Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehh... jag träffade nyss min kompis pappa på stan och han började prata med mig (vi båda väntade på samma buss). Vi kom av någon anledning in på C-vitaminer och D-vitaminer, han säger att det är bra att vara ute varje dag för att få i sig C-vitamin, jag säger att det väl är D-vitamin man får i sig av solen... han säger då "jaja, det är skit samma sötnos". Såååå... jag har alltså just blivit kallad sötnos av min kompis pappa :rofl:
 
Jag har cyklat drygt 12 km idag. Försändelsen jag skulle lägga på lådan gick inte in i lådan. Förpackningen var av kartong och lådan var för grund så den tog i baksidan av lådan och gick inte ner. Så jag fick cykla vidare in till närmaste ort med en större brevlåda.

Det gick bra att cykla men cykeln var lite kinkig att växla upp på. Enligt Google maps skulle det ta 19 minuter att cykla sträckan enkel väg. Det tog 29 minuter för mig.
 
Ehh... jag träffade nyss min kompis pappa på stan och han började prata med mig (vi båda väntade på samma buss). Vi kom av någon anledning in på C-vitaminer och D-vitaminer, han säger att det är bra att vara ute varje dag för att få i sig C-vitamin, jag säger att det väl är D-vitamin man får i sig av solen... han säger då "jaja, det är skit samma sötnos". Såååå... jag har alltså just blivit kallad sötnos av min kompis pappa :rofl:
:wtf::wtf::wtf::rage:
 
Jo... så kände jag först också. Den familjen är lite speciell, minst sagt. De säger aldrig varandras riktiga namn utan mer typ "hjärtat", "älskling", "sötnos" mm. Och så fort det blit minsta delade åsikter så börjas det med hjärtan och kramar och så (pappan i familjen är extremt konflikträdd, en gång hade han panik för att jag och min kompis hade delade åsikter i om muntligt/skriftligt prov var bäst).

Anledningen till att jag mest skrattar åt det har jag egentligen ingen bra anledning till, men jag tror att det är en blandning av att jag "vet" att han säger så till "alla" och att den familjen är som den är... typ.
 
Jo... så kände jag först också. Den familjen är lite speciell, minst sagt. De säger aldrig varandras riktiga namn utan mer typ "hjärtat", "älskling", "sötnos" mm. Och så fort det blit minsta delade åsikter så börjas det med hjärtan och kramar och så (pappan i familjen är extremt konflikträdd, en gång hade han panik för att jag och min kompis hade delade åsikter i om muntligt/skriftligt prov var bäst).

Anledningen till att jag mest skrattar åt det har jag egentligen ingen bra anledning till, men jag tror att det är en blandning av att jag "vet" att han säger så till "alla" och att den familjen är som den är... typ.

När jag bodde på Irland kallades jag ”pet” och ”love” dagligen ;)
 
Sitter på altanen och jobbar när en liten räv dyker upp på fältet. Sambon haltade in och hämtade kikare. Så vi har suttit knätppysta och tittat på den vackra lilla saken när den smygit runt och lyssnat luktat efter ätbart. Så häftigt det är med naturen så här.
Vi skojade om det här med fågelkvitter/hjortar/harar/räven/örn etc i jämförelse med kontorslandskap där man sitter många, telefoner ringer, folk pratar etc etc..
Vi har det bra vi! :heart
 
Jo... så kände jag först också. Den familjen är lite speciell, minst sagt. De säger aldrig varandras riktiga namn utan mer typ "hjärtat", "älskling", "sötnos" mm. Och så fort det blit minsta delade åsikter så börjas det med hjärtan och kramar och så (pappan i familjen är extremt konflikträdd, en gång hade han panik för att jag och min kompis hade delade åsikter i om muntligt/skriftligt prov var bäst).

Anledningen till att jag mest skrattar åt det har jag egentligen ingen bra anledning till, men jag tror att det är en blandning av att jag "vet" att han säger så till "alla" och att den familjen är som den är... typ.
När jag bodde på Irland kallades jag ”pet” och ”love” dagligen ;)
Sa ar det har ocksa, men snarare "sweetheart" och "honey" :p

Och sa gjorde jag i Sverige ocksa. 😳 Hoppas det gar under "hon ar ett sadant orginal" istallet for "kreepy" som det ser ut har att jag formodligen uppfattades.:cautious:
En jag kände sa "älskling" och "raring" till alla. Så det var inget att ta illa upp av när hon sa det till dåvarande sambon. Hon sa det till mig med.
 
Jag har fått min nedsättning i tjänst godkänd. Så himla skönt. Så nu ser jag fram emot en höst med mindre stress, att kunna sova hela nätter, fokusera på min fortbildning på universitetet, inte behöva känna att jag aldrig hinner det jag ska... Ska tamefan börja med yoga också bara för det.
 
Ska göra katten sällskap :love: Fast hon går nog ut på jakt istället😅

B4D2FA7E-9C57-4E1E-89FE-8560E80D8FDD.jpeg
 
En jag kände sa "älskling" och "raring" till alla. Så det var inget att ta illa upp av när hon sa det till dåvarande sambon. Hon sa det till mig med.

Jag har tre vaninnor som sager "I love you" varje gang vi ses eller pratar i telefon och mycket ofta i skrift. De kallar mig for allt fran Sweetheart och Honey till Darling hela tiden och om vi ar ute pa stan eller ror pa oss och de har nagot interessant att beratta bruker de bada hugga tag i handen och sedan gar vi dar och haller hand. :D
Den ena ar en av mina forsta vanner jag traffade innom ett par manader fran att jag flyttade ut fran Sverige.😳:o Man vanjer sig nar man inser att ingen annan an man sjalv tycker att det ar konstigt :p 😆
 
Det är sååå varmt, jag tror att jag avlider. Vet inte vad jag ska göra men funderar seriöst på att ta med mig en påse is till sängen för att det är så varmt...

Jag är bara rädd att isen kommer smälta och påsen spricka 😅... jag är liksom personen som sparkat ner tavlor från väggen samt ramlar ur sängen mitt i natten på grund av att jag rör mig så mycket i sömnen :D :o
 
Jag ligger i sängen och beställer mat till veckans postseminarium på jobbet: Ostar, fikonmarmelad, salami, levainbröd, soltorkade tomater, oliver, vindruvor, etc. etc. En dålig idé när man försöker somna, för nu är jag jättehungrig!
 
Gillar inte att bli bortglömd...:mad: när man köpt en tjänst för rätt många tusen som skulle levereras idag.. drygt en halvtimme kvar men tror inte det kommer idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 665
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp