Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Inser att jag inte skrev om detta innan jag försvann på semester utan täckning :banghead:

Hur som, nej jackfruit är tyvärr inget jag kommer att köpa igen om det inte är på restaurang som inriktat sig på det, för slemmigt för mig och trådigheten som jag hade hoppas skulle bli som pulled pork typ var inte så bra alls tyvärr. :down:
Jag var på föreläsning en gång där det var catering med pulled jackfruit som var så sjukt god. Trådig och smakrik och så gott kryddad. Har dock aldrig ätit god jackfruit sedan dess. Varken hemma eller på restaurang, så trist för den där första rätten var så god!
 
1000012166.jpg
 
Fick en kul receptbok och tog deras smoothie recept och gjorde om till glass. Blev suveränt även om hälften av ingredienserna blev utbytta :idea:

Mixade avokado, proteinpulver, blåbär, rödbeta, lite blast från rödbeta men bara det som var närmast betan för resten var dåligt, granatäpple och lime. Lite svårt att få jämt mixat men det gjorde det faktiskt bara bättre. Rödbetan gav mest färg och fibrer kändes inte alls mycket. Just det att inte skala det som ändå ska mixas gjorde det väldigt gott. Limen tog jag iochförsig bara skalet och juicen av. Tipsar om en enkel och god efterrät!
 
188B89CE-D337-49AC-B5AC-EC7C2EFF6216.jpeg

Dagens lunch i Cap Ferret vid franska Atlantkusten: pannkakstorn med bananer och lönnsirap, med smoothie till. Sött så att emaljen krullade sig på tänderna men gott 😬
Och ungefär det enda vegetariska som gått att uppbringa på restaurangerna här. Det är lite märkligt att det finns så lite vegetarisk mat i ett land med ett sånt överflöd av fantastiska grönsaker.

Vi var på bröllop igår. Där serverades vi en huvudrätt bestående av ankbröst med stekt Foie Gras. Till det serverades potatismos i burk med konfiterad anka🙄 Blev överlycklig när jag hittade en kantarell bland ankköttet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 932
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 725
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Träning och hälsa del 11
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp