Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar lite över skillnaden på en memoar och en självbiografi (Memoirs v Authobiography).
 
Har haft en dålig morgon med ångest. Så jag tog av mina behovstabletter. Har inte tagit av dem på jätte länge.
Mår bättre av att hålla mig lite sysselsatt så jag har städat hos mina landisar. :devil: :wtf: :devil: vad mkt gråsuggor det är nu. Och inte gör de sitt jobb heller...
 
Eh ok... skrev lite med en kompis. Från ingenstans "men godisklubba, du har la skilja föräldrar?”
Jag - ja... vadådå?
Kompisen - nej jag bara undrade. Eller... förresten, varför skildes de?
Jag - vet inte
Kompisen - men säg bara, det är inte så illa
Jag - de är la inte kära i varandra längre
Kompisen - fast det är ju ingen anledning
Jag - men jag vet ju inte, ska jag hitta på något eller?
Kompisen - okej

Ok, så att inte vara kära i varandra längre är ingen anledning till att skiljas? Och vem frågar ens varför någons föräldrar skilt sig? Liksom, på vilket sätt har andra med det att göra? Och dessutom vet inte ens jag själv exakt varför de skildes, och känner inget behov av det heller.

Lite senare:
Kompisen - men din mormor dog nyss va?
Jag - mm
Kompisen - ok, varför dog hon?
Jag - sjuk
Kompisen - aha, vilken sjukdom?
Jag - alltså, varför vill du veta allt detta?
Kompisen - vet inte, asså inte för att vara den som frågar ut folk... men... jag bara undrar
Jag - ok, jag tycker dock du är den som frågar ut folk. I alla fall just nu.
Kompisen - aha.

Alltså, "inte för att vara den som frågar ut folk" nä, inte alls. Du har bara försökt få ur mig detaljerna om mina föräldrars skilsmässa och mormors död :grin:
Kan ju tillägga att detta är samma person som tyckte att jag skulle följa med henne och några andra till stan istället för att vara hos mormor på sjukhuset precis innan hon dog...
Ibland undrar jag vad jag har för kompisar... detta kan ju inte vara ett normalt beteende.
En grej kan vara att fråga tillbaka. Upprepa frågan så hon hör själv att den är märkligt ställd.
Efter meningen ”fast det är ingen anledning” kan man tex fråga tillbaka:
- Du säger att det inte är någon anledning till skilsmässa. Varför säger du så?

Edit: läste nu senare inlägg om ”kompisen” och håller med @dobbis
 
Senast ändrad:
Trött efter att katten väckte mig inatt. Hon talade om att maten var slut i matskålen. Hon kan inte mjaua utan spinner som bara den för att väcka mig. Men ja hon sov när jag gick till jobbet
 
Men är det snällt att hänga med nån man tycker så illa om som du ger uttryck för här?
Tja, mot mig själv - troligen inte. Mot henne - nja, men det hade kunnat vara värre. Jag beter mig inte illa mot henne, i alla fall inte medvetet. Bara för att jag inte vill umgås med någon betyder det inte att jag är rent av elak mot personen när jag gör det.
Men som sagt, alla kompisar i skolan har vi gemensamt. Skulle jag klippa kontakten med en så klipper jag liksom med alla och nu har det varit så här i en termin men är bara 3 dagar kvar, så om jag fixat en termin så fixar jag not 3 dagar med. Sedan behöver jag inte ungås med varken henne eller de andra.
 
Jag är ledsen men personligheter ändrar sig ofta med sama hastighet som en glasiär. så gå vidare och hitta vänner som är bra för dig!
Absolut! Byter skola efter sommaren, så förhoppningsvis blir det något bättre då :)
Och jag tänker inte ha fortsatt kontakt med personen i fråga efter skolavslutningen.

En grej kan vara att fråga tillbaka. Upprepa frågan så hon hör själv att den är märkligt ställd.
Efter meningen ”fast det är ingen anledning” kan man tex fråga tillbaka:
- Du säger att det inte är någon anledning till skilsmässa. Varför säger du så?

Edit: läste nu senare inlägg om ”kompisen” och håller med @dobbis
Bra tanke! Har nog aldrig testat det faktiskt. Men får jag gissa så skulle hon inte kunna svara på frågan, men fortfarande inte ångra sin fråga, utan bara ställa den igen :banghead:
 
Har precis varit och postat ett paket till Sverige. Mamma har gnällt ett tag över att hon blivit av med sin kamera. Och idag ruttnade jag på gnället så nu är min kamera på väg till henne. Jag använder ju mobilen mest ändå.
Fast hon kommer att hitta på något nytt att gnälla om. Grannbarnen har sommarlov och de gör allt fel. Jag försöker att bara humma med men även jag har en gräns.

Ibland behöver man få gnälla lite.
 
Står i butiken och håller på att somna. Mail gick ut igår ang att rean drar igång på torsdag. Så idag dött som i graven, bara ett par turister då och då som strollar runt planlöst och ett par tanter som kommer förbi och försöker luska vad som kommer på rean. Gäsp .... :meh:
 
Haha, jag är så uppenbart bränd i hjärnan. Ringde för att försöka få styr om en tid jag avbokat, och vad som gällde nu eftersom jag inte fått tag på någon och uppenbart ringt om en person som försökt nå mig. Fick efter många om och men ett nytt datum för en tid, skrev ner det. Men när vi lagt på glömde jag helt bort vilken månad det rörde sig om... så fick vackert ringa upp igen och sitta i telefonkö ett bra tag innan jag kunde dubbelkolla. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 322
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 070
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp