Vad gör ni på eran lediga tid?

MM

Trådstartare
Som rubriken lyder, vad hittar ni på när ni är lediga från jobb eller skola?
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Läser massa bra böcker, umgås med fyraåringen, ( vi pysslar mycket, senaste projektet är en drake byggd av äggkartonger) hunden och sambon. Går gärna på bio, så det blir två-tre gånger i månaden. Är med i en bokcirkel, och tränar två-tre ggr i veckan. Umgås med vänner lite då och då, önskar det blev oftare men tiden och orken tryter ibland.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Shoppar, fikar, är med vänner, vilar, tränar, unnar mig att slappa framför Tv`n en stund, städar, pluggar (för det behöver man ju efter skolan som oftast :wtf:;))

Bland annat! ;)
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Stor del fritid spenderas såklart i stallet hos pållarna :D förutom det blir det hundpromenader lunchar gärna med nån kompis en ledig dag och är det ledig helg så bjuder jag gärna hem vänner på mat vin och umgänge.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Buke;)
Det beror ju på vardag, helgdag, sommar eller vinter. I fredags var jag på after work med mina kollegor, igår gick jag, hunden och sambon på långpromenad några timmar, lagade mat ihop och såg på Sherlock. Idag hade jag stalltjänst så jag var borta mellan 7-15.30 och har sen dess badat, dammsugit, tittat på lie för mycket tvserier och ätit. Förutom kortare hundrastning.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Motionerar hundar och hästar (oftast samtidigt, smidigast så).
Matar hästar och hundar (de vill ha mat varje dag de odågorna...)

Läser så mycket min hjärna orkar och kollar på TV.

När jag har råd/tid så åker jag på kurs/utställning/träning med ponnyerna.

Ibland träffar jag bukefolk.

Kort och gott, det är mycket hästar hur jag än vrider och vänder på det :D
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Tränar, tränar med hunden (är tillfälligt hundfri dock), gör vardagssysslor, umgås med vänner, läser böcker och ser på filmer/serier. Ungefär det hinner jag fylla min lediga tid med.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Den här årstiden?
1517545_10152034627473666_1121705508_n.jpg


All övrig tid på året?
1006304_10151719444453666_1642728486_n.jpg

1095090_10151522798150946_1497905267_n.jpg
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag är i stallet och rider/fixar eller så är jag hemma hos mina katter och vilar upp mig. Ibland hinner jag umgås med vänner också :p
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Stallet, buke, vardagssysslor, hundpromenader. Typ.
Det jobbiga är att det alltid finns något att göra så ledig tid och ledig tid, det beror på hur man ser på det. Jag har svårt för att bara sitta ner och göra en sak, så därför blir det lätt datorn + musik + tv + plugga. På reklampauserna hinner man byta tvätt, vika tvätt, städa toa eller nåt, ja nåt viktigt, alltid nåt att göra.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Tisdagar och torsdagar: rider lektion. Annars hänger jag mest vid datorn och det blir alldeles för mycket tyvärr. Jag försöker dock röra på mig regelbundet och så här års blir det mest promenad/jogg på bandet inomhus. Annars går jag ut om det är ljust och jag tycker att jag kan stå ut med vädret. Under odlingssäsongen pysslar jag i trädgården som tyvärr krympte extremt mycket sedan jag flyttade. Om andan faller på håller jag på med något slags hantverk men det blir inte så ofta. Jag gillar att fotografera också men vintern är lågsäsong för det.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Numera vilar jag mest hela tiden, är ofta trött och har ont osv mest hela tiden så det är mycket säng/soffläge.
Går på cellgifter och en del tunga smärtstillande.

Men dem stunderna jag mår lite bättre så försöker jag vara aktiv med att träna hundarna och hästen, åka långfärdsskridskor, skidor, jogga, cykla, vara ute med båten eller bara mysa ute i skogen å grilla korv med sambon och och djuren :love:
Träffar vänner ibland å så.. Tyvärr orkar jag bara vara aktiv korta stunder numera men det är ju bättre än inget och jag mår alltid bättre av att få i mig lite frisk luft även om det är jobbigt ibland.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Pysslar om sköthästen. Promenerar. Hänger hos mor och far. Sitter framfört tv:n med datorn i knät... klappar katten :D och städar väl då och då.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag är mycket med mina barn. På helgerna brukar vi t ex åka till simhallen, gå på museum, åka pulka eller vara i någon lekpark. Rätt ofta träffar vi andra som har barn i samma ålder och äter middag eller så.

Sen går jag ut med hunden, läser böcker, och ser någon tv-serie, just nu Breaking Bad. Det blir rätt mycket buke. Gör inte så mycket på egen hand utan familjen vilket är tråkigt men det har inte riktigt känts som att det finns tid. Har i flera år velat börja rida igen men det har inte blivit av. Satsar på att ta tag i det så att jag kan börja till hösten.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Jag promenerar med vovvarna, tränar med dem eller andras hundar (är instruktör), eller gör andra uppgifter inom brukshundklubben. När jag är färdig med det blir det oftast lite datorspel tillsammans med sambon (hans stora intresse) + att jag läser på buke. Hinner oftast titta på tv någon timme innan jag somnar. Vänner som inte är hundvänner träffar jag knappt alls, det finns varken tid eller ork tyvärr. Men jag har någon sorts fantasi att när jag är färdigutbildad och "bara" har 100 % sysselsättningsgrad så kommer det bli HELT annorlunda ;). Så jag är rätt nöjd med upplägget.
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Stallet. Sen är fritiden i stort sett slut på vardagar. Lagar mat. Läser, både jobbgrejer och skönlitteratur.

På helger och ledigheter: mer i stallet, mer matlagning, middagar med vänner och familj, bio, teater, böcker, film, fika på stan, går ut och äter ibland.

De sakerna följer alltid med mig, sådant gör jag alltid. Sen diverse utflykter och sådant, men det är mer varierat.

Lite resor, men inte så mycket på grund av hästen (tid och pengar går åt där).
 
Sv: Vad gör ni på eran lediga tid?

Lagar mat, städar, tvättar, tar hand om hästarna (inklusive hämtar hö och liknande eftersom jag har dem hemma), rider, surfar på nätet, bakar, läser, pysslar (ny symaskin :)!)....... Jag har alltid önskat att man jobbade 2 dagar och var ledig 5 dagar i stället för så som det är :D!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: Shaggy
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 215
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 743
Senast: baraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp