Vad är sommar för dig?

nickan1

Trådstartare
Naturligtvis finns det många saker som är sommar för mig men det absolut bästa jag vet är att äta nylagad ljummen jordgubbskräm med mjölk. Det har jag precis gjort och det är en sån sak jag minns från jag var riktigt liten, det är en oslagbar smakupplevelse för mig. Tänk att färska jordgubbar, vatten, socker och redning kan vara så vansinnigt gott tillsammans med mjölk. Så nu blir det jordgubbskräm till frukost så länge det räcker, vilket inte brukar vara länge:angel: men då kan man ju som tur var laga ny så länge det finns jordgubbar.

Vad är sommar för dig?

Att kunna ha dörren öppen hela dagen och inte behöva jacka när man går ut. Att inte behöva bära ved och elda. Kort sagt, att slippa frysa.

Att stanna uppe hela natten och njuta av naturen, solen som aldrig försvinner och se hur underbart vackert det är när skog vaknar. Dagg, lite lätt dimma, hur underbart som helst :love:

Shorts! Och att kunna gå ut med hundarna utan att ta på sig något mer extra än skor på mig och koppel på hundarna. Inga jackor, vintertäcken, mössor och vantar. Jag älskar det!

Sommarkvällarna och sommarmorgnarna.
Sent eller tidigt när det känns som jag är ensam i världen och det är ljust, ljumt, grönt och vackert.

Smörstekt abborre, inte en jäkla massa kläder, jordgubbskräm, äta utomhus, många ljusa timmar per dygn, säkert glömt en massa nu.

Myggbett o Allsång, shorts och grilldoft i hår o kläder, saltstänkt hud o färska bär.
Ljusa morgonar och fågelkvitter, sandaler och Sommar.

Dagar på sommarstället, som vi haft sen inandning jag föddes och där jag tillbringat tid varje sommar :love:.

Plocka bär på gården och i skogen.

Jag får riktigt sommarkänsla när stora bondgården ett par km bort börjar köra in gräs på åkrarna runt omkring oss och barnen vill gå och titta på alla stora maskiner som kör för fullt :)

Sen att kunna gå i shorts!

Och kunna rida mycket tidigt eller sent på dagen och det är ljust och varmt :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 703
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 086
Senast: Cocos
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 844
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 147
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka