Bukefalos 28 år!

VAD BÖR JAG TA FÖR TRAV HINSGT?

A

Angela

Hejsan.
Jag funedrar på att ta ett föl efter mitt varmblods sto.Men jag skulle vilja ha en bra varmblods hingst,som ej är alltför dyr.Mitt sto är efter följande trav hingstar!

e:Ideal du Gazeau och ue:Florida pro , uue: star´s pride.

Många säger att denna stam är mkt bra,så jag skulle vilja prova och ta ett föl och se vad det blir,jag planerar ju då på att sälja fölet.Och vill gärna också veta hur mkt man kan fp för fölet och hur det "går till med allt".Mitt sto är ca 155 hög och mkt smäcker och kompakt.

Mvh Camilla :banana:
 
Om du ska sälja, så rekommenderar jag dig att ta en av "innehingstarna" men du ska veta att det är svårt för uppfödarna idag...om märren var min skulle jag ta Spotlite Lobell(kostar runt 40 000+moms) vill du ha ett billigt alternativ så har Mr Drew lämnat en del fina avkommor med Idealen som morfar...(tror knappt han kostar 5-7 000) men det är istort sett osäljbart idag...men träffar man rätt person kanske det går...
 
okej,men vad tycker du om mitt sto´s stam?Jag tänkte inte ta föl på henne förrän om ca 2 år.Är det för sent då?Hon är född -90.och har ej haft föl förut.
Mvh Camilla :)
 
Peace on Earth är ju alltid ett bra alternativ, dock inte i det här fallet eftersom det är mot mina principer att ta emot halvsyskon till hingsten. :D
(Peacen är ju också efter Ideal du Gazaeu)
 
Jag har klurat ut vad det är för en märr, och kollat stammen på henne(moders)...Det är lite svårt att se då moderslinjen kommer fån import, men jag hittade en avelshingst i tredje eller fjärde led på morsidan...dom visar inte alltid resultat på importerna, men jag känner igen namnet på hingsten :) hur ser hon ut f.ö då??
ang åldern så tror jag att det går nog, men jag själv har aldrig betäckt ett så gammalt sto för första gången...
 
Jaha vad roligt!Vad tyckte du om hennes stam bakåt då?Är det bra eller?Jag har som sagt bara hört posetivt om hennes stam,men man vet ju aldrig..Hon är kolsvart utan tecken,(se bild till vänster)MKT smäcker och kompakt byggd,drar 135 i täcken och har cob stl i övrigt.Är mkt trevlig och ganska tuff,högt i rang.(inte omöjlig men lägger sig gärna inte under/för nån annan häst)Hon är STENHÅRT utb i dressyr så hon går jämt i form,kan galopp utan några som helst "trav problem" & gör byten,öppna ,sluta ,ja allt som en vanlig dressyr häst.Älskar att hoppa..Hmm ja jag vet inte vad jag mer kan berätta..Eller om det ens var detta du vlle veta om henne?Jag föreslår att du går in och tittar på henne på min hemsida,där det står mer,hon heter angela,
Här kommer adressen,
http://hem.bredband.net/camlju/

Mvh Camilla :banana:
 
Jodå, hon har bra stam, lite svårt att säga för att hon är ju enda avkpmman till sin mor...vet du varför hon inte kom till start??? En del franskstammade hästar har svårt med travet, hade hon det???isåfall är det viktigt att ta en hingst som nedärver "sitt" trav.....som sagt så är det ganska svårt då jag inte riktigt ser VAD hästarna längre bak i modersstammen gjort, förutom Mark Six då som blev avelshingst...Jättefin var hon iallafall :) Kanske en kanon i aveln, man vet aldrig...definitivt nån man kan avla på iallafall...
 
har inget med frågan att göra, men f*n vilket fint namn på hästen! *harkel* heter själv så :D
 
Ville bara säga att det var otroligt vackra kort på din Angela.
Men måste passa på att fråga:
Vad är Baron för häst?? Påminner mycket om en ettårshingst vi hade på bete för åratal sedan...

AM
 
hejsan,baron (baron ariba) är en vbl vallack på snart 5 år.Han är ca 170 hög.Han köptes för ca 1,5 år sedan här i örebro.Det är en tjej i stallet som äger honom.
Är det samma ?
Mvh Camilla :)
 
Fullträff!!!

Yes!!!!!!!!
Där var han.
Visst är det Baron Arriba jag talar om.

Berätta mer!!
Han gick på bete hos oss 00.
Han var otroligt skev på vänster fram vill jag minnas.
Efter F.O
Vi körde honom till Lindblom med blev omgående bortskänkt eftersom skevheten var väl stor.
Baron är inte född hos oss, däremot har vi efter det året fått in i stort sett alla Arribamärrar utom en.

Spännande... Det där huvudet kunde man ju inte ta miste på.

Men men...berätta nu, vad gör han?
Ridhäst?
Hur är han i lynnet? Snäll? Tuff??


AM
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 287
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: viltmilla
·
Avel Urusel fråga eftersom allt är så beroende på, men dock... Jag är ut i fingerspetsarna en perfektionist. Jag sköter allt till punkt...
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: stjarnfrugt
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 042
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp