Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
+ @Tonto
Jag tonade då med. Men iom färgval och betydligt ljusare eget hår blev det inte så jätteläckert rätt fort.
När man då också red många hästar per dag och behövde tvätta ofta blev det rätt dassig färg.

Nu överväger tant ngt enklare. Men saknar det röda tant haft i 20 år, eftersom tant är gammal nog att vant sig och fortfarande får en chock när hon ser sig i spegeln.
Ev blir det iaf rödröd.. 🔥👵🏻
Jag är i grunden blond-ish.

Efter att jag fått tillbaka håret blev det rött. På allmän begäran/kommando.

Nu har jag lite länge hår för första gången i livet. Färgar och det blir ljust gyllene rödblont när färgen går ur. Men utväxten bllir tyvärr ljus gråblond.

Nästa vecka ska jag till frissan (gud vilket gräsligt ord!) och bättra på läget. Få se vad det landar i. Egentlien skulle jag ju vilja vara sådär ljust rödblond i hela håret......
 
Ligger i uterummet och återhämtar mig. Redan 26 grader ute och jag gick en timme med röjsågen runt huset. Nu funderar jag på om jag ska åka och köpa en parasoll 🤔
 
Mockat hela hagen och fyllt på vatten till alla hästarna i stallet. Nu hem och släppa ut hundarna. Ska hämta ut två paket på hemvägen också först.
 
Parasoll inhandlad, så nu sitter jag under den och väntar på att lunchen ska bli färdig. Ett 10-pack petunior råkade hoppa ner i kundvagnen också, så nu får de bo i blomlådorna på uteplatsen.
Efter lunch ska vi ut och fiska, hoppas det nappar 😃
 
Min mor har pratat hela veckan om hur mycket hon älskar koriander, så nu var jag tvungen att smaka ändå. Alltså, vi kan ju konstatera att jag inte känner för att smaka en gång till och verkligen förstår de som pratar om tvål samtidigt som de pratar om koriander...
 
Jag har fått tag i nästan gratis marksten och har kört hem två lass. Det är nästan 1800 kg det. Nu är jag genomskitig och genomsvettig. Dessutom är det inte klart än och jag tänkte hämta ytterligare ett lass i kväll. Men det är för varmt nu så jag pallar inte mer för tillfället.
 
:love:
IMG_20190615_153612_881.jpg

Den kan inte varit gammal, pytteliten! Låg i vägkanten utanför stallet.
 
Usch tuff dag. 30 grader varmt nu och jag har jobbat sen 06.00 i morse knappt utan pauser. Jobbar till 19.30 om allt klappar. Hade en körning 50 km bort och kunden frågade ständigt om jag hittar. Nej men gpsen hittar nog. Men det var stressande

Kastade mig in på en toa på Burger King för magen är kass. Köpte en lightcola. Då ringer chefen och undrar om jag hinner. Tja. Det är ju hans planering jag kör efter.
 
Min mor har pratat hela veckan om hur mycket hon älskar koriander, så nu var jag tvungen att smaka ändå. Alltså, vi kan ju konstatera att jag inte känner för att smaka en gång till och verkligen förstår de som pratar om tvål samtidigt som de pratar om koriander...
Jag fattar inte. Var och åt på en restaurang på Fridhemsplan tidigare i veckan och varenda maträtt innehöll koriander :arghh:
Som ett dåligt skämt fast påriktigt.
 
Usch tuff dag. 30 grader varmt nu och jag har jobbat sen 06.00 i morse knappt utan pauser. Jobbar till 19.30 om allt klappar. Hade en körning 50 km bort och kunden frågade ständigt om jag hittar. Nej men gpsen hittar nog. Men det var stressande

Kastade mig in på en toa på Burger King för magen är kass. Köpte en lightcola. Då ringer chefen och undrar om jag hinner. Tja. Det är ju hans planering jag kör efter.
Söker du annat jobb? För du kan inte jobba så här hela livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 348
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
628
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 323
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp