Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär ja då var jag uppe igen och ska göra nytt kaffe :d Kroppen tackar för en stund med tensapparaten tyvärr kan den ju inte ordna nattens jobb som Herr JB smet så snyggt ifrån men det får bli morgondagens bekymmer eller något.
 
Har börjat städa lite
Men sprängande huvudvärk så nu ska jag vila lite
Har tvättat fyra maskiner tvätt och plockat lite iaf
 
Lilla hunden blev BIG 4a och fick hederspris på utställningen, samt mycket beröm och fin kritik från domaren :) . Framför allt skötte hon sig helt exemplariskt :up: ! Nästa helg är det dags igen - och jag åker med och tittar då också.

Lagar köttfärslimpa och tvättar lite - sådant som behöver göras :) !
 
Har börjar hugga lite och kapat upp några träd som jag fällde förra sommaren som hängde ner i slåtterängen och låg i vägen .Har några stora björkar som blåst omkull men dom ligger 15 meter ut i älven nu så jag får vänta med dom tills vattnet sjunkit och dom ligger 15 meter upp på land istället .Har börjat röja ur dungen på andra sidan vägen då den är helt igenväxt men får hugga ur allt smått först så jag kan ge mig på dom större och fälla dom från vägen och kabeln som går mellan vägbelysningen .Jäkla tur jag köpte den bra filmall så nu biter sågen som ett proffs har filat .När jag filade på fri hand förut blev det lite hur som helst och vinklarna stämde inte alls
Håller på att spetta upp sten eller halva berg,så får be B om hjälp att flytta dom,men nu kan jag köra gräsklipparen där utan att det låter illa eller gnistrar om knivarna. :nailbiting:
Jag har åxo spettat sten sedan jag körde av jorden i snöröjningen så det var mycket enklare att få lös dom men det var sämre att släpa tillbaka halva gräsmattan som följde med men nu är den på plats och jag slipper stenarna som tog i gräsklipparen
 
Man kan inte anklaga min ena systerson för att vara oartig.
"Mormor, jag vill ha en kram".
Syster: "men mormor ska med"
Systerson: "Men mormor är bedårande vacker så man inte kan låta bli fattar du väl?"

:D

Nu ska hela den där familjen iväg på släktkalas, ena kusinen fyllde 30 igår. Mamma sa till mig förut att hon skrev med mitt namn på kortet men det fick hon ta bort illa kvickt.

Själv åker jag till en vän för att spela spel och äta lite mat.
 
Resultat av dagens slit. Inser att det inte syns så väl på fotona, men vi har kört bort 8 kärror ogräs.
Collage 2018-05-12 16_39_33.jpg
 
Nu är den stora frågan,sätta sig en stund i soffan o riskera att inte komma upp,eller göra allt man vill göra innan man sitter fast där?
Har nu lagt in en heltäckningsmatta i gästrummet där uppe,dock bara skurit till halva,har nu rökpaus (röker inte på ovanvåningen) o kaffe påfyllning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 149
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Svar
1 338
· Visningar
137 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp