Bukefalos 28 år!

Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledsnade på att gå och "titta under lugg" och därmed få ont i nacken, så strax blir det återbesök hos optikern för att se om det går att lösa på plats eller om nya glas behöver slipas till.

Möjligt att folk vänjer sig vid att ha huvudet i en lite skum vinkel efter ett tag, men min nackskada gillar det definitivt inte och med tanke på att jag sa till direkt på plats när jag hämtade glasögonen och fick svaret av nån icke ordinarie att det var en ren vanesak, så har jag ju ändå varit en "duktig patient" tycker jag.
Plus att när glasögon är så dyra som de är så ska de vara som man vill ha dem kan jag tycka :mad:
 
Äntligen, efter att ha skrivit (nästan) non-stop sedan 08.30 igår morse (31 h) så är jag äntligen färdig. Nu ska jag ta en lång välförtjänt promenad med hundarna, läsa lite texter för morgondagens jobb, äta middag och sedan SOVA. Det är nog inte helt nyttigt att "dygna" men ibland kan det vara värt det för att få igång ett bra arbetsflöde.
 
Nu ar det morgon igen men det har blivit kallt. 🤨 Det har varit runt 30*C i over tva veckor och i dag blir det som mest 20*C och mulet. Jag fryser. :cautious: I morgon ska det regna, tack och lov da vi behover nederbord ... men jag ser inte fram emot det i alla fall. :o
 
Hjälp mig bukeorakel!
Var på intervju idag. Okvalificerat jobb men varierat. Heltid i 4 månader, därefter halvtid ev mer. Lön 1500 under vad jag får idag.

Jag vet inte hur jag ska göra. Har inte fått det än men måste ju tänka.
Ska jag gå ner så mycket i lön? Det är främst lön som stör mig.. Det är bland annat ett städjobb och nu vet ju vad jag tycker om städ.

Hur hade ni gjort? Tagit första bästa eller haft is i magen tills något bättre kommer förbi?
 
Diagnosen blev att glasen är felslipade. Både vad gäller brytningsfel och var jag har mitt normala synfält, så nu ska jag in igen på torsdag och då ska de mäta pupillposition och lite annat jox och sen blir nästa omgång glas förhoppningsvis rättslipade ;)
 
Fått ta paus i att göra i ordning pallkragar för odling, sonen behöver sova och det gick inte alls i vagnen.
Sambon kommer snart in och byter av så jag kan plantera.
 
Diagnosen blev att glasen är felslipade. Både vad gäller brytningsfel och var jag har mitt normala synfält, så nu ska jag in igen på torsdag och då ska de mäta pupillposition och lite annat jox och sen blir nästa omgång glas förhoppningsvis rättslipade ;)
Specsavers?
Mina var helt fel med
De jag har nu är nog helt fel med men orkade inte lämna in dem innan garantin gick ut
Ska kolla synen snart
 
Somnade på soffan när jag kom hem från jobbet.
Vaknade av att det ringde på dörren. En fiskmatsköpare kom, som jag hade glömt bort...:o
 
Försökte boka om biljetten hem, men det skulle gå på lika mycket som biljetten jag har kostade. Så nu väntar jag på att klockan ska bli halv åtta och jag får åka hem!
 
Alltså :rofl:
Vi har haft kompisar över ikväll med deras barn och käkat middag. Nu har dom åkt hem och glömde att ta med sig sin gamla labrador som legat och sovit i gästrummet :rofl: Det blev lite tumult när dom skulle åka hem då ett av barnen skadade sig, men ändå!
Dock är ingen gladare än jag som får ha en hund i huset över natten :love:
 
Senast ändrad:
Fixar ett block till alla polermedel hur dom ska hanteras och hur dom funkar. sådär 7 veckor innan jag går på semester
 
HERREGUUUUUD! Det var fan byggdamm överallt. Var byggdamm INUTI ugnen och nyss när jag skulle ta ett glas vin fick jag sila byggdamm mellan tänderna. Har panikstädat i tre timmar, torkat golvet fem ggr men tror det kommer att ta månader att få bort skiten helt! Kaoset...
Dock blev resultatet sjukt bra, MEN ett 20 kvm rum tog 8 timmar då INGEN jävla vinkel var ens i närheten av rät, och jag hade valt en stuckatur med sjuk mönsterpassning med både blad och geometriska kuber liksom. Snickaren var typ i stånd att ta livet av sig sista timmen. Joråååsåååattteeeee....?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 298
Senast: Amha
·
  • Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2
Svar
20
· Visningar
2 529
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
551
Senast: Jeps
·
Kultur Bara tre veckor kvar nu! Vilka ska gå på Taylor Swift utöver dottern och jag och så @Fiorano ? :) vi går N3 och sutter på sektion 112...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 903
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp