Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, kan inte sova. Varit för mycket senaste tiden, i princip varit sjuk hela halvåret, men bältros, luftrörskatarren från helvetet som aldrig ger sig och sen är jag sänkt efter droppet nu. Tror jag är uppe i femton vårdtider det här halvåret. Ställde in en eftersom att det tar så på krafterna att åka fram och tillbaka, borde ta körkort men om man ser på det realistiskt så är jag inte i skick för det nu. Sedan blir jag aldrig klar med slutförandet av min masteruppsats jag jobbat med i hundra år, måste banka in i skallen att jag faktiskt varit sjukt och handledaren sjukskriven större delen av terminen. Som grädden på moset är jag tillsammans med någon som är akademikern jag önskar att jag vore, och det är pinsamt svårt. Sedan är min kropp sliten efter all sjukdom så utan att banta nådde jag under 50 sträcket utan att försöka. Och är livrädd för att det ska trigga igång mitt ätsördatänk när jag blir normal igen

:heartheart
 
Fyra dagar kvar på jobbet. Fyra ynka dagar. Ska försöka undvika kollegan dessa fyra dagar.
Slipper gå på apt-möte idag, skönt! Orka sitta och lyssna på gnäll när man ändå ska sluta. Och jag skippar alla avslutningar och avtackningar också. Vill bara göra mitt jobb och sluta ifred. Bara fyra dagar till.
 
Usch, mår inget vidare. Ett öga bara rinner och kliar. Mår illa på något konstigt sätt och så har jag diagnostiserats med en kronisk hudsjukdom. Och det går inte att sjuksriva sig. Det är ibland en stor nackdel med att jobba med människor. Är utan blodtrycksmedicin sen en vecka pga av strulet för en vecka sen. Ringde till en annan läkare och blev utsatt för värsta förhöret. Jag behöver ingen undersökning, jag behöver bara medicin.
 
Jag är kär :love:
Har köpt mig en bil. En bil som alltid kommer att vara ren inuti. Inga godispapper, kaffemuggar, vattendunkar, hundprylar och hundhår och där det alltid kommer finnas soppa i tanken när jag startar den på morgonen.
Jag kommer verkligen inte att sakna att dela bil med en man!

Visa bifogad fil 31180

Jag har en sån! Köpte min 13 och den har varit en pärla. Aldrig trasig! Dock har min inga baksäten pga hundburar för tre hundar. :rofl:
 
Suck, kan inte sova. Varit för mycket senaste tiden, i princip varit sjuk hela halvåret, men bältros, luftrörskatarren från helvetet som aldrig ger sig och sen är jag sänkt efter droppet nu. Tror jag är uppe i femton vårdtider det här halvåret. Ställde in en eftersom att det tar så på krafterna att åka fram och tillbaka, borde ta körkort men om man ser på det realistiskt så är jag inte i skick för det nu. Sedan blir jag aldrig klar med slutförandet av min masteruppsats jag jobbat med i hundra år, måste banka in i skallen att jag faktiskt varit sjukt och handledaren sjukskriven större delen av terminen. Som grädden på moset är jag tillsammans med någon som är akademikern jag önskar att jag vore, och det är pinsamt svårt. Sedan är min kropp sliten efter all sjukdom så utan att banta nådde jag under 50 sträcket utan att försöka. Och är livrädd för att det ska trigga igång mitt ätsördatänk när jag blir normal igen
:heart :heartheart
 
Jo, det borde jag göra. Vill egentligen inte ens vara vän med personen. Är dock för snäll och ger allt och alla typ tusen chanser, tänker alltid att "hon kanske ändrar sig" eller liknande, vilket ju aldrig kommer hända så jag förstår inte ens varför jag tänker de tankarna...

Men är det snällt att hänga med nån man tycker så illa om som du ger uttryck för här?
 
Jo, det borde jag göra. Vill egentligen inte ens vara vän med personen. Är dock för snäll och ger allt och alla typ tusen chanser, tänker alltid att "hon kanske ändrar sig" eller liknande, vilket ju aldrig kommer hända så jag förstår inte ens varför jag tänker de tankarna...
Jag är ledsen men personligheter ändrar sig ofta med sama hastighet som en glasiär. så gå vidare och hitta vänner som är bra för dig!
 
En körning inställd. Hämta en kund från badet. Och vi är de som kör personen till badet. Ändå ringer chefen först precis på avhämtningstiden. Med motiveringen att min telefon sällan kopplar upp?! Jag vet inte varför det är såna problem med min telefon. Jag har köpt en sån där grej som man har i örat istället för att kunna prata när jag kör och det stämmer att det är ofta som samtalet inte kopplas upp. Jag trycker på rätt ställe men inget händer.
 
Jag har en sån! Köpte min 13 och den har varit en pärla. Aldrig trasig! Dock har min inga baksäten pga hundburar för tre hundar. :rofl:

Fick tipset av en vän till familjen som sålt bilar i 50 år, allt från lyxbilar till Volvo och Renault innan pensionen. Nu körde alla tre vuxna barnen samt han själv olika modeller men två av dem just Clio.
Skatt på endast 360:- och halvlitern milen var solklart plus.
Denna är en 2014 som gått 6000 mil :)
 
:confused: Varför tar man upp en banan, smäller den i bänken och lägger tillbaka den? :cautious:
Funderar man på om man verkligen vill ha den, lägg bara tillbaka den! :rofl:
True story. (Och ja, det var en man som gjorde så, ifall det har relevans :angel:)
 
Fick tipset av en vän till familjen som sålt bilar i 50 år, allt från lyxbilar till Volvo och Renault innan pensionen. Nu körde alla tre vuxna barnen samt han själv olika modeller men två av dem just Clio.
Skatt på endast 360:- och halvlitern milen var solklart plus.
Denna är en 2014 som gått 6000 mil :)

Min har nog snart rullat 15000 och har inte haft några problem! Brukar ligga på 0.45 för vår del. :D
 
Tog sovmorgon idag. Bäst att passa på insåg att jag har x antal + komp att ta ut. Inte blir det mindre komp av att man åker till Övertorneå i jobbet imorogon bitti och kommer hem på lördag kväll.

Så skönt att få sova ut. Känner mig mycket mer motiverad till att jobba och ta tag i saker nu.

Sovmorgon for the people! :D
 
Ju mer jag tänker på hur chefen hanterar vissa saker desto mer irriterad blir jag. Varför kan inte karln bara skicka ett sms med infon istället för att gnälla över att min telefon krånglar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 320
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 067
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp