Vad betalar ni för häst i sthlm?

Står en bit utan för Stlhm så det är lite billigare ,
Blir ca 3500 - 4000 , :crazy:
 
Re: billig :)

Tycker det låter som ett vettigt pris!
Du kanske då har lite möjlighet att välja vilka du vill ha i ditt stall, dom trevligaste e ju inte alltid dom med mest pengar!! :idea:
 
Re: billig :)

Många ställen som har full skötsel har dessutom ridhus och fräscha lokaler i övrigt med omklädningsrum, toalett, fikarum mm. Inte alla, men många. Det får man också ta hänsyn till när man jämför priser. Det är klart billigare att stå på mindre stall utan anställd personal och med bara ridvolt, inget fika- eller omklädningsrum.
 
Jag tror de hade möte idag, vi mötte en massa bilar när vi red förbi M´s gård ner över Berga via Kyrkan och en av dem är en gammal stallkompis som dock INTE kände igen mig fastän jag vinkade frenetiskt.
 
Ah, deras möte hade jag helt glömt bort. Känns inte så aktuellt för oss iaf. :smirk:

Du får väl hänga med ut igen och kolla lilleman vid tillfälle? :love: Petronilla har redan sett honom. ;)
 
Ja det måste jag göra! Jobbar ju inte längre så nu är det mkt lättare med tider också :)

Men det ser inte så färdigt ut? Inte mot oss iaf.

Ska iaf bli kul med en sån granne!
 
Du som har lite koll, hur mycket ridvägar kommer det att finnas åt det hållet ? Är det samma företag som äger markerna eller måste man killa nån tjurig bonngubbe under hakan ?

Kommer alla att få rida där ? Även såna som inte står på stället ?
 
Jag vet inte vad de har kommit fram till, det var ju möte med kommunen och så. M & M upplåter iaf mark förutsatt att de "nya" anlägger ridvägar där men marken är "avbruten" av en markremsa som tillhör några andra, de är trevliga mot oss men jag vet inte hur de ställer sig till att de blir många som rider på marken även om den är anlagd.

Går kommunen in och betalar antar jag att alla får rida där men om de inte gör det så blir det nog lite mer privatstuk, det bli ju ändå drygt 50 hästar som ska klampa runt på vägarna om bara markägarnas hyresgäster rider.

Hoppas dock på att kommunen hjälper till, att bönderna är schyssta (eller kanske får ngn form av kompensation, utdelat på många blir det ju inte så dyrt) och att de bygger rejäla vägar som knyter an över till Bergasidan iaf.

De har visst varit lite luddigt och osäkert och inget bestämt, t ex så ska de troligen ner till oss och rida under april på banan då de inte har några färdiga ännu.

Jag tror det blir bra om man ger det lite tid, kanske lite mer struktur om ett år.
 
Jag betalar 2500 för helackordering; box, hage, in/utsläpp allt foder och strö, täckesbyten och mockning 7 dagar i veckan.
Jag betalar 1500 för sommarmånaderna med bete, tillgång boxen såklart, mineraler varje dag och eventuellt stödutfodring när det behövs.
Norr om Stockholm
 

Liknande trådar

Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
12 871
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 389
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 712
Senast: hollypolly
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp