Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så galet trött. Bråk med dottern som tycker att jag "hatar" hennes vänner. Nej. Jag hatar att de röker i mitt hem, men jag hatar dem inte. Olika saker.

Så nu finns det 3 lösningar:

1.Dottern flyttar till pappa där man röker hemma.
2.Dottern flyttar till eget boende.
3.Dottern tvingar vännerna att inte röka i vårt hem.
 
Så galet trött. Bråk med dottern som tycker att jag "hatar" hennes vänner. Nej. Jag hatar att de röker i mitt hem, men jag hatar dem inte. Olika saker.

Så nu finns det 3 lösningar:

1.Dottern flyttar till pappa där man röker hemma.
2.Dottern flyttar till eget boende.
3.Dottern tvingar vännerna att inte röka i vårt hem.

Good For You! Sta pa dig. Och kom ihag att hon ar en tonaring som ju "ska" tanja pa alla granser, det ar hennes job som tonaring, sa ta det inte personligt. Uppenbarligen behover hon lara sig att respektera regler och forordningar ... som de allra flesta andra tonaringar.
 
Jag ska SKA dammsuga när jag kommer hem. :cautious: Jag behöver dammsuga innan jag ska iväg till sommarstugan.
(Försöker peppa mig själv :grin: går lite sådär då jag redan är svettig :nailbiting:)
 
Hennes rum är högst uppe och det finns en terass där de förhoppningsvis sitter. Men jag går ju inte upp och kollar. Men de har askkoppar ute så de lär ju användas. Men sen röker de vattenpipa också. Enligt tysk lag får ungdomar under 18 år inte köpa cigaretter.
Och de får enligt lagen köpa det de röker när de röker vattenpipa? Mycket märkligt tycker jag. Båda är ju minst lika illa, om nu inte vattenpipa till och med är värre...
 
Hennes rum är högst uppe och det finns en terass där de förhoppningsvis sitter. Men jag går ju inte upp och kollar. Men de har askkoppar ute så de lär ju användas. Men sen röker de vattenpipa också. Enligt tysk lag får ungdomar under 18 år inte köpa cigaretter.
Förhoppningsvis? :cautious: Alltså, hostar ens mamma av röken så får man väl säga åt sina kompisar att mamma klagar över röken om hon vill skylla på någon annan och inte verka ocool.


Vattenpipa har jag ingen aning om :o känner mig gammelmodig men "på min tid" (10 år sen alltså ;)) så var det hederliga gamla ciggar :D:rofl: Men så bodde jag inte hemma hela tiden vid den tiden, det var nog skönt under senare tonåren.
 
Paniken när man kliver ur duschen och ser att bilen som ska tömma avloppstanken rullar in på gården. Sambon råkade i morse få med sig nycklarna till bilen på uppfarten och det stod på brevet man fått att de kräver betydligt kortare avstånd än vad som är möjligt med bilen i vägen.
Skenade upp halvt blöt fortfarande, hoppade i en klänning och kutade ut.
"Nej, men det var iiingen fara.." Världens gladaste och mest chill man som skulle tömma och visslande runt där ute.
Skillnaden mot Stockholm är så enorm hos såna som honom, butikspersonal, busschaufförer etc.. Alla är så himla trevliga och åbäkar sig för att hjälpa till.
I Stockholm hade de förmodligen bara åkt härifrån. Ni kan ha er skit liksom.. :laugh:
 
Vattenpipa har jag ingen aning om :o känner mig gammelmodig men "på min tid" (10 år sen alltså ;)) så var det hederliga gamla ciggar :D:rofl: Men så bodde jag inte hemma hela tiden vid den tiden, det var nog skönt under senare tonåren.
Vattenpipa (tror jag) är som en hög stolpe med ett hål i, längst ner har den väl någon typ av fat eller något där man lägger det som ska rökas (tobak?). Sedan tänder man den på något sätt, och så har den typ ett munstycke där man andas in röken från.

Edit: Kanske ska tillägga att jag har inte testat att röka vattenpipa, utan detta är bara vad jag kommer ihåg från huvudet från en föreläsning i skolan
 
Förhoppningsvis? :cautious: Alltså, hostar ens mamma av röken så får man väl säga åt sina kompisar att mamma klagar över röken om hon vill skylla på någon annan och inte verka ocool.


Vattenpipa har jag ingen aning om :o känner mig gammelmodig men "på min tid" (10 år sen alltså ;)) så var det hederliga gamla ciggar :D:rofl: Men så bodde jag inte hemma hela tiden vid den tiden, det var nog skönt under senare tonåren.
Vattenpipa fanns även på ”din tid”. Var jättevanligt att vi rökte vattenpipa i samband med fest eller högtid. Numer är alla för vuxna med barn och hela den karusellen så allas vattenpipor står väl nånstans och samlar damm istället :cool:
 
Vattenpipa (tror jag) är som en hög stolpe med ett hål i, längst ner har den väl någon typ av fat eller något där man lägger det som ska rökas (tobak?). Sedan tänder man den på något sätt, och så har den typ ett munstycke där man andas in röken från.

Edit: Kanske ska tillägga att jag har inte testat att röka vattenpipa, utan detta är bara vad jag kommer ihåg från huvudet från en föreläsning i skolan

Min vattenpipa (ja, jag hade en för över 10år sedan) hade en behållare med vatten längst ner dit röken leds, sen sitter slang med munstycke högre upp och längst upp har man tobak (ofta blöt smaksatt som man tänder underifrån).

Minns att då satt vi ofta hemma på ljumma sommarkvällar och puffade, hade gärna is i med för att få extra sval rök.

Inget som tilltalar mig idag dock (trots rökare) då det blev lätt sliskigt söt rök
 
På tal om annat har jag precis kämpat igenom ett berg av tvätt samt disk, nu har sambon gjort vlin drink så smuttar på det och snart blir det swacos :love:
 
Faderskapet fyller jämnt i morgon, så jag har först bakat ohemult stora bröd, skivat eländena i jämtjocka sjok och sen monterat smörgåstårtor :cautious:

64512213_2864520466898734_2997796797906157568_n.jpg


64246973_2864520506898730_6050848616363327488_n.jpg


Nån konditor kommer jag aldrig att bli :D men smaker kan jag, så de är helt outstanding goda :d
 
Faderskapet fyller jämnt i morgon, så jag har först bakat ohemult stora bröd, skivat eländena i jämtjocka sjok och sen monterat smörgåstårtor :cautious:

64512213_2864520466898734_2997796797906157568_n.jpg


64246973_2864520506898730_6050848616363327488_n.jpg


Nån konditor kommer jag aldrig att bli :D men smaker kan jag, så de är helt outstanding goda :d
Jättefina! :love:
Fasen, det är så man drägglar lite på tangentbordet... :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 853
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp