Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstigt nog har jag inte haft problem med bedövning i munnen, eller vänta.... jo jag minns jag inte tyckte om det heller när de kom med den stora sprutan de hade då, som gjorde så ont när de stack..... men jag fick beröm när jag skulle operera in mina skruvar i tänderna. Låg helt still och kände inte ens när de bedövade.
Jag har gått från tandläkaren utan att dragit ut tänderna som skulle ut... Men med lite lugnande funkade. Men det smakade :yuck:
 
Åkte hem till Stockholm med Nikita idag. Hamnade mitt i lönefredags stressen på T-Centralen med jamande katt i väska, plus massor av baggage. Men, köpte en extra, extra stor sushi :o på fulsushi stället på vägen hem och sedan suttit och njutit av att äta (mycket!) sushi hemma. Stackars Nikita sover som en stock bredvid mig, en lång och tröttsam dag för en liten katt. Imorgon ska jag ut och shoppa!
 
Åkte hem till Stockholm med Nikita idag. Hamnade mitt i lönefredags stressen på T-Centralen med jamande katt i väska, plus massor av baggage. Men, köpte en extra, extra stor sushi :o på fulsushi stället på vägen hem och sedan suttit och njutit av att äta (mycket!) sushi hemma. Stackars Nikita sover som en stock bredvid mig, en lång och tröttsam dag för en liten katt. Imorgon ska jag ut och shoppa!

Åh, sushi! :love:
 
@grodan21 och @LadyCovergirl ja vatusan är väl inte så svårt att svara :( Dessutom Enligt google så tar det 1,20 min från stället han är på (han har vart iväg på ärenden och skulle komma efter det var klart)...

Jag tröttnar rätt snabbt på folk som inte kan lämna besked. Att folk inte svarar direkt rent allmänt förstår jag. (Jag är ju utan mobilen när jag jobbar.) Men om man har bestämt något och det ändras så får man tammetusan meddela det så snart som möjligt!
 
Jag tröttnar rätt snabbt på folk som inte kan lämna besked. Att folk inte svarar direkt rent allmänt förstår jag. (Jag är ju utan mobilen när jag jobbar.) Men om man har bestämt något och det ändras så får man tammetusan meddela det så snart som möjligt!
Ja för jävla tröttsamt. Visst nu skulle han jobba, så förstår han inte kan läsa/svara på en gång, men när man ser att han läst (fb chatten) men inte svarat, det är ännu mer tröttsamt. Skrev nu igen och fråga om jag ska vänta eller om jag ska sova :banghead:

Jag som va så jäkla pepp, så så blir det så kalkon :meh:
 
Ja för jävla tröttsamt. Visst nu skulle han jobba, så förstår han inte kan läsa/svara på en gång, men när man ser att han läst (fb chatten) men inte svarat, det är ännu mer tröttsamt. Skrev nu igen och fråga om jag ska vänta eller om jag ska sova :banghead:

Jag som va så jäkla pepp, så så blir det så kalkon :meh:

Har personen läst kan denne givetvis också svara. Inte ett okej beteende!
 
Sitter och funderar på vad det är för skillnad på en naparat och en kiropraktor? Vet de gör olika metoder, men i grund och botten "botar" de samma saker eller hur ligger det till? Hur kan man veta vilken man ev ska vända sig till?
Kassa frågor en sån här fredagskväll.

Jaha, det kanske är så det är. Vet bara jag hört om kiropraktor som "knäcker" och tyckt det låtit lite halvt läskigt. :eek:
Problem och problem, tja, jag vet inte riktigt. Skulle vara kul att kolla upp hur kroppen egentligen mår fysiskt sett där man inte kan se själv. Vet jag kan få ont i ryggen ibland (alltid haft det pga att jag har lång rygg), sen vet jag inte om jag kanske skulle vilja kolla upp mina knän, då de på sistone verkat må sämre... och så hälen. Har fått problem sen några dagar tillbaka med hältrampkudden, köpte ilägg till skorna och det har blivit lite bättre, men vill ändå kolla upp så det inte är något annat som i sin tur orsakt detta.
Om du vill få en genomgång så skulle jag rekommendera en sjukgymnast till att börja med, de har bredast utbildning och stirrar sig inte blinda på stela muskler utan försöker hitta orsaken till varför de är stela.
Jag har varit hos en bra naprapat som gjorde underverk med min rygg när den bråkade rejält för ett par år sedan, men nu går jag hos en massageterapeut med friskvårdsutbildning som är en pärla. Sen är det även den fördelen att vi känner varandra sen många år tillbaka så vi brukar även hinna med lite fika när det passar och är det något akut så brukar hon kunna ställa upp med kort varsel. :love: Som nu i veckan när min rygg försökte vräka mig så skickade jag ett sms i söndags och frågade om jag skulle vila eller göra något annat, hon rekommenderade vila till att börja med. På tisdagen hade maken en tid hos henne på kvällen men hon roddade om lite och kom hem till oss och tog oss båda mitt på dagen istället, guld värt! :love:
 
Om du vill få en genomgång så skulle jag rekommendera en sjukgymnast till att börja med, de har bredast utbildning och stirrar sig inte blinda på stela muskler utan försöker hitta orsaken till varför de är stela.
Jag har varit hos en bra naprapat som gjorde underverk med min rygg när den bråkade rejält för ett par år sedan, men nu går jag hos en massageterapeut med friskvårdsutbildning som är en pärla. Sen är det även den fördelen att vi känner varandra sen många år tillbaka så vi brukar även hinna med lite fika när det passar och är det något akut så brukar hon kunna ställa upp med kort varsel. :love: Som nu i veckan när min rygg försökte vräka mig så skickade jag ett sms i söndags och frågade om jag skulle vila eller göra något annat, hon rekommenderade vila till att börja med. På tisdagen hade maken en tid hos henne på kvällen men hon roddade om lite och kom hem till oss och tog oss båda mitt på dagen istället, guld värt! :love:
Oh, det har jag inte ens tänkt på, men kan man gå till en sjukgymnast utan att bli rekommenderat dit av t ex läkare eller liknande?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 372
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 958
Senast: Hazel
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 633
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp