Vad betalar ni för skoning+brådd+sulor?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lillskutt_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 3 629
Sv: Vad betalar ni för skoning+brådd+sulor?

Jag har för mig att det blev 1260 kr totalt för det paketet förra året. Får veta på måndag, då är det dags för pålle att få vinterkängor. Får se om jag blir ruinerad eller inte:crazy:. Oavsett så måste ju hovslagaren överleva på sitt arbete, och det finns ju flera trådar om hurvida vissa priser kan vara svarta eller inte.

Oj, vad priserna varierar! :eek: Känner, efter att ha läst stora delar av tråden, att jag kommer undan billigt. :)

Jag betalar 500 kr för en skoning (oavsett om det är vinter eller sommar), skorna kostar 25 kr styck, sulor 30 kr styck och brodden 4 kr styck. Alltså blir det 784 kr per skoning vintertid.

Känns överkomligt eftersom jag äntligen hittat en hovslagare jag tycker om, litar på och som gör ett bra jobb. Sen hon började sko har min hästs hovar blivit otroligt mycket bättre och han kunde för första gången gå barfota bak nu i höst. :bow: I vinter blir det dock skor även där för att undvika halkskador.

För skor med 4 broddhål,snösulor, broddar i och extra broddar 16 st betalade jag 1400 kr.
Är det dyrare i Sthlm??? Eller är det ett normalpris?

Jag betalar 250kr för skoning + skorna då 120 sen broddar till men max 400 kostar de här med broddar.

Skor till min ardenner kostar 110kr paret,sulor 100kr paret och brodd kostar 7kr st och min hovslagare tar 500 kr för själva skoningen oavsett sommar eller vintermundering.
Min skoning nu i torsdags gick på med allting 1032 vilket är jättebilligt med tanke på hästens storlek.
På sommaren kostar det mig endast 720kr:banana:

*kl*
Här var det variation på priserna.
Ni som har tänkt er en framtid som moderata politiker kanske skall tala tyst om att ni betalar svart för era skoningar;)

Det vore kul att vända på steken och fråga hur mycket ni tror att en skoning där hovslagaren får kvar 250:- kostar er.

Jag betalar 800 kr för en skoning året om (vitt). Sulor får jag köpa själv, betalar inget extra till hovslagaren för att han ska sätt dit dem. Broddar köper jag och drar i själv.

Min nuvarande hovslagare lämnar inget kvitto och om jag ska va ärlig frågar jag inte heller efter nåt. Hon tar alltså 500 kr för en skoning men en tidigare hovslagare jag haft tog 564 kr för en skoning och då var det "vitt". Personligen säger jag inget om att betala en hovslagare svart, däremot har jag undrat ibland hur tusan min tidigare hovslagare fick det att gå runt när han bara tog 564 kr för en skoning. Jag vet inte vad skatten är på, men det känns som mycket slit för lite pengar... :confused:

Oavsett så gör alla (seriösa och duktiga) hovslagare ett fantastiskt jobb och jag beundrar verkligen deras glöd och passion för jobbet de utför! :bow:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 388
Senast: athena
·
Äldre Jag ska köpa mig en ny cykel och har siktet inställt på en hybridcykel. Har kollat lite på internet och idag varit i butik och ställt... 2 3
Svar
50
· Visningar
20 576
Senast: MiniLi
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 570
Hästvård Lång historia kort: Kallblod som inte känts 100 en tid från och till. Kollad på klinik i april pga hovöm - tunna sulor:skor och sula på... 2
Svar
29
· Visningar
7 832
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka