Bukefalos 28 år!

Vad behöver man ha när man köper valp?( Utbruten ur Annonsera mera hundar)

Några av mina hundar tvättas nog HÖGST en gång om året. Yngsta äskar att rulla sig i fasanskit så hon tvättas på de skitiga områdena vid behov.

Har ju whippet och de drar liksom inte in nåt alls, mer än lite sand i hallen.
Samma här. Har hon en skitfläck på halsen drar jag av det med en tvättsvamp och sedan är det färdigt. Hon sover under täcket och det är aldrig något bös i sängen. :)
 
Men börjar verkligen hela hunden lukta märgben för att de tuggar på ett? :) Jag kan förstå att en vill skölja skägget på en hund med en massa hår rund ansiktet, men annars luktar inte hundar av vad de äter, upplever jag.
Jag har en ras med lurviga ben, skägg och lurvigt bröst som blir nerkladdat när de håller fast ben. Så ja…typ hela hunden blir blöt i duschen när det ska bort ur pälsen.
 
Fast eventuellt kiss som fastnar under tassarna lär ju till största delen gnidas av under den fortsatta promenaden i gräs och ogräs. :) Sedan går i alla fall mina hundar kroken runt kisspölar och bajs, men det kanske inte är vanligt. Jag får inte ens ta på shiban kopplet om jag håller en bajspåse i samma hand. 😅
Min hund är också väldigt noga med att inte trampa i bajs. Hon brukar gärna bära omkring på saker och då släpper hon grejen när hon bajar och glömmer kvar den, sedan ber jag henne gå och hämta den och då gör hon det men kollar supernoga var hon trampar och lyfter tassarna högt när hon går. Det är inte ofta hon rör sig försiktigt med i det läget gör hon det.
 
Min hund luktar nästan inget, varken gott eller illa. Lite svag lukt ibland som snabbt går över. Vet hundar som stinker "blöt hund" och det är jag glad hon inte gör. Eller hundar med mycket hudveck och svampangrepp, sånt kan också stinka.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 401
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 104
Senast: Ajda
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 901
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 700
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp