Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chefen är lika god kålsupare hon.. Jag ska byta jobb, med glädje. Mitt vikariat är slut sista juni. Jag har ingen plan för framtiden men det löser sig alltid.
Alla vet att min närmsta kollega gnäller men ingen gör något, ingen säger något. Jag har sagt ifrån flera gånger med resultat att hon gnäller ännu mer och dessutom är sur på mig...
Men fy! Tur att du snart är klar där! Hoppas att du får något riktigt toppenjobb sedan :)
 
Överlevt helgen. Nu ska vi överleva denna måndag.

Helt slut gått i 180 i helgen och har minst lika mycket att göra på jobbet. Vaknade imorses av värsta braket. Både jag och hund for upp. Åskan var precis över oss och det kändes som om hela huset skakade (vilket det inte gjorde) men det var en hel timme innan jag skulle upp. Snooza sen var ruggigt dåligt när jag väl somnat till så var det dags att gå upp :D
 
Det regnar.

Skulle vilja åka hem och krypa upp i soffan med en stor godispåse. Men det är bara att jobba på några timmar till.
 
Skule lämna in bilen för fix av nyckel. Min chef hade sagt 08.40 så jag var på plats då. Sur meck som säjer att tiden var 09.00? Jaha. Jag frågar hur lång tid han behöver? "Ja. jag gör INGET före 09.00" ja. det är ok. jag behövde ju bara veta när jag ska hämta bilen. 30 minuter behövde han.

Och så undrar chefen varför jag inte lämnade in min bil på den verkstan när jag behövde byta bromsar. Nej tack. Jag vill ha ett bra bemötande som kund.
 
Tyskar...Chefen ringer mig varje kväll och ger mig schemat för nästa dag. Och jag måste alltid fråga om en massa detaljer som chefen inte nämner. Imorgon har jag en körning från hus 5. Jomenvisst. Det finns två hus 5 på helt olika adresser. Och idag fick jag veta att jag har gjort fel med tidrapporterna.
Men alltså, vad är detta för arbetsorganisation? Du ska inte behöva bli uppringd varje kväll på din fritid. Schemat borde finnas elektroniskt för dig att kolla antingen innan du går hem för dagen eller nästa morgon när du börjar.
 
Men alltså, vad är detta för arbetsorganisation? Du ska inte behöva bli uppringd varje kväll på din fritid. Schemat borde finnas elektroniskt för dig att kolla antingen innan du går hem för dagen eller nästa morgon när du börjar.
Företaget är chefens så han gör som han tycker passar honom. Jag är glad över jobbet trots nackdelarna. Nuvarande jobb är så mycket bättre än de jobb jag tidigare haft här i Tyskland. Arbetsmarknaden är hård för en överårig invandrare.
 
Det är tråkigt att vara hemma. Har ingen ström för tillfället så jag kan inte sy heller. De byter nån ventil på taket och bröt strömmen. Förhoppningsvis kommer vår köksfläkt funka när de är klara.
 
På jobb.
Alla är sega, måste vara något ”i luften”.
Ska skriva ett intyg, boka lite patienter och boka sjukresor. En helt vanlig dag alltså.
 
Skule lämna in bilen för fix av nyckel. Min chef hade sagt 08.40 så jag var på plats då. Sur meck som säjer att tiden var 09.00? Jaha. Jag frågar hur lång tid han behöver? "Ja. jag gör INGET före 09.00" ja. det är ok. jag behövde ju bara veta när jag ska hämta bilen. 30 minuter behövde han.

Och så undrar chefen varför jag inte lämnade in min bil på den verkstan när jag behövde byta bromsar. Nej tack. Jag vill ha ett bra bemötande som kund.
Kom på att jag är nog lite extra känslig just nu. Har fasat ut min antideppmedicin. Får nog vara lite extra observant. Men det känns så oerhört skönt att känna att jag nu klarar mig utan antidepp. Börjar långsamt återhämta mig och bli "normal". Dottern märker skillnaden och hon är så glad för min skull. Jag har verkligen varit dålig i flera år.
 
Företaget är chefens så han gör som han tycker passar honom. Jag är glad över jobbet trots nackdelarna. Nuvarande jobb är så mycket bättre än de jobb jag tidigare haft här i Tyskland. Arbetsmarknaden är hård för en överårig invandrare.
Fast inte ens i Tyskland borde företagare få behandla sina anställda hursomhelst. Se upp så att du inte tillåter för mycket i pur glädje över att du har ett jobb.
 
En stallkompis hörde av sig och frågade om jag ville ha hjälp med stallsyslorna idag, med tanke på regnet idag och att hästen har vilodag så kunde det inte komma mer lägligt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 659
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp