Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Nej, det var det inte. Jag tänker inte länka till högerextrema "Nyheter idag" men där finns Värmlands folkblads bemötande publicerat.
Det var fejk såtillvida att "svarspostaren" var en avlönad journalist på tidningen och inte "Svea Svensson -hemmafru". Alltså fejk med politiska förtecken.
 
Det var fejk såtillvida att "svarspostaren" var en avlönad journalist på tidningen och inte "Svea Svensson -hemmafru". Alltså fejk med politiska förtecken.
Hon har enligt tidningen varit tjänstledig sedan i höstas och dessutom har även journalister ett privatliv. Hon har rätt att sätta upp en lapp på Konsum för att välkomna ett flyktingboende, och sedan skriva om det på fb, just som privatperson. På fb gick det sedan viralt.
 
Jag och några kamrater är biblioteksvärdar på det lokala biblioteket. Det har varit viss friktion där då ungdomsgäng misstagit biblioteket för ungdomsgård och inte fattat att man inte beter sig som om det var en sådan. Polisen har inte resurserna att åka dit flera gånger dagligen och avvisa störande. De flesta (läs alla utom en, som tyvärr avled för 2 veckor sedan :( . ) biblotekarierna är kvinnor och dessa individer bryr sig inte om vad just de säger, men nu har det löst sig. Det ser jag som ett bra bidrag i alla fall.
 
Hon har enligt tidningen varit tjänstledig sedan i höstas och dessutom har även journalister ett privatliv. Hon har rätt att sätta upp en lapp på Konsum för att välkomna ett flyktingboende, och sedan skriva om det på fb, just som privatperson. På fb gick det sedan viralt.

:D:D:D. Haha, javisst. Vilken tur då att hon råkade komma förbi :D
 
Jag och några kamrater är biblioteksvärdar på det lokala biblioteket. Det har varit viss friktion där då ungdomsgäng misstagit biblioteket för ungdomsgård och inte fattat att man inte beter sig som om det var en sådan. Polisen har inte resurserna att åka dit flera gånger dagligen och avvisa störande. De flesta (läs alla utom en, som tyvärr avled för 2 veckor sedan :( . ) biblotekarierna är kvinnor och dessa individer bryr sig inte om vad just de säger, men nu har det löst sig. Det ser jag som ett bra bidrag i alla fall.
Hur ser arbetsbeskrivningen ut för en biblioteksvärd på ditt lokala bibliotek?
 
Det var fejk såtillvida att "svarspostaren" var en avlönad journalist på tidningen och inte "Svea Svensson -hemmafru". Alltså fejk med politiska förtecken.
Det är väl inte fejk?
En journalist har väl ändå rätt att sätta upp en lapp?
Förstår inte vad hennes yrke har med saken att göra?
 
Sons of Odin är bra bibiloteksvärdar har jag hört.

Sons of Oldie?
Sorgligt, men att Oldie och hans vänner lånar böcker känns lite tröstande. Lite bildning och kunskap är aldrig fel.

:eek::eek: Var fick ni det ifrån?:confused:

Jag ska förklara bättre då så ni som medvetet väljer att hissa rassenasseflaggan förstår.

Jag har en vän, Lars, han är 89 nyss fyllda och fattigpensionär med väldigt låg grarantipension beroende på att han bott i Australien en stor del av sitt liv. Han brukar gå till bibblan för att läsa dagens tidningar då hans usla pension inte räcker till för dagstidningar. Lars brukar efter det att han varit på bibblan gå upp och ta en kopp kaffe på fiket vi ( ett kompisgäng på 6-10 pers) brukar inmundiga vårt lunchfika.

Han är numera en del av kompisgänget, så vi ses i princip varje dag. Han informerade oss om att det nästan inte finns några tidningar att läsa för dom ligger strödda över golvet i småbitar. Kort sagt var det ett jävla liv därnere:rage:.

Vi började ta vårt fika där istället. Ingen behöver klä ut sig alls i dräkter, det räcker tydligen ibland med att
vuxna män finns i närheten.
 
Suck, Politism är din kvällslektyr antar jag. Läser man vänsterextrema skitsajter så blir det nog lika uselt är jag rädd.

Käbbel. Starta en annan tråd om det finns noll att bidra med till ämnet.

Ska tjata lite om låna en svensk projektet, som låter så smart.

Dottern hann före denna omgång och har engagerat sig i de nyanlända, ensamkommande, på skolan på ett sånt där naturligt mellanmänskligt sätt som är fantastiskt. Stolt fader ska anta utmaningen.
 
Senast ändrad:
Ett tidigare inlägg här tipsade om Kompisbyrån, vilket fick mig att anmäla mig. I förrgår så blev det fika med en kille från Syrien, jättetrevligt och en väldigt bra idé tycker jag. Tar inte så mycket tid I anspråk heller om man känner att man vill göra någonting men inte hinner regelbundet. :)
 
Och jag har agerat språkvän för första gången idag och suttit och pratat och druckit te med två kvinnor. Svenskträningen varvades med allmänt snack om allt möjligt, både jobbiga och roliga saker. Vi hade väldigt trevligt och ska ses igen nästa vecka. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 546
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 632
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 510
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp