Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den tråkiga sanningen är att detta jobb är bättre än de flesta jobb som jag tidigare haft i Tyskland. Självklart vill jag hitta annat. Vill bara slippa bemanningsföretag igen för det är ännu sämre.
Ok :( låter så långt bort från vettigt upplägg men kanske är vanligt därborta. Hoppas du kan finna något bättre och det snart!
 
ÄLSKAR KORIANDER! :D Sådde en faslig massa i trädgårdslandet förra veckan.
Sååå äckligt! Jag är en av de som tycker det smakar tvål.
En gammal träningskompis har startat restaurang. Jag har tänkt gå dit. Men de få gånger jag haft tid har det varit koriander på menyn. Jag vägrar det! Då kan jag lika gärna köpa en gammal Dove hårdtvål och mumsa i mig. 🤢
 
Ok :( låter så långt bort från vettigt upplägg men kanske är vanligt därborta. Hoppas du kan finna något bättre och det snart!
Tack! Det är mest industrijobb som är sökbara för mig och det klarar inte min kropp längre. Och detta jobb är inte så tungt för kroppen. Jag hade ett jättebra jobb i 9 månader. Men tyvärr ska du få samma lön och villkor som de fast anställda efter 9 månader även som bemanningsanställd. Och effekten av den lagen blir ju att man säjs upp efter 9 månader.
 
Tömde 41an igår. Nu är den såld och hämtad.
Städade hos mina landisar i förmiddags. De fick nya kvistar och maskrosblad.
Nu blir det snart middag - Burkskinka med mimosa sallad
 
Ja, det är intressant. Jag älskar koriander och skulle aldrig få för mig att jämföra smaken med tvål.... :confused: Däremot tycker jag att viol är rätt läskigt i mat och godis - DET är tvålsmak för mig....:yuck:
Fast korianderälskarna och dito hatarna känner inte samma smak. Det är tydligen någon genetisk skillnad som gör att samma krydda smakar på olika sätt hos olika personer.
 
Varit ute och ropat och ropat på Knutte utan resultat :cry:
Har frågat varenda granne och människa jag mött om de sett en fet, grå katt. Han är som uppslukad. Han kommer alltid när man ropar.

Min Knut var är du? :arghh:
31429
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 250
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 861
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp