Vad anser ni är rätt att kräva av inackorderingar i coronatider?

Men de har väl förlängt sjukförsäkringstiden utan läkarremiss? Då är det väl inga större problem?

Jag tror inte den är förlängd till 13 v utan intyg. Men man behöver inget läkarintyg för att undvika att t ex springa runt i affärer om man har symptom. Det är bara för att stanna hemma från arbetet och istället för att arbeta få sjukpenning man behöver läkarintyg
 
Diskussioner runt covid-19 i allmänhet hänvisas till tråden om detta under Allmänt.
Låt den här tråden fortsätta handla om hur man gör i stallet!/mod
 
Vi är bara två och vi hjälper varandra så gott det går. I övrigt så har jag minst 4-5 Pers som skulle kunna hoppa in. Broder, stallägaren samt 3 vänner. Förr så hoppade pappa in men nu anser jag att gubben är för gammal. Han kan ev hjälpa till med nån fodring. Känns väldigt skönt att veta att jag så många back up-er om nått händer. Min stallkompis har inte det så hon får förlita sig på mej.
 
Det låter märkligt att vissa tror att FHMs rekommendationer bara gäller vissa och inte alla.

Man förstår varför de sagt att om alla bara följt rekommendationerna hade det här varit över nu, viruset hade inte haft en chans... :/

Var har jag skrivit att någon inte följer rekommendationerna? Jag skrev att det är nog inte så enkelt.

Jag tror att detta virus är mycket svårare än att endast följa de rekommendationer som FHM ger. Samt att läkarkåren ger andra rekommendationer. Det gör det hela väldigt förvirrande. FHM ger rekommendationer om de första symtomen som var kända. Nu har ju även många andra symtom kommit fram. Diarrer, demens, mardrömmar, ångest, avsaknad av smak och lukt, kraftig värk i benen etc. Dessutom befaras det att vissa symtom kan bli kroniska. Och hur förhåller man sig då? Har man fortfarande Covid-19, eller är viruset utläkt men man har fortsatt symtom.

Detta virus är väldigt lurigt. Och det är inte enkelt att vara stallägare och den ursprungliga frågeställningen tycker jag är intressant.
 
Vi är 8. Vi vill inte ha folk med symptom i stallet då de som sagt tar på saker och rör sig i en inomhusmiljö. skulle kännas värdelöst att jobba hemifrån och undvika kontakt med släkt men sen bli smittad i stallet. Vi hjälper varandra. Stallägaren hjälper mot betalning. Vi har också sagt att detta är för att skydda stallägaren, så hen inte blir sjuk för då blir det tufft för oss att lösa alla pass. Det är inte säkert att hen drabbas av lätta symptom och kan sköta stallet.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 683
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Lhas
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 193
Senast: Karamello30
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp