Vad äter du till frukost?

Jag dricker te, äter dinkel - eller surdegsknäckebröd med varierande pålägg och tar ett halvt glas fil med kanelgranola och bär eller frukt. Färska bär på sommaren och frysta bär på vintern. Köper mycket bär sommar och höst och fryser in så jag har till vintern.
 
Jag gör en granola med nötter i mängder, den toppar jag vid ätandet med torkade bär (tranbär, blåbär) och en rejält sur sylt på lingon eller tranbär eller liknande. Yoghurt eller beroende på vad vi har hemma. Då och då fyller jag på burken med lite nötter eller som idag några nävar torkat äpple i tärningar.
Macadamianötter är vansinnigt gott i yoghurt, och torkad mango är inte heller dumt.
Till blir det alltid en kopp te, och äter gör jag när jag kommit till jobbet och installerat mig.
Ibland glömmer jag yoghurten hemma i kylen, då blir det te och knäckebröd och mer te. Sen får jag panik vid 10 och klämmer i mig vad jag hittar.
 
Jag är jättetråkig och äter samma frukost varje dag - ett kokt ägg, två dl naturell yoghurt med blåbär och lite granola och så kaffe med mjölk. Det står jag mig på fram till lunch, trots stallarbete och ridning på morgonen. Havregrynsgröt funkar inte för mig, blir hungrig efter en halvtimme igen...
 

Liknande trådar

Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 848
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ För att göra en lång historia kort så har jag under de senaste åren haft en del problem med min mage, periodvis riktigt mycket. Jag har...
Svar
4
· Visningar
729
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp