Vad borde jag göra?

matildadahlgren

Trådstartare
Det började med att jag brukade se en kille på bussen som jag tyckte var helt galet söt. Jag berättade detta för mina vänner och tillslut gav de honom mitt nummer (för att de var trötta på mitt tjat om den söta killen på bussen). Samma dag smsade vi lite och började liksom lära känna varandra lite grann. Detta var innan sommaren förra året. Under sommaren smsade vi någon gång ibland, men det blev inte särskilt mycket, några sms fram och tillbaka. En dag frågade han om jag ville komma över. Jag kunde inte just då, men frågade om jag inte kunde komma någon annan dag. Han sa då att vilken dag som helst skulle funka då han var ensam hemma hela veckan. Så en dag åkte jag dit, fick en kram direkt när jag kom innanför dörren (gissa om jag dog lite!). Han hade två kompisar där, vilket han hade talat om innan. Men när jag väl var där så pratade han inte särskilt mycket med mig, inte att han ignorerade mig, men han sa bara inte så mycket. Sen var väl jag kanske inte så himla kul att umgås med heller, men iaf. Senare kom det tre kompisar till och de började grilla och hålla på. Sen kom min mamma, fick en kram och lite så och så åkte jag.

Efter det pratade vi inte särskilt mycket, bara någon gång ibland, precis som innan. Han började göra så att han smsade en dag, bad mig komma över, om jag inte kunde så blev det bara "nehe synd:(" och sen skrev vi inte mer den dagen. En dag började vi snacka på skype och vi snackade ända från att vi kommit hem från skolan till klockan var ca 23. Dagen efter smsade han mig efter skolan och bad mig komma över. Var då och käkade med några vänner men tog bussen ut till honom och han kom och hämtade mig vid hållplatsen. Vi låg i hans säng och tittade på film, kramades, kysstes och hade det mysigt. Efter det pratade vi inte så mycket. På juldagen ville han att jag skulle komma över igen, åkte dit. Vi gjorde samma sak, dock mer mys och prat osv denna gången. Var där från att klockan var runt fyra/fem och blev hämtad runt ett (tror jag det var).

Det var senaste gången vi umgicks. Vi har smsat, skypat och träffats på bussen flera gånger efter det. Han är en sådan person som helt plötsligt kan sluta skriva. Till exempel om jag skulle skicka bara en smiley eller något sådant som man inte behöver svara på så kan han bara sluta skriva. Det gör mig väldigt osäker. Han brukar dessutom bara smsa om han vill att jag typ ska komma över eller så. Inte bara för att snacka, det har han bara gjort en gång och då mådde jag inte jätte bra och han sa att han fanns där om jag ville prata och så, men det kanske han sa bara för att, liksom, vad vet jag. Dock när vi snackar på skype så är det bara för att snacka.

I alla fall. För några månader sedan skrev vi lite på skype. Han frågade om vi inte kunde träffas någon dag. Då skrev jag att jag inte tycker att det är så kul när vi träffas och sen inte snackar på ett tag och att allt bara går "runt" så på samma sätt hela tiden. Han skrev att han förstod det och jag frågade hur det skulle bli nu. Han skrev då att det var upp till oss och jag frågade honom vad han tyckte. Han svarade att han inte visste. Jag sa då att han får höra av sig när han hade ett svar. Efter det pratade vi inte alls på flera månader, vi hejade på varandra på bussen och så men vi satt inte bredvid varann osv. Sen häromdagen så smsade han mig och frågade vad jag gjorde osv. Precis som vanligt liksom. Vet egentligen inte vad han ville, antagligen ville han att jag skulle komma över eller något, men han frågade aldrig då jag inte var hemma.

Ibland när man pratar med honom verkar så himla snäll och gullig och verkar som att han verkligen gillar mig, och ibland verkar han inte lika intresserad. Jag vet inte vad jag ska göra! Jag gillar honom samtidigt som jag inte gör det eftersom han håller på såhär hela tiden. Jag borde kanske ge upp men jag vill ändå inte göra det. Jag pratar inte med honom bara för att jag vill bli tillsammans med honom. Jag vill liksom att vi ska prata mer och träffas mer och lära känna varandra. Jag menar, vi vet ju inte vad som kommer hända. Kan ju sluta med att vi var helt fel för varandra, att vi bara blir vänner eller att det blir han och jag forever (haha).

Min fråga är i alla fall vad ska jag göra? Vad hade ni gjort i min situation? Jag har ju liksom försökt prata med honom om det men han säger alltid "jag vet inte". Borde jag säga att nästa gång vi träffas så vill jag göra något annat än att ligga i hans säng och titta på film eller?

Blev en ganska lång text och jag hoppas att jag inte lyckades krångla till det allt för mycket, så det går att förstå vad jag skrivit :)
 
Sv: Vad borde jag göra?

Har du några egna förslag på aktiviteter? Eller är det han som styr det hela? Om det är på lika villkor liksom?
Om du vet att det blir "tråkigt"/konstigt hemma hos honom så GÖR något! Gå på bio, fika, utflykt eller vad 17 som helst.
Det låter ju som att ingen av er får ut något av situationen ni har nu - och att det antagligen gör er båda osäkra.

Vad säger han om du föreslår att ni ska hitta på något (kanske mer konkret än "vi träffas och ser vad vi hittar på)?
Är det han eller du som tar initiativen?
Hur är det när ni skiljs åt?
Det låter ju som att det finns en del kommunikationsmissar mellan er, att det finns lite ni behöver fundera på och reda ut, för att gå vidare där i från.
 
Sv: Vad borde jag göra?

Det är precis som du säger att de blir att vi träffas och ser vad vi hittar på. Det blir oftast att jag kommer hem till honom och så går vi till hans rum, pratar lite och sen frågar han "ska vi kolla på film eller något?". Då blir svaret ja då jag inte har några bättre förslag.

Det är för det mesta han som tar initiativen både när vi pratar och när vi träffas. När vi träffas blir jag ganska osäker och vet inte riktigt alltid vad jag ska göra. När vi smsar så har jag försökt ta initiativ och inte bara låta honom börja skriva och så hela tiden. Men eftersom han ofta verkar (eller så har jag bara fått för mig det)lite ointresserad när jag skriver så brukar jag (inte alltid, men alltför ofta) strunta i det och låta honom skriva först istället.

När vi skiljs åt så är det alltid en kram och "ha det bra, vi ses" eller något liknande. Vet inte om det är "bra" eller inte..

Det där med kommunikationsmissarna håller jag helt och hållet med om. Det finns nog en hel del sådana..
 
Sv: Vad borde jag göra?

Vad vill du ska hända i er relation? Vad gör du för att det ska gå åt det hållet?

Med det du skriver låter det som du är väldigt passiv i eran relation, men det kanske inte är så egentligen.
 
Sv: Vad borde jag göra?

Vad vill du ska hända i er relation? Vad gör du för att det ska gå åt det hållet?

Med det du skriver låter det som du är väldigt passiv i eran relation, men det kanske inte är så egentligen.

Som jag skrev så vill jag först och främst att vi ska prata och träffas mer och sen se vad som händer. Men som det är nu kan jag säga att ett förhållande skulle kunna finnas med på kartan.
Just nu vet jag inte om jag gör särskilt mycket för att det ska bli så, men det är för att jag blir så himla osäker och vet inte vad han vill och när jag frågar så får jag svaret "jag vet inte". Det är väl även därför jag inte anstränger mig jätte på mycket på det sättet att jag inte är den som börjar skriva.Till exempel så kan jag sitta ganska länge och tveka om jag ska klicka på skicka när jag skrivit "Hej". Jag vet ju inte hur konversationen kommer bli och blir då jätte osäker, "tänk så verkar han jätte ointresserad" eller "tänk så vill han inte prata med mig". Egentligen vore det ju ganska konstigt om han inte vill prata med mig när jag smsar, men han kan skriva till mig, vilket han gjort majoriteten av gångerna vi pratat.
Men som sagt, anledningen till att jag oftast låter honom smsa först osv är för att jag blir så himla osäker. Blir väldigt förvirrad och vet inte vad han vill. Han är väldigt svår att läsa liksom.
 
Sv: Vad borde jag göra?

Det kan ju vara lite så i början, att båda kanske är lite blyga? och inte pratar så mycket. Jag och min pv. surrade inte alls speciellt mycket, men vi klickade ändå.

Fundera inte så mycket på vad han vill utan go with the flow ett tag. Hör av dig också :)
Ni kanske kan hitta på mer fysiska saker att göra? Bowla, spela biljard, eller kanske spela sällskapsspel?

Min pojkvän var (och är fortfarande) väldigt svår att läsa. Vissa personer är bara svåra att komma in på livet!
 
Sv: Vad borde jag göra?

Ibland måste man våga för att vinna, om du vill satsa på er två så låt honom veta det. Han kanske inte vågar säga vad han känner för han är osäker på vad du känner.

Åh andra sidan kanske du inte känner så starkt för honom?
 
Sv: Vad borde jag göra?

Men som sagt, anledningen till att jag oftast låter honom smsa först osv är för att jag blir så himla osäker. Blir väldigt förvirrad och vet inte vad han vill. Han är väldigt svår att läsa liksom.

Problemet med det här är ju att han kanske tänker exakt likadant "äh, jag vågar inte göra nåt för hon verkar ju inte så intresserad". Ibland får man liksom blunda och hoppa. Om jag var du skulle jag föreslå nån aktivitet, typ bowla. Kanske är det precis den "knuffen" ni behöver, och är han helt ointresserad så kanske han inte är den du ska/vill vara med. Om du vill göra mer än att kolla på film och han bara vill kolla på film, då låter det ju inte som nån jättelyckad matchning. Sedan skulle jag vara rak och ärlig. Man kan säga rakt ut att man är intresserad/tycker om någon/är kär (även om det är läskigt, men - blunda och hoppa ;) )

Jag upplever faktiskt att de flesta är ganska tacksamma om man är rak på sak. Det är jobbigt för alla parter att försöka gissa och chansa hela tiden. Det är lättare om "spelreglerna" är klara. (och skulle han "tramsa" och bara säga att han inte vet, tycker jag du kan vara lite bestämd - du kan inte styra över hur han ska vara/svara/känna men du kan vara tydlig med var du står och vad du vill. :) )

Slutligen ang. sms-konversationerna så skulle jag försöka att undvika att skriva sådant som inte kräver svar/går att svara jätte-kort på. Om jag får ett "hej :) " kan jag tycka det blir jättesvårt att få igång nån konversation, och jag kommer inte prioritera att svara på det sms:et om jag gör nåt roligt. Däremot är ju ett "Hej! Hur gick tentan? Tänkte på det där du sa häromdagen (osv)" mycket roligare :)
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 670
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 285
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp