Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
När trädgården bjuder på ~2l jordgubbar/dag och en massa andra godsaker såklart så måste man ju göra nåt med det. Började med att äta jordgubbar, sen gjorde jag en rabarber/jordgubb/chokladpaj och nyss har jag kokat rabarber/jordgubbsmarmelad, både med och utan lakrits i. Nu får jag vila en stund innan det är dags att fixa middag :D
 
När trädgården bjuder på ~2l jordgubbar/dag och en massa andra godsaker såklart så måste man ju göra nåt med det. Började med att äta jordgubbar, sen gjorde jag en rabarber/jordgubb/chokladpaj och nyss har jag kokat rabarber/jordgubbsmarmelad, både med och utan lakrits i. Nu får jag vila en stund innan det är dags att fixa middag :D

Både paj och marmelad lät ytterst mumma :up:
 
När trädgården bjuder på ~2l jordgubbar/dag och en massa andra godsaker såklart så måste man ju göra nåt med det. Började med att äta jordgubbar, sen gjorde jag en rabarber/jordgubb/chokladpaj och nyss har jag kokat rabarber/jordgubbsmarmelad, både med och utan lakrits i. Nu får jag vila en stund innan det är dags att fixa middag :D

Recept på pajen tack :D
 
Recept på pajen tack :D
Mördegsbotten sen hackade jag rabarber och jordgubbar, blandade med råsocker, potatismjöl och en uns vaniljsocker. Ner i pajskalet med det och på med hackad choklad (blandade ljus block och 62%-ig med havssalt) och kvarnad vanilj över. Sen ett "lock" av smulpajsdeg som jag gör med havregryn, mjöl, råsocker, strösocker, kvarnad vanilj och smör. :angel: :d Gräddade i 200 grader i typ ~23 minuter. :up:
 
Kommit hem från jobbet. Tror jag ska sätta mig på trädäcket och läsa i ett par timmar.
Jag vill också ha sån möjlighet! Ibland är det skrot att aldrig kunna vara barnfri utan att boka barnvakt... Älskar ungen över allt annat såklart, men jag är jäkligt låst! Dejting om tio år typ :D
 
Jag hade fem böcker att läsa på semestern, har inte läst en enda.

Får hoppas på ett antal reservpass på jobbet i sommar.
 
Sitter på tåget och hoppas på att personen som springer runt på spåren i Lund har flyttat på sig nu!
 
Jag vill också ha sån möjlighet! Ibland är det skrot att aldrig kunna vara barnfri utan att boka barnvakt... Älskar ungen över allt annat såklart, men jag är jäkligt låst! Dejting om tio år typ :D

Men läsa kan du väl göra ändå? Det gör jag även de veckor som Mathilde är här :) (I övrigt förstår jag dig dock helt och fullt!)
 
Vi har fått storstädningsryck här. Nu har jag satt en pizzadeg och päser en stund i soffan med ett glas rött. Tittar på när sambon och sonen städar ur en vindsskrubb.
Undrar hur jag tänkte när jag satte dom på den uppgiften. De har dökul och prova ALLT de hittar. Inklusive gamalt grönt maskeringsstift från militären. Nu är de helgröna och inte mycket har de fått gjort heller :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
211
Senast: Gramse
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 696
Senast: Nepenthe
·
IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
444
Senast: Soffan74
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp