Bukefalos 28 år!

Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade 06.30 imorse och kände mig som ett barn på julafton för att jag visste att det låg en hund och sov i huset :love: Det var länge sen jag klädde på mig så snabbt! För att få gå ut på morgonkissrunda :love:
Nu ligger vi i soffan och kollar Greys. Jag vill inte lämna tillbaka henne.

29689
 
Orkar inte starta separat tråd men undrar en grej om klarna. Köpte en grej på faktura 6 maj. I klarnas app står köpet som ”reserverat belopp” men det finns inga uppgifter typ ocr så att jag kan betala fakturan. Är detta normalt? De få ggr jag tagit faktura på klarna har det dykt upp en sista betalningsdag och ocr ganska omgående.
 
Aaaajjjj @FengurLaugar det där såg mkt oskönt ut! :nailbiting:

Det är väldigt oskönt :arghh: Så ont som jag hade igår tror jag inte jag haft sen jag stack en gammal högaffel i benet och fick åka in akut och få stelkrampsspruta och en rejäl penicillinkur. Och då har jag ändå fött två barn med enbart lustgas som smärtlindring 😅

Jobba på datorn går rätt bra med ihoptejpade fingrar men att skriva med penna var svårare så det kommer inte gå fort att jobba idag :p Måste rida ikväll också, det ska också bli intressant :angel:
 
Orkar inte starta separat tråd men undrar en grej om klarna. Köpte en grej på faktura 6 maj. I klarnas app står köpet som ”reserverat belopp” men det finns inga uppgifter typ ocr så att jag kan betala fakturan. Är detta normalt? De få ggr jag tagit faktura på klarna har det dykt upp en sista betalningsdag och ocr ganska omgående.

Du har fått grejen levererad? Det brukar stå reserverat belopp tills det man beställt är skickat. Men har också varit med om att det varit ett gissat leveransdatum om man beställt något som skickas från utlandet och om man då får det levererat innan det datumet dröjer Klarna ändå med att göra själva fakturan.
 
Du har fått grejen levererad? Det brukar stå reserverat belopp tills det man beställt är skickat. Men har också varit med om att det varit ett gissat leveransdatum om man beställt något som skickas från utlandet och om man då får det levererat innan det datumet dröjer Klarna ändå med att göra själva fakturan.

Yes det är levererat sen länge! Inom Sverige också :)
 
Dödstrött. Vaknade mitt i natten av att hunden larmade så in i bomben. Misstänker att någon varit vid min altandörr och jiddrat, han är enbart vaktig när det verkligen är något ovanligt. Han var sjukt upprörd , tog en halvtimme att lugna ner honom :nailbiting: Inte jättebekväm känsla..
 
Tänkte att ha ett jobb som ger tjänstepension är en fördel, även om det inte är bra betalt i övrigt

Det är det. Får väl fråga när hon ringer.
Men den lönen kommer knappt täcka mina fasta utgifter.
Och vill jag verkligen städa hos folk? Det enda som lockar med jobbet är de få (eventuella) timmarna i butiken och få sy på arbetstid. Men å andra sidan är det mest typ laga jeans och sånt. Inte jättelivat.

Alternativet är att ha is i magen och hoppas att något av de femtielva andra jobben jag sökt hör av sig. Och kanske stå som lokalvårdare i kommunens vikariebank under tiden. Vill ju starta eget men det kräver kapital..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Jeps
·
Kultur Bara tre veckor kvar nu! Vilka ska gå på Taylor Swift utöver dottern och jag och så @Fiorano ? :) vi går N3 och sutter på sektion 112...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 410
Senast: Asko
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp