Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huvudvärken vill inte ge med sig. Men jag hittade naproxen här och stoppade i mig det. Hoppas det hjälper för jag är ensam med dottern på ridskolan och efter det idag... :crazy:
 

De första "chordates", efter dem kommer "vertebrates". De är alltså de första organismgrupperna som har början på en "vertebrae column". Fast i dem är det mest som en stel pinne.

Här är en film på urochordates, eller sea squirts:

Har du riktigt tråkigt är det en här på den andra gruppen (Cephalochordates):

Ursäkta för all inblandning av engelska, min hjärna står helstill efter att ha repeterat samma fakta 10 gånger.
 
De första "chordates", efter dem kommer "vertebrates". De är alltså de första organismgrupperna som har början på en "vertebrae column". Fast i dem är det mest som en stel pinne.

Här är en film på urochordates, eller sea squirts:

Har du riktigt tråkigt är det en här på den andra gruppen (Cephalochordates):

Ursäkta för all inblandning av engelska, min hjärna står helstill efter att ha repeterat samma fakta 10 gånger.

Seriöst, jag blir lite skraj... :nailbiting: jag kan ha svårt att komma ihåg vad jag åt till middag i förrgår (hjärnan har varit stressad för länge så minnet är kaputt) men det där kommer jag ihåg och det är snart 20 år sedan jag läste biologi plus att jag är så obiologisk man kan vara som naturvetare! O_o
 
Nej då, det är ditt byte av avtar som ställer till det, byt nu tillbaka så ska du se att allt känns mycket bättre! Åtminstone för mig... :cautious:

*klappar lite på sjuka moderatorn*

Tänk på whiskyn du ska dricka ikväll :up: då kan vi få kaoz-inlägg från dig a la @tornblomma :D

Vi har dessutom redan vant in dig på att se dubbelt som förberedelse för alkoholintaget :p
 
Det är verkligen inget roligt att vara in på Bolaget på fredagarna :wtf: speciellt inte när det är lönehelg :arghh:

Jag tror inte du bor i närheten av mig men isåfall hade jag kunnat erbjuda lite rött från en nyöppnad bag-in-box :D
Är väl bara en 50-70 mil? Jag kan komma ikväll!
Är inte folket utan snarare avstådet, är en bit att åka för att komma dit sen måste man betala och ha med sig barnet osv.
 
Jag vill också ha vin. Men har ingen att dricka det med :( Tänkte sova i labbet ikväll, osäkert om det är smart att dricka alkohol själv i labbet (fast jag inser ju det smarta i att göra det när man sover på en yogamatta på golvet istället för att behöva klättra upp i överslafen i en bunkbed :cautious:).
 
Jag vill också ha vin. Men har ingen att dricka det med :( Tänkte sova i labbet ikväll, osäkert om det är smart att dricka alkohol själv i labbet (fast jag inser ju det smarta i att göra det när man sover på en yogamatta på golvet istället för att behöva klättra upp i överslafen i en bunkbed :cautious:).
+Slippa ramla ner på golvet
- Labb, kemilabb? Farliga saker att leka med när man är full
 
+Slippa ramla ner på golvet
- Labb, kemilabb? Farliga saker att leka med när man är full
Labb = torrlabb (dvs det vanliga människor kallar kontor), finns tillgång till våtlabb men de håller mest på med grejer relaterat till genetik. Jag vet inte vart någonting finns och allt är antagligen inlåst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 426
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 608
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 202
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 444
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp