Vad gör ni med friskvårdbidraget?

Ingenting. Eftersom våran kommun bestämt att man bara kan använda pengarna hos en aktör som är med i ”actiway” och det endast finns två aktörer här ifrån som är med där och inget av dom två intresserar mig det minsta :grin:
 
Hur gör man med friskvårdsbidrag? Vart lämnar man in dem?

Chefen var på oss förra året men då tänkte jag inte på det. I år har jag faktiskt skaffat ett gymkort och tänkte försöka nyttja det.

LÄmnar jag bara in kvittot till min ekonomi tro?
 
Hur gör man med friskvårdsbidrag? Vart lämnar man in dem?

Chefen var på oss förra året men då tänkte jag inte på det. I år har jag faktiskt skaffat ett gymkort och tänkte försöka nyttja det.

LÄmnar jag bara in kvittot till min ekonomi tro?
Vi har en blankett som ska fyllas i och lämnas tillsammans med kvitto (kommun).
 
Jag har använt det till kiropraktorbesök. Nu pluggar jag, men tänkte använda det till ridhuskort i fortsättningen.
 
Ingenting. Eftersom våran kommun bestämt att man bara kan använda pengarna hos en aktör som är med i ”actiway” och det endast finns två aktörer här ifrån som är med där och inget av dom två intresserar mig det minsta :grin:

Här rek de (dock staten) actiway - men man får använda hos de som inte är anslutna med. Så himla trist begränsa som du beskriver.
 
Jag har aldrig använt mitt, brunnit inne i flera år. Gymkort är meningslöst för mig, jag skulle ändå aldrig gå dit. Massage ingår inte hos oss :( hade planer på ridhuskort i år, men föreningen med ridhuset skriver ut det på hästen och för att jag ska få använda pengarna måste det vara knutet till mitt personnummer.
Be dem skriva dit det. Det gjorde jag. Inga problem.
 
Hur gör man med friskvårdsbidrag? Vart lämnar man in dem?

Chefen var på oss förra året men då tänkte jag inte på det. I år har jag faktiskt skaffat ett gymkort och tänkte försöka nyttja det.

LÄmnar jag bara in kvittot till min ekonomi tro?
Vi lämnar in via tjänsten benify
 
Ingenting. Eftersom våran kommun bestämt att man bara kan använda pengarna hos en aktör som är med i ”actiway” och det endast finns två aktörer här ifrån som är med där och inget av dom två intresserar mig det minsta :grin:

Vi har också actiway men vi kan gå in via actiway och ladda upp kvitton som är från externa leverantörer däremot kan vi inte skicka in kvitton till arbetsgivaren direkt. Är du säker på att ni inte kan göra det? Den informationen stod på actiway.
 
Vi har också actiway men vi kan gå in via actiway och ladda upp kvitton som är från externa leverantörer däremot kan vi inte skicka in kvitton till arbetsgivaren direkt. Är du säker på att ni inte kan göra det? Den informationen stod på actiway.
Exakt samma för oss!
 
Jag har använt det till allt möjligt. Har ett gymkort snurrande som helt täcks av bidraget så då gör det inget att jag är periodare på att gå dit, jag betalar ju inte något själv. Iom att det finns är det också lättare att gå dit när andan faller på.
Resterande har jag använt till inträde till klätterhallen, längdspårsavgift, massage, liftkort mm.
 
Mitt har nästan alltid brunnit inne, dels är det tiden att ens kunna utnyttja det till något.
Dels för att jag inte haft råd att köpa.

Nu köper jag ridhushyra 👌
 
Min arbetsgivare har också en jäkla massa begränsningar och krångliga regler så det känns helt omöjligt att göra något som som ersätter.

Förra arbetsgivaren var guld och så enkla att ha och göra med, så då tränade jag för mitt friskvårdsbidrag.
 
Vi får välja på en timme i veckan vi kan nyttja till något friskvårdigt (som vi betalar själv, alternativt promenad etc) eller få 1500:-/ år till friskvård.

Jag nyttjar timmen till ridning eller promenad.
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 787
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 888
Senast: Cambrie
·
Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
587
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp