Vad gör ni på eran lediga tid?

Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

vad jag gör... ja, synbarligen alldeles för lite.

Jag tycker att det alltid finns något att göra och saker som ligger efter. Huset skulle kunna vara betydligt mer städat, tvätten bättre sorterad, blommorna bättre skötta. jag skulle ha kunnat ta tag i målningen av spiskupan et etc.

Istället försöker jag utnyttja de tillfällen till kultur som finns. Jag går på konserter, utställningar och föredrag. Jag är aktiv i flera organisationer och jag har ett uppdrag som fritidspolitiker.

Den tid som finns däröver sitter jag ofta framför datorn eller så sover jag!
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

*kl*

Vad gör jag?

Tja..när allt hästigt, allt vardagsdravel är genomfört så gäller Wow. :D
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Kl

Jag är ute nästan jämt.
Jag startar alltid dagen med en långpromenad med vovve sen ska resten av ligan ute i ladan ha sitt.
Så fort jag kommer hem från jobbet är det djuren som gäller. Det ska bäras vatten, fodras, mockas, skötas, ridas, köras och tränas.
Helgerna blir det längre pass och gärna ut i skogen med sadelväskorna packade.
Älskar att vara ute och mår inte bra av att vara stilla.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag har ett gammalt hus, need I say more... :cautious: :crazy: försöker träna mer (specillet nu när jag skaffat gymkort) och så har jag ju mina kissar.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Är i stallet... Och försöker klämma in lite tid med sambon :p
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Kl.

Tränar hund, promenerar med hund, umgås med träningskompisarna under tiden vi tränar o promenerar.

Kramar på sambon, dricker kaffe, tittar
På youtube, läser bok o grejer på internet eller är på puben!
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Har väldigt mycket tid över sedan jag tog bort min häst. Kan dock inte påstå att jag gör så värst mycket mer meningsfulla saker :p

När jag inte är i skolan (som iofs kräver lite mer än heltid såhär i slutspurtstider) umgås jag med min sambo, promenerar/springer, lagar mat/städar, ser på tv/surfar eller tar mig an något projekt i hemmet. (På sistone har jag försökt lära mig virka, samt tagit upp stickning litegrann. Ibland målar jag).

Vid sällsynta tillfällen umgås jag med folk också, kanske åker in till Malmö och tar en fika. Går på bio (oftast med sambon) eller åker till ikea och fördriver en lördag/söndag.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Har inte mycket ledig tid från jobb och plugg. Men då den inträffar vilar jag oftast. Sitter vid datorn, kollar på film eller läser.
Sedan brukar jag se till att hinna träffa pojkvännen under veckorna. Förutom att sova ihop brukar vi gå på fotoutställningar, spelningar, teater eller bio. Gör vi någon vecka inte det brukar vi gå på middag eller bara vara hemma för att prata i lugn och ro över ett glas vin/en kopp té.
Utöver det ser jag till att hinna träffa vännerna också. Ofta på en lunch eller fika/vända på stan. Då och då för att ta en öl eller festa till det.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Stallet, sjunger i kör, hushållssysslor. Ser på tv-serier. Sover :) Tränar en del. Funderar på livets mysterier. Läser. Spelar piano.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Tack för era svar :)

Var ute efter lite tips om vad jag kan hitta på på dagarna eftersom jag bara går hemma för tillfället.

Nu funderar jag på att börja läsa böcker igen och kanske odla lite egna växter, typ persilja och sånt. Vet inte ett skit om det ska jag tillägga. Men har plats för ett miniväxthus i köket. Har sett att det finns såna små. Eller om det funkar med bara krukor?

Eftersom hunden numera har bestämt sig för att vintern är pest och pina och inte vill följa med till stallet längre så kommer jag även slänga in en morgon och en kvällspromenad. Hon nöjde sig med stallet och en liten runda innan men tycker inte om snön så vad ska jag göra. Hon piper hela tiden när vi är i stallet och vill hem till soffan..

Älskar att baka men tyvärr fixar inte jag det för tillfället, annars hade det varit roligt. Men kan kanske göra eget bröd.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Oj.. Nu för tiden går den lilla lediga tid jag har oftast till att vila eller sköta måsten som städ, tvätt etc.

Om jag har lite ork kvar försöker jag träffa vänner, träna och sånt.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Tack för era svar :)

Var ute efter lite tips om vad jag kan hitta på på dagarna eftersom jag bara går hemma för tillfället.

Nu funderar jag på att börja läsa böcker igen och kanske odla lite egna växter, typ persilja och sånt. Vet inte ett skit om det ska jag tillägga. Men har plats för ett miniväxthus i köket. Har sett att det finns såna små. Eller om det funkar med bara krukor?

Eftersom hunden numera har bestämt sig för att vintern är pest och pina och inte vill följa med till stallet längre så kommer jag även slänga in en morgon och en kvällspromenad. Hon nöjde sig med stallet och en liten runda innan men tycker inte om snön så vad ska jag göra. Hon piper hela tiden när vi är i stallet och vill hem till soffan..

Älskar att baka men tyvärr fixar inte jag det för tillfället, annars hade det varit roligt. Men kan kanske göra eget bröd.

Egenbakat bröd är ju sååå gott och såå mycket nyttigare än köpebröd som innehåller allt möjligt konstigt :eek:

Skulle hunden kanske fungera bättre i stallet om hon har en rejäl och mysig bädd? Kanske ett par skor?
Min gamling går med skor och tycker det är toppen :D
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag ägnar den mesta tiden åt mina hundar (promenader och träning) och återstående tid lägger jag på att se på serier, hänga på meningslösa sidor på internet och ibland laga mat och kanske städa lite.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Just nu när det är svinkallt (pendlar mellan -30 och -35 hela tiden, och kallare sen kväll och morgon) gör jag mest det nödvändiga utomhus, hästarna får mat, vatten och lite borstning. Städar, vattnar och matar höns och kaniner.
Hundarna vill inte ut och gå så dom får göra av sig och så tränar vi en del inomhus.

Inomhus tar jag hand om reptilerna och möss/råttor.

När jag inte sköter djur städar jag, tar det lugnt vid datorn, målar, bakar, ser på serier samt kör minst ett träningspass varje dag.

När det är lämpligare utomhus väder får jag dåligt samvete av att sitta inne och är ofta ute med häst/hund eller bygger på någon kaninbur eller något :D
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Nu funderar jag på att börja läsa böcker igen och kanske odla lite egna växter, typ persilja och sånt. Vet inte ett skit om det ska jag tillägga. Men har plats för ett miniväxthus i köket. Har sett att det finns såna små. Eller om det funkar med bara krukor?

Det du främst behöver för att kunna odla inomhus är vettig belysning. Lysrör på runt 6000 Kelvin duger bra, ca 30 cm ovanför plantorna. Om man har flera sorters växter i olika storlekar kan man ställa upp de minsta på något så de kommer i samma höjd som de större. När frön ska gro är det bra om de är täckta med plast på något sätt så att inte jorden torkar ut. Undervärme lär påskynda groningen men det har jag aldrig använt, det brukar gå bra ändå. När de grott tar man av plasten. Inomhus är det ofta lite för varmt för växande småplantor. Runt 15 grader är ganska optimalt för många växter men det är ju inte alltid det går att ordna.

Är det något du undrar över är det bara att fråga. :)
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Tja försöker vila upp mig och gör sånt jag annars inte hinner med. Handlar och lagar mat så det räcker över hela veckan med matlådor. Sen i stallet. Så jobbar i stall och har eget stall så det blir en del häst morgon till kväll alla dagar i veckan. Men försöker pränta in nån "udda" grej typ fika på stan lr liknande. Utekvällar har det blivit väldigt få av pga att jag helt enkelt inte orkar då jag ska upp så himla tidigt och hålla igång hela dagarna. Kan iofs ta en siesta lördag mitt på dagen. Väldigt skönt faktiskt. Och lyssnar då på lugn musik och gör lite hemmaspa.

Sen spelar jag en hel del kort och poker på nätet för att det är så avkopplande på nått sätt :). Varje kväll nästan. Några ggr.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Pluggar heltid och den snor oftast åt sig mycket mer tid än "bara" heltid. Eftersom jag inte har hästar längre och inte heller hittat någon annan hobby går tiden åt till att städa, laga mat, tvätta, träffa vänner, fika, bio, utgång, datorn, besöka olika saker/event, shoppa osv
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Umgås med man och barn så mycket som möjligt.

Min helt egna hobby är att sy; främst till barnen, men även lite till mig.
Jag gillar också böcker, men lyssnar mest istället för läser numera.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Sover. Passar på att få nio timmars sömn dom nätterna det är möjligt. Annars.. Ledig tid? Blir lite på buke emellanåt, fixar i stallet, gör alla vardagsmåsten.

Idag har jag varit ledig halvdag och börjat jobba fyra så innan det har jag har städat övre plan samt vardagsrum, kök och toalett, sopat golven och trappan, bytt gardiner, diskat, tvättat, fodrat djuren och kokat en riktigt god soppa :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: Shaggy
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 215
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 971
Senast: Inte_Ung
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 473
Senast: förvirrad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp