Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Visa bifogad fil 128986
Utgick från Zeina's recept, men gjorde det i lasagne-format istället. Har aldrig gjort lasagne då jag fått för mig att jag inte tycker om det, så det ska bli spännande att smaka!

https://zeinaskitchen.se/lasagnerullar-med-keso-och-spenat/
Vad är det med Zeina och att ALLA hennes recept jag provat är fantastiska?! 4.5 av 5 toasters helt klart. Dock, är man inte så förtjust i vitlök så ska man nog tona ned då hela innehåller 5-6 vitlöksklyftor (bara gott enligt mig).
 
Morotssoppa :)
20230930_171816.jpg
 
Ostgratinerade rotfrukter (ursprungsreceptet är på endast palsternacka) med krämigt ris och här en mjölkfri ruccoladressing. Jag gillar den mer som den krämiga varianten.
Mixa ruccola med majo/gräddfil.

Rosta rotfrukterna och dra över ost mot sista fem/tio minutrarna.

Riset är fantastiskt gott. Är ju som en enkel risotto, och passar till så mycket mer. Men roligare om man har ris över man vill göra nåt roligt med.
Vanligt ris av valfri sort.
Fräsa lök och grönsaksbuljong, lagerblad, vitt vin, vatten, grädde- red av. Blanda med riset.
Klart😁


0FBAD73A-D53A-449A-8A06-1E16DA8C0559.jpeg
 
Vad är det med Zeina och att ALLA hennes recept jag provat är fantastiska?! 4.5 av 5 toasters helt klart. Dock, är man inte så förtjust i vitlök så ska man nog tona ned då hela innehåller 5-6 vitlöksklyftor (bara gott enligt mig).
Jag begriper mig inte på recept som säger ”en vitlöksklyfta ” - vad då ”en”?!? Jag lägger i minst tre, ofta betydligt fler (typ sju?) för så länge de tillagas ordentligt och inte är råa i smaken, kan det knappt bli för mycket vitlök! 🤍
 
Jag begriper mig inte på recept som säger ”en vitlöksklyfta ” - vad då ”en”?!? Jag lägger i minst tre, ofta betydligt fler (typ sju?) för så länge de tillagas ordentligt och inte är råa i smaken, kan det knappt bli för mycket vitlök! 🤍
Håller i princip med, tror jag lyckats få fatt i en riktigt stark vitlök för det var länge sedan jag fått till en ordentlig hetta bara med vitlök:)
 
PXL_20231008_155710834~2.jpg

Försöker lära mig äta fler soppor än min sötpotatissoppa och ärtsoppa.. denna gång blev det Ecuadoriansk potatissoppa.
Frångick receptet något; adderade cayennepeppar och var tvungen att använda prästost istället för mozzarella pga det var det som fanns i kylen. Avokado uteblev även det.

Den får typ 2.5 av 5. Ätbar, men kommer inte göra den igen.
Recept: https://zeinaskitchen.se/locro-de-papa/
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 529
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 153
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 752
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp