Bukefalos 28 år!

Vad finns det att se mellan Milano och Gardasjön?

Mabuse

Trådstartare
Jag och min familj (man och tvä småbarn) ska åka till Gardasjön på semester i sommar, vi flyger till Milano, landar på eftermiddagen, och har sedan ett dygn på oss innan vi ska vara på plats i vårt boende vid Gardasjön. Vi kommer ha bil.

Frågan är vad man ska tillbringa det dygnet med, och vart vi ska övernatta?

Ett alternativ är förstås att stanna i Milano, men sightseeing i en storstad med två barn som tycker det är fruktansvärt trist att gå runt i en stad känns inte så kul. Jag har varit i Milano som hastigast, och tyckte väl att det var lite småtrist - men det är ju en stor stad, finns det någon stadsdel där det är mer barnvänligt? Vi behöver ju hitta någonstans där det är lätt att hitta en mysig restaurang och ett trevligt hotell.

Eller är det bättre att lämna Milano direkt och tillbringa kvällen/natten någon annanstans? Bergamo? Något annat, mindre ställe?

Vi kommer sedan vara vid Gardasjön ganska länge, så dit känns onödigt att åka genast, men finns det något trevligt på vägen dit som är värt ett stopp?
 
Jag och min familj (man och tvä småbarn) ska åka till Gardasjön på semester i sommar, vi flyger till Milano, landar på eftermiddagen, och har sedan ett dygn på oss innan vi ska vara på plats i vårt boende vid Gardasjön. Vi kommer ha bil.

Frågan är vad man ska tillbringa det dygnet med, och vart vi ska övernatta?

Ett alternativ är förstås att stanna i Milano, men sightseeing i en storstad med två barn som tycker det är fruktansvärt trist att gå runt i en stad känns inte så kul. Jag har varit i Milano som hastigast, och tyckte väl att det var lite småtrist - men det är ju en stor stad, finns det någon stadsdel där det är mer barnvänligt? Vi behöver ju hitta någonstans där det är lätt att hitta en mysig restaurang och ett trevligt hotell.

Eller är det bättre att lämna Milano direkt och tillbringa kvällen/natten någon annanstans? Bergamo? Något annat, mindre ställe?

Vi kommer sedan vara vid Gardasjön ganska länge, så dit känns onödigt att åka genast, men finns det något trevligt på vägen dit som är värt ett stopp?
Kolla in området Navigli :)
 
Som barn vet jag att jag tyckte att linbanan mellan stadsdelarna i Bergamo var väldigt roligt.
Jag också! Jag var också på semester vid Gardasjön som barn och gillade det, men det är ju ett tag sedan. Jag minns inget specifikt, mer än att det var så tryggt och lugnt att min mamma kunde drilla mig i några meningar på italienska och sen kunde min syster och jag gå och göra saker själva.
 

Liknande trådar

Fritid Vi ska ut och köra en sväng med siktet mot Italien. Har ni tips på sevärdigheter på vägen ner och kring norra Italien? Typ max ner till...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 069
Senast: Mabuse
·
Äldre I september ska vår vän gifta sig i Taipei, så vi måste självklart resa dit :) Och eftersom vi typ aldrig reser så tänkte vi passa på...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: ASKAPLASKA
·
Relationer När min pojkvän fyllde år fick han av sina vänner ett presentkort på en restaurang i stan som har toppbetyg i Michelinguiden och vi har...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 219
Senast: Squie
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 394
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp