Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Daal? Något bra recept?


Själv blev det rostade grönsaker med nudlar i jordnötssås ikväll

Jo :) och recept finns in mitt huvud, haha. Men de flesta som finns på nätet är nog bra. Har varit sugen på testa en som Elsa Billgren tipsar om (googla hennes namn och smörig daal :) )
 
Jo :) och recept finns in mitt huvud, haha. Men de flesta som finns på nätet är nog bra. Har varit sugen på testa en som Elsa Billgren tipsar om (googla hennes namn och smörig daal :) )

Den är verkligen så god! Gör den för jämnan, men kryddor på rejält och det ska vara mycket smör. Brukar köpa sån fryst mango och avokado istället för färsk att ha till, för det finns inte alltid mogna i affären och ibland dyrt.
 
20190131_134824.jpg


Min lunch igår:
Pak choi, champinjoner och kikärtor frästa i chiliolja. Några körsbärstomater, en näve penne och - förstås - dukkah. Och hampafrö.
 
20190201_085509.jpg


Och frukost. Kaffe med sojamjölk. Knäcke med SimplyV. Shake med banan, blåbär, mandelsmör, dadel, paranöt och vatten. Vit B12 och zink.

Funderar på en macka till.
 
Fortfarande ensam hemma utan sambo. Kände inte för att laga något stort utan funderade på hämtmat. Bestämde mig sig för att gå in på affären istället.

Köpte färsk ravioli med svamp på Ica, keldas ostsås och babyspenat. Kokade och stekte raviolin i mycket smör, rödlök och vitlök. En skvätt vitt vin och så på mer babyspenaten. Salt, peppar, ostsåsen och några droppar tryffelolja på! Smaskens :d
 
Fortfarande ensam hemma utan sambo. Kände inte för att laga något stort utan funderade på hämtmat. Bestämde mig sig för att gå in på affären istället.

Köpte färsk ravioli med svamp på Ica, keldas ostsås och babyspenat. Kokade och stekte raviolin i mycket smör, rödlök och vitlök. En skvätt vitt vin och så på mer babyspenaten. Salt, peppar, ostsåsen och några droppar tryffelolja på! Smaskens :d
Vad gott det lät! Och enkelt! Det ska jag göra någon gång.
 
Är ju så gott!! Gärna med salsa till också :d
Hur gör du/och alla ni andra eran?
Eller hur!

Idag gjorde jag svensson-latmansvarianten med avocado, gräddfil, vitlök, salt och peppar. Men min favorit är egentligen med avocado, lök, tomat, jalapeño, koriander, lime och salt. Orkade dock inte hacka och hålla på idag.
 
Här blev det fredagymys med ugnsrostad baguette, penslad med olivolja och pesto. TIll det morotsstavar, sockerärtor, jordgubbar, blåbär, nektarin och honungsmelon. Omnivoreraan fick lite ost också.
 
Eller hur!

Idag gjorde jag svensson-latmansvarianten med avocado, gräddfil, vitlök, salt och peppar. Men min favorit är egentligen med avocado, lök, tomat, jalapeño, koriander, lime och salt. Orkade dock inte hacka och hålla på idag.

Har ju hört att man "ska" ha tomat i..
Jag gör min slät med avocado, purjo, vitlök, salt, peppar och citron.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
44 533
Senast: VLMF
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp