Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Har ju hört att man "ska" ha tomat i..
Jag gör min slät med avocado, purjo, vitlök, salt, peppar och citron.
Jag tycker att det är gott! Funkar även med salsa.

Jag vill helst ha lite avocadobitar kvar i också :) undantaget om avocadon inte är perfekt mogen, då gör jag den slät.
 
Jag vet aldrig vad jag ska kalla sån här mat. Nån form av tacos? Veganskt i alla fall. Chilimajo gjord på kikärtsspad, rostad potatis, salsa med chili och ananas, guacamole...

IMG_1312.jpg
 
Det blev ingen matlagning igår, men nu har jag tagit fram sojabönor som jag ska tina till kvällens middag iaf! Tänkte göra biffar eller bollar av dem och majs och ev kokosflingor, tror ni det kan bli gott att ha i? :)
 
Jag tycker att majs och kokos låter som en lite konstig kombo :angel: men testa, ibland blir man ju förvånad över vad som funkar med vad!

Jamen precis, jag känner lite samma själv ^^. Men är sugen på både kokos och sojaböns/majsbiffar så tänkte tja, varför inte prova en kombo.

Jag har inga ägg dock, som jag hade sist jag gjorde biffarna, men de borde hålla ihop ändå?
 
Jamen precis, jag känner lite samma själv ^^. Men är sugen på både kokos och sojaböns/majsbiffar så tänkte tja, varför inte prova en kombo.

Jag har inga ägg dock, som jag hade sist jag gjorde biffarna, men de borde hålla ihop ändå?
Tänker att det kanske kan vara gott med någon typ av kokossås till annars? Om du gör biffarna med lite sting och så blir såsen lite svalkande och söt.

Jag tycker det är supersvårt att få bönbiffar att hålla ihop utan ägg när man steker dem. Men jag har hört att det ska gå betydligt bättre att tillaga dem i ugnen! Har aldrig provat själv dock, har helt övergått till biffar på Anammas formbara färs sista tiden och de håller ju ihop av sig själv.
 
Tänker att det kanske kan vara gott med någon typ av kokossås till annars? Om du gör biffarna med lite sting och så blir såsen lite svalkande och söt.

Jag tycker det är supersvårt att få bönbiffar att hålla ihop utan ägg när man steker dem. Men jag har hört att det ska gå betydligt bättre att tillaga dem i ugnen! Har aldrig provat själv dock, har helt övergått till biffar på Anammas formbara färs sista tiden och de håller ju ihop av sig själv.


Jo, jag funderade på det också! Får se hur jag gör! Hmm, jo det vet jag att jag gjort förut, tillagat i ugnen alltså och det har gått bra vad jag kan minnas... Men även att steka.. Men det är kanske olika med olika sorters bönor...? Minns inte. Men får väl prova och se helt enkelt!
 
Jo, jag funderade på det också! Får se hur jag gör! Hmm, jo det vet jag att jag gjort förut, tillagat i ugnen alltså och det har gått bra vad jag kan minnas... Men även att steka.. Men det är kanske olika med olika sorters bönor...? Minns inte. Men får väl prova och se helt enkelt!

Jag gör alltid biffar i ugnen, orkar inte hålla på att tjorva med att dom ska hålla ihop i panna...
 
Pasta! Med typ allt som fanns hemma.... aubergine, champinjoner, quornbitar, vitlök, purjolök, röd lök, körsbärstomater, grädde, creme fraiche, lite riven mozzarella och parmesan, pinjenötter, rivet citronskal och färska örter (persilja, oregano, basilika) på toppen. :d SÅ mätt.
 
Pasta! Med typ allt som fanns hemma.... aubergine, champinjoner, quornbitar, vitlök, purjolök, röd lök, körsbärstomater, grädde, creme fraiche, lite riven mozzarella och parmesan, pinjenötter, rivet citronskal och färska örter (persilja, oregano, basilika) på toppen. :d SÅ mätt.

Åh, fick mig att tänka på en av mina favvo-filmer...."everything-but-the-kitchensink-sundae" :love::p

@Niyama Nä, tyvärr.
@pepp Okej!

Biffar in the making nu, de håller ihop! :laugh:
 

Bifogade filer

  • 15491260543347565405240946924304.jpg
    15491260543347565405240946924304.jpg
    194,8 KB · Visningar: 25
Gjorde Paulüns sötpotatispasta med vegofärssås med bönor, krossade tomater med basilika, vitlök, lök, paprika och chili. Nästa gång ska jag krydda på mer med saker för både pastan och färsen är väldigt milda i smaken men konsistensen va himla schysst!
 
Någon som provat moringapulver?

Jag har druckit matcha latte och gillat det, men moringapulver har jag aldrig smakat. Såg det på Willys igår och det var mycket billigare än matchapulver, men är kanske inte lika gott?

Ska smaka lite som spenat står det... och det tkr jag matcha gör också... värt o prova?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190204-091937_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190204-091937_Samsung Internet.jpg
    77,6 KB · Visningar: 19

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
72 73 74
Svar
1 474
· Visningar
48 018
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 692
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
318
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp