Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir så fascinerad över folks hår som tål så mkt. Jag hade varit skallig. Not a good look for me skulle jag gissa. 😂
Bleker bara utväxten + lite till. Färgar nästan bara med Manic Panic, det är typ som en kall färg man blandar med balsam. Sliter inte på håret alls. Men råkade lägga i rosa så att min utväxt blev väldigt varm i tonen, vilket inte funkar när jag har grönblått hår. :banghead: Skulle då färga utväxten lite kallare men mitt gröna hår tog upp den färgen och blev supermörkt. :meh:
 
Bleker bara utväxten + lite till. Färgar nästan bara med Manic Panic, det är typ som en kall färg man blandar med balsam. Sliter inte på håret alls. Men råkade lägga i rosa så att min utväxt blev väldigt varm i tonen, vilket inte funkar när jag har grönblått hår. :banghead: Skulle då färga utväxten lite kallare men mitt gröna hår tog upp den färgen och blev supermörkt. :meh:

Ah, ok!

Jag är mer i stadiet där jag inte färgat håret på något/några år och nu funderar på om jag ska palla färga ngt halvneutralt som inte kräver så mkt underhåll.
Åren som illrödhårig kan ha mördat all lust gällande färgande. Jag såg ju skallig ut om jag inte färgade ofta och fick ljus utväxt. 😂

Önskar dig välgång med färgjusterande! 😉
 
Ah, ok!

Jag är mer i stadiet där jag inte färgat håret på något/några år och nu funderar på om jag ska palla färga ngt halvneutralt som inte kräver så mkt underhåll.
Åren som illrödhårig kan ha mördat all lust gällande färgande. Jag såg ju skallig ut om jag inte färgade ofta och fick ljus utväxt. 😂

Önskar dig välgång med färgjusterande! 😉

Jadå! Blev nästan helt bra. Nu är allt blågrönt, men kanske lite mörkare i topparna om man ska vara petig. :)

Kan nog inte ens tänka mig dig utan illrött hår? :p

Jag hade ju svart hår, men fick då ljusare utväxt och såg alltid skallig ut. :p Hatar det så mycket.
 
Jag och katten ♥️ elfilten
20190614_212028.jpg
 
Okay... hur råkar man börja följa någon på insta? Och hur råkar man söka upp någon på insta? Speciellt när personen har...
1. Privat konto
2. Ett användarnamn som inte är ett dugg likt personens riktiga namn
3. Ingen profilbild
4. Knappt några följare
:rofl:

Jag tänker att om man nu, trots allt, råkat söka upp användarnamnet och råkat klicka på "följ" knappen, kan man väl klicka på den igen så förföljningsförfrågningen dras tillbaka... :confused:
 
Sitter ute och njuter. Det är varmt. Luktar jasmin och sommarregn :love:
Skägget sover vid mina fötter.

Knutte är fortfarande borta. Jag väntar ute ifall han dyker upp.
 
Varje morgon nu googlar jag uppdateringar om en försvunnen backpacker. Allt är sjukt märkligt.

18 år från Belgien. Han sågs senast på cctv lämna en bar kl 23 31 maj för att förmodligen gå tillbaka till sitt hostel, en promenad på lite mindre än en halvtimme.

Anmäldes försvunnen av hostlet inte tidigare än 6 juni då han inte checkat ut, alla hans grejer samt pass var kvar orörda i hans rum.

Nu har man hittat ny cctv där han är 1km från hostlet och följer google maps på sin telefon. Telefonen har även "pingat" på tidig morgon 1 juni (samma natt 31maj/1juni) men efter detta är det tyst från både telefon och bankkonton.

Man har sökt i över en vecka nu. Spårlöst borta. Helt sjukt.

Även om han skulle tagit ett nattbad i havet så borde man hittat hans tillhörigheter på stranden?
Eller genväg över nåt sumpområde borde man nu hittat honom?

Man söker med hundratals fotfolk, hundar, drönare med värmekameror, helikoptrar och båtar i havet mm..

Helt sjukt?? 1 km från "hemmet"
 
Ah, ok!

Jag är mer i stadiet där jag inte färgat håret på något/några år och nu funderar på om jag ska palla färga ngt halvneutralt som inte kräver så mkt underhåll.
Åren som illrödhårig kan ha mördat all lust gällande färgande. Jag såg ju skallig ut om jag inte färgade ofta och fick ljus utväxt. 😂

Önskar dig välgång med färgjusterande! 😉

Det där känner jag igen. Rött är svinjobbigt, särskilt kalla röda färger som jag ville ha.
Rekommenderar toning, det passar oss tanter. Ingen utväxt= himmelriket.
 
Jag har just kommit hem. Klockan ar 2 pa eftermiddagen. Min diet, som jag tankt satta fart med i en manad 🙄 startade i Mondags. Jag har atit vad jag ska fram till middag ... men nu ar jag HUNGRIG :arghh: och jag har en klient i eftermiddag innan jag kan ata.
Jag sitter och detalj planerar kvallen's mat (som blir fisk) men salsa och chimichurri kan jag gora innan. Just nu planerar jag exact nar jag ska gora vad :cautious: Sa det far bli en matsedel for nasta vecka ocksa.
 
Det där känner jag igen. Rött är svinjobbigt, särskilt kalla röda färger som jag ville ha.
Rekommenderar toning, det passar oss tanter. Ingen utväxt= himmelriket.

+ @Tonto
Jag tonade då med. Men iom färgval och betydligt ljusare eget hår blev det inte så jätteläckert rätt fort.
När man då också red många hästar per dag och behövde tvätta ofta blev det rätt dassig färg.

Nu överväger tant ngt enklare. Men saknar det röda tant haft i 20 år, eftersom tant är gammal nog att vant sig och fortfarande får en chock när hon ser sig i spegeln.
Ev blir det iaf rödröd.. 🔥👵🏻
 
Jag svär att jag kommer löpa amok en av dessa dagar. Inte bara har det varit flak med studenter som alla, originellt nog, sjungit 'vi har tagit studenten fy fan vad vi är bra' medan de körde runt, runt i centrala Bollnäs.

Utan nu är det flera grupper ute och åker bil, återigen runt runt och alla spelar olika dansband/schlager/oljud. Om de inte kör runt med sina mopeder och låter. 🤬 :rage:🤬
 
Tröttare än jag borde. Ska nog snart krypa i säng ;)
Dricker saft - min nya Fun-favorit, mandarin. Tror den vore god att kolsyra. Nån gång ska jag ta mig råd att skaffa en soda stream.

Var på synundersökning idag. Nya glasögon beställda. Nio trista tusenlappar kommer det att gå på. Lika många som antalet dagar kvar som anställd. Letar jobb men hittar inga. Det är dött så här mitt i sommaren.

Nåväl. Sommaren lyser grön utanför. Det är så grönt att det sticker i ögonen. Jag ska gräva och pyssla utomhus imorgon. Kanske åka och klappa föl - bara för själen.
Är jag sugen på kolsyrad saft så köper jag en flaska Loka med ungefär samma smak att ha istället för vatten, fungerar bra faktiskt :up: (säger jag som i vanliga fall avskyr kolsyrat vatten)
Iallafall tills man skaffar sig en soda stream ;)
 
Tröttare än jag borde. Ska nog snart krypa i säng ;)
Dricker saft - min nya Fun-favorit, mandarin. Tror den vore god att kolsyra. Nån gång ska jag ta mig råd att skaffa en soda stream.

Var på synundersökning idag. Nya glasögon beställda. Nio trista tusenlappar kommer det att gå på. Lika många som antalet dagar kvar som anställd. Letar jobb men hittar inga. Det är dött så här mitt i sommaren.

Nåväl. Sommaren lyser grön utanför. Det är så grönt att det sticker i ögonen. Jag ska gräva och pyssla utomhus imorgon. Kanske åka och klappa föl - bara för själen.

Inte for att jag vet hur "Fun-Favorit Mandarin" smakar, men en Soda Stream ar fantastisk. Jag har alltid en flaska "bubbel vatten" i kylen och "bubblar" minst varje dag pa sommaren och nastan lika mycket pa vintern. Jag fick min Soda Stream av ena sonen som brygger ol och har flera "taps" hemma ... och ocksa en soda water pa tap. :)
 
Middagen ar avaten (Farsk Pacific Rockfish med squash spaghetti (kryddat med vitlok, persilja, och basilika) och en salsa pa grapefruit, mango, (hoppsan, jag glomde tomat 😲) vattenmelon med en "dressing" av vit balsam vinager med grapefruit och ungefar samma kryddvaxter som pa "spaghettin". Och tva rediga glas vin. :p

I dag har varit en jattebra dag. Jag tranar som sagt for min CDL (yrkeschauffor korkort for skolbuss och langtradare) I dag backade jag in en 14 meter lang buss, med ett 4.5 meter overhang bakom bakhjulen, i 90* vinkel med mindre an en halv meter extra utrymme och sedan fickparkerade ocksa utan att overhanget nagonsin gick over linjen i en 16 meter lucka pa forsta forsoket. :p Inte utan att jag kanner mig nojd med mig sjalv. :) Eller sa ar det vinet som gor att jag kanner mig sa nojd. :cautious: 😂
 
Hunnit med mycket nu på morgonen. Tränat, ätit en stor frukost, tagit en promenad. Men jag har inte druckit kaffe än!
 
Inte for att jag vet hur "Fun-Favorit Mandarin" smakar, men en Soda Stream ar fantastisk. Jag har alltid en flaska "bubbel vatten" i kylen och "bubblar" minst varje dag pa sommaren och nastan lika mycket pa vintern. Jag fick min Soda Stream av ena sonen som brygger ol och har flera "taps" hemma ... och ocksa en soda water pa tap. :)

Ja det är verkligen en investering! Kan finnas till billigt pris på t.ex Blocket också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 661
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp