Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Igår kväll lagade jag en pumpasoppa som blev helt oätlig. Vi fick hälla ut den och göra en sallad istället. :crazy:

Jag vet inte vad som hände, om pumpan var dålig kanske? Den hade legat i frysen, men inte jättelänge. Allt smakade bara surt. Det är ju inte så att jag aldrig lagat pumpasoppa förrut, så det var jättekonstigt...
 
27380
 
Idag havregrynsgröt och kaffe hittills ^^. Imorgon kommer mamma på lunch, funderar på bönpasta blandad med mjukost, stekt lök och svamp :).
 
https://www.pinterest.de/pin/290200769738486269/

Jag följde det här receptet, men lade till cashewnötter och broccoli.


Fulöversättning:
  • 1 lök
  • 1 stor vitlöksklyfta
  • 400 g körbärstomater (jag tog konserverade, gick utmärkt)
  • 2 stora nävar babyspenat
  • 1 msk kokosolja
  • 400 ml kokosmjölk
  • 2 msk Garam Masala
  • 2 tsk gurkmeja
  • 1 tsk spiskummin
Koka ihop allt utom spenaten och cashewnötterna, som du tillsätter precis på slutet, och servera med ris.
 
Vi ska också äta korv idag. 😅 Tunnbrödsrullar. Var någon ny variant av korv jag hittade på Ica som innehöll grönsaker i stället. Kan återkomma med namnet om någon är intresserad när jag orkar resa mig från soffan.
 
Det blev samma sak till middag, nam nam.

Mellis idag blev päron- och vaniljkvarg och fil :) och så kvarg till efterrätt efter middagen också och nu en kopp kokos/mint- te :).

Era inlägg har fått mig sugen på korv, blir kanske det någon dag framöver :). Och ärtsoppa är jag också sugen på :).
 

Bifogade filer

  • 20190401_191314.jpg
    20190401_191314.jpg
    227,9 KB · Visningar: 27
Ugnsrostad blomkål med tomat/dragonsås ovanpå med quinoa. Tomatsåsen har stått och kokat hela dagen. Använder inlagd dragon i vinäger som ger fin rundning till tomaten.
 
Det blev samma sak till middag, nam nam.

Mellis idag blev päron- och vaniljkvarg och fil :) och så kvarg till efterrätt efter middagen också och nu en kopp kokos/mint- te :).

Era inlägg har fått mig sugen på korv, blir kanske det någon dag framöver :). Och ärtsoppa är jag också sugen på :).
Bönpasta va?
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
72 73 74
Svar
1 474
· Visningar
48 020
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 692
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
318
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp