Vad gör ni på eran lediga tid?

Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Mesta delen av min fritid spenderas i stallet. Pysslar, fixar, hämtar hö, rider, tränar och tävlar :)

Förutom det, fixar och donar hemma, tittar på serier/film och läser, umgås med nära och kära, och beroende på säsong, snowboard och sol & bad!
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag har faktiskt planerat att dra upp egna plantor i år :) det är väl eg inte billigare men det känns roligare och jag har dessutom fått tag på frön från England som är lite svåra att få tag på här (är insnöad på diverse läkeväxter).
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Brukar kika på tradera efter fröer, finns massor med spännande grönsaker och frukter som skulle vara roliga att lyckas med :d
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Umgås med min man och dotter. Pysslar med hunden, katten, kaninen och hästarna. Rider en hel del. Går mycket promenader med hunden och ibland någon av hästarna. Fixar med huset och gården. Går kurser och tävlar lite med ena hästen. Träffar ibland övrig familj och vänner :)
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag rider, mockar, fodrar;)
och så rider jag helst lite till.

Läser ganska mycket, periodvis håller jag på med handarbete men behöver köpa någon ny, bättre lampa eftersom jag börjar bli medelålders och skumögd:p

Är hos goda vänner på middag och fika ett par dagar varje vecka.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Det du främst behöver för att kunna odla inomhus är vettig belysning. Lysrör på runt 6000 Kelvin duger bra, ca 30 cm ovanför plantorna. Om man har flera sorters växter i olika storlekar kan man ställa upp de minsta på något så de kommer i samma höjd som de större. När frön ska gro är det bra om de är täckta med plast på något sätt så att inte jorden torkar ut. Undervärme lär påskynda groningen men det har jag aldrig använt, det brukar gå bra ändå. När de grott tar man av plasten. Inomhus är det ofta lite för varmt för växande småplantor. Runt 15 grader är ganska optimalt för många växter men det är ju inte alltid det går att ordna.

Är det något du undrar över är det bara att fråga. :)

Då har jag möjlighet att odla nere i källaren. I pannrummet (som är stort) finns det plats och där är det runt 15 grader. Vi har gas så det kommer inte påverka växterna. Annars går det att ställa dom precis utanför om det skulle vara bättre om det är någon här som vet om det skulle påverka växterna negativt på något vis?
Vi ska inreda källaren till hösten så då kan jag göra en riktig hörna för det.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag har ett gammalt hus, need I say more... :cautious: :crazy: försöker träna mer (specillet nu när jag skaffat gymkort) och så har jag ju mina kissar.

Vi har väl kanske inte ett gammalt hus men vi renoverar ju för fullt som du vet. Så nog finns det att fixa med huset hela tiden. Tänkte jag ska sätta mig ner någon dag och skissa upp garderoberna för det börjar bli dags att bygga dom nu :)
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Egenbakat bröd är ju sååå gott och såå mycket nyttigare än köpebröd som innehåller allt möjligt konstigt :eek:

Skulle hunden kanske fungera bättre i stallet om hon har en rejäl och mysig bädd? Kanske ett par skor?
Min gamling går med skor och tycker det är toppen :D

Ja, hemmagjort bröd är ju supergott!

Hon trivs super på sommaren och hösten men så fort det regnat så stannar hon inne och likadant nu när det är snö och kallt. Hon skulle kunna ligga inne i sadelkammaren men hon gillar inte att vara själv så hon följer mig vart jag än går när vi är i stallet förutom när hon jagar dom stackars katterna eller leker med stallägarens hund.
Får gå mer kortare promenader med henne istället. Hon är en soffhund (cavalier) så hon kräver inte speciellt mycket aktivering.
Vi kör lite sök efter godis inomhus, kastar boll och äter ett ben om dagen. Då är hon nöjd.
Tänkte försöka mig på hobbyagility i sommar. Finns ju så man kan köpa och köra hemma i trädgården.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Det blir mycket stall. Sen tränar jag kendo två pass i veckan (kommer att utökas). Den tid som sen blir över efter hundpromenader och hemmasysslor spenderas med hjärndött TV-tittande eller dataspel.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

En treåring, två äldre tonåringar, hus, pendling, jobb... ...ledig tid är väl ungefär då jag får sova.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Annars går det att ställa dom precis utanför om det skulle vara bättre om det är någon här som vet om det skulle påverka växterna negativt på något vis?

När det är vettig temperatur ute så är det att föredra faktiskt. Innan man flyttar ut växter som drivits upp inne får man vänja dem vid uteklimatet. Antingen bär man ut och in så de får vara ute lite längre varje dag, eller så lägger man över några lager fiberduk som man lättar på undan för undan. Småplantor är känsliga för sol och vind. Plantor som odlats upp ute från början behöver inte det gullandet. De är härdiga från början.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: Shaggy
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 215
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 743
Senast: baraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp