Vad gör man åt det här?

W

WSZ

När jag kom hem idag satt en lapp på dörren. Men följande text: "Var vänlig se till att er hund slutar skälla inomhus det är en sanitär olägenhet och inte tillåtet att hund råskäller i timmar. I fredags 28/8 mellan 6.10 - 7.30 skällde hund ihållande. Idag lördag 29/8 stod han också och råskällde. Stör ej grannar slutar ej hund nu anmäler vi till miljö-hälsovårdsnämnden samt hyresbolaget. Undert alla störda grannar"
Jag vet vem som skrivit det, det är en granne som klagar på allt även om det eg inte finns något att klaga på. Jag pratade lite med andra grannar och enligt dom har min hund skällt 2-3 skall strax efter jag lämnat henne sen har det varit tyst. Hunden är inte ensam många timmar, jag jobbar skift och barnen går i skolan så som max blir det 5 timmar men oftast bara 1-2 timmar, denna helgen blev lite speciell eftersom barnen inte är hemma och jag jobbar så hon får vara ensam lite mer än vanligt.
 
Sv: Vad gör man åt det här?

Jag kan tyvärr bara säga att det spelar ingen roll om det är en granne som klagar på allt och alla som har skrivit lappen. Är de störda så är de och det är inte alltid alla grannar hör allt. Jag har en granne som bor två trappor ner som hör när min hund skäller och min granne som bor vägg i vägg, hör aldrig hunden. De tider som du nämnde är ju sådana då det ska vara tyst i huset och speciellt på helgen. Hade jag väckts av gannens hund den tiden på morgonen och på en helg så hade jag också varit sur speciellt om det alltid är så att hunden skäller när folket lämnar.

Jag har antiskällhalsband på min när jag lämnar honom och det är väl det enda tips jag kan ge, utöver att du kan ta kontakt med din hyresvärd och vara på förhand. Du kan berätta att du har fått klagomål men att du har kollat med andra grannar och de upplever det annorlunda samt vad du har gjort för att dämpa problematiken. Vissa hyresvärdar tycker det är ok med enstaka hundskall medan andra har nolltolerans.

En annan nolltolerans som hyresvärdar brukar ha, är ju mot anonyma lappar så du kan ju hålla tummarna för det. Min hyresvärd vägrar bemöta anonyma klagomål. Man får stå för sitt gnällande
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör man åt det här?

har du någon möjlighet att filma eller spela in henne? då får du reda på exakt hur länge hon skäller och hur. då har du oxå mer att komma med och granen gör allvar av sina hot.

se oxå till att hyresvärde då pratar med alla grannarna och inte bara denne.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 206
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 484
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Vi har en snart 14 år gammal schappis, så älskad, men hon kommer inte att leva för evigt😢 Jag skulle mer än gärna ha en till, efter...
Svar
11
· Visningar
2 298
Senast: kamomillo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 275
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp