade du inom några veckor från vaccination?

Detta snabbt framtagna vaccin är nog ett av de mest vältestade vaccinen som existerar nu. Riskerna är kända och det är bra, då kan alla ta ställning till dem:
Vi vet än väldigt lite om effekterna på lång sikt på både vaccinet och sjukdomen.
 
Jag kommer inte att ta fler sprutor, det får räcka med två. Ser det dock som positivt att det erbjuds fler för den som är orolig eller i riskgrupp.
 
Sist jag hörde, vilket var på radion för ett par dagar sedan, så skulle de börja vaccinera med det "gamla" vaccinet i september eftersom de nya varianterna troligtvis inte skulle ha hunnit bli färdiga?
Håller tummarna att vi kan få något så vi inte hamnar i samma topp på hösten när fler influensor åker omkring hur som.

Inte som svar till dig men en önskedröm vore om folk kunde fortsätta hålla avstånd, hälsa covidhälsningar, tvätta händerna (med tvål annars kallas det skölja) och hosta i armvecket. Vilken drömvärld!!! :love:
 
Håller tummarna att vi kan få något så vi inte hamnar i samma topp på hösten när fler influensor åker omkring hur som.

Inte som svar till dig men en önskedröm vore om folk kunde fortsätta hålla avstånd, hälsa covidhälsningar, tvätta händerna (med tvål annars kallas det skölja) och hosta i armvecket. Vilken drömvärld!!! :love:
Jag kommer väl ångra att jag skriver det här, men kan inte låta bli. I min drömvärld skulle vi följa WHOs råd som är listade i följande ordning:

1 Get vaccinated
2 Keep a safe distance
3 #WearAMask
4 Cover sneezes/coughs
5 Open windows
6 Clean your hand

Och de påpekar ofta "Keep yourself and others safe: Do it all!"
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public
 
Jag kommer väl ångra att jag skriver det här, men kan inte låta bli. I min drömvärld skulle vi följa WHOs råd som är listade i följande ordning:

1 Get vaccinated
2 Keep a safe distance
3 #WearAMask
4 Cover sneezes/coughs
5 Open windows
6 Clean your hand

Och de påpekar ofta "Keep yourself and others safe: Do it all!"
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public
Hade dock velat att tvätta händerna var högre upp. Fatta hur många som tror att tvätta är samma som att skölja i kallt vatten. :yuck::yuck::yuck:
 
Blir jag erbjuden en fjärde spruta kommer jag definitivt ta den. Jag jobbar nära hemtjänstpersonal och vill inte smitta dom så de smittar brukarna, så för mig är det självklart att ta alla sprutor jag kan få.
Jag kommer också att ta en fjärde i höst om det blir aktuellt för 50-plussare. Jag jobbar på förskola och vill skydda både mig och andra så gott det går!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
670
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 039
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 711
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp