vad är detta för ras?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Har några ggr sett hundar som ser ut såhär, men vet inte vilken ras det är. När jag förklarat för min kunniga hundvän gissade hon på blandras. Vet nån?

Tycker de ser ut som en hund ska se ut på nåt vis;)

funny-dog-pictures-sausage-sekret.jpg
 
Sv: vad är detta för ras?

Jag tycker det ser ut som en BC-korsning, men annars finns det mängder med raser som är/kan vara tecknade sådär, kroppen skiljer sig åt givetvis.
Olika stövar-raser (Hamilton, Finsk), Drever etc
 
Sv: vad är detta för ras?

Nej, det är ingen av de raserna jag tänker på. Jag har sett kanske fem stycken hundar som ser ut precis som ovanstående. Möjligt är ju att de alla har varit blandraser, men de har alla varit väldigt lika!
 
Sv: vad är detta för ras?

Tycker också det set ut som nån slags blandras.. Skulle vart bra att se svansen också :P Men BC, Collie och nån stövar ras kanske?? :P
En kompis hade en hund som va lik den där, fast utan vitt.. Den va Schäfer-Collie-New Founland :P
 
Sv: vad är detta för ras?

det ser ut som en blandning av beagle, hamilton och BC, men när man ser den ovanifrån är det inte säkert. min mamma trodde först att den kanske hade något med jack russell i sig.
 
Sv: vad är detta för ras?

dansk-svensk gårdshund? ser inte riktigt ut sådär men det är ganska likt. storleken är väl runt 30-40 cm i mankhöjd.
 
Sv: vad är detta för ras?

Nej, íngen dansksvensk heller... =/ Det kan ju såklart vara en blandning, men det verkar så konstigt att alla jag sett har sett ut precis såhär. Iofs inte så jättemånga, men... Dessutom visade jag för min mamma som sa att hon sett många såna hundar i USA, men inte i Sverige,säger det något? De jag har sett har verkar väldigt lugna och stabila, nästintill sävliga. Men det kan ju givetvis bara individuella egenskaper.

Har någon sett filmen Roadtrip?? :D Tror att hunden som ber om blåbärspannkakor ser ut som denna hund;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 821
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 116
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 305
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 878
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp