Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch. Har precis skrivit till bekanting som ska vara instruktör på klättringen. Han är genomsnäll och hjälper till så otroligt mycket, och nu fick jag skriva för att säga att det inte fungerar att klättra på torsdag som vi var inne på och att den andra som skulle gå kurs för honom (med mig) inte kan. Vill inte riskera att låta som en otacksam, bortskämd idiot :crazy: Nä. Nu ska jag sova istället för att börja med mitt vanliga katastroftänk...
 
Helt oacceptabelt!!
Alltså, mitt rum har ALDRIG sett ut sådär! Det har inte ens varit i närheten av att se ut så, och jag tycker också att antingen får hon städa så att det blir RENT (dvs inte bara skyffla bort/undan allt), eller så får hon betala för en städfirma.
Det är ju för tusan inte acceptabelt att ha det så och matrester är ju direkt ofräscht!
Allas hem är väl stökiga då och då, men stökigt behöver inte betyda ofräscht. Och alla har säkert lagt kläder/tvätt på golvet någon gång, men plockat bort det innan de börjar "samla damm"/bli ofräscht.
Om badrummet ser ut som du beskriver, är det inget annat än en ren katastrof!

Helt ärligt, jag förstår inte att du har accepterat att det ser ut så, fram tills nu. Jag vet att tonåringar inte alltid lyssnar på sina föräldrar, trotsar och testar gränser. Men som du beskriver att det ser ut så är det (i min värld) väldigt långt över alla gränser som finns.
Jag har inte orkat. Jag har haft en jobbig depression sen mannen lämnade oss och jag måste lägga orken på det som jag klarar av. Nu prioriterar jag jobbet och att tvätta så att det finns något rent att ta på sig. Jag har knappt några kläder som passar eftersom jag gick upp kraftigt i vikt av min antidepp medicin. Och jag vill bli normalviktig igen innan jag köper mer kläder. Så nu har jag ett fåtal plagg som jag växlar med. Disken sköts. Dammsuger och håller badrummet rent. Matlagning händer sällan.
 
Jag har inte orkat. Jag har haft en jobbig depression sen mannen lämnade oss och jag måste lägga orken på det som jag klarar av. Nu prioriterar jag jobbet och att tvätta så att det finns något rent att ta på sig. Jag har knappt några kläder som passar eftersom jag gick upp kraftigt i vikt av min antidepp medicin. Och jag vill bli normalviktig igen innan jag köper mer kläder. Så nu har jag ett fåtal plagg som jag växlar med. Disken sköts. Dammsuger och håller badrummet rent. Matlagning händer sällan.
Fast dottern behöver ju "dra sitt strå till stacken" och hjälpa till hemma med lite vardagssysslor, SPECIELLT i din situation där du inte orkar med allt själv!
 
I fredags fick vi hem/tillbaka en häst som varit konvalescens i 1.5 år pga dåliga hovar (typ hwss). 24h senare är den svårt skadad och igår måndag togs den bort :(

Så j-a typiskt.
Jag hade skickat ett sms till chefen tidigare på lördagen och frågat om hon hade haft tid att rida hästen på torsdagen, dagen innan han kom tillbaka och hur han var. Jag var sugen på att provrida honom men inte om han inte blivit riden på länge (sist jag red en "sån häst" åkte jag av och blev själv skadad)
Jag fick inget svar så jag tog en annan häst.
Men tydligen hade chefen skickat svar på messenger att han var ok att rida. Men jag har aldrig telefonens data på på jobbet så jag såg aldrig messet.

Skadan hände medan vi var ute på tur så nu tänker jag fan också att jag inte såg messet. Då kanske han hade levt nu :(

Avskuren sena, jag besparar er alla bilder och filmer.. men han va en så fin häst

IMG_20190624_235652_285.jpg
 
På jobb. Sovit ruggigt dåligt. Får se om jag jobbar hela dagen eller om jag åker hem lite tidigare.

Haft många skrämselinslag på mig själv inatt och vaknat flera ggr.

Dags att försöka vända dagen
 
Det fungerade innan nuvarande pojkvän. Han har en enormt dålig inverkan på henne.
Det är faktiskt ingen ursäkt. I synnerhet som du mår dåligt borde hon inte öka din arbetsbörda hemma, och dina bekymmer.

Jag hade ställt in en sopsäck, dammsugaren och hink, mopp och rengöringsmedel i hennes rum och sedan inte låtit henne lämna huset förrän hon hade städat. Hade heller inte släppt in pojkvännen förrän det var klart. Någon enda gång måste du ta i mot henne och visa att det är allvar.
 
Det är faktiskt ingen ursäkt. I synnerhet som du mår dåligt borde hon inte öka din arbetsbörda hemma, och dina bekymmer.

Jag hade ställt in en sopsäck, dammsugaren och hink, mopp och rengöringsmedel i hennes rum och sedan inte låtit henne lämna huset förrän hon hade städat. Hade heller inte släppt in pojkvännen förrän det var klart. Någon enda gång måste du ta i mot henne och visa att det är allvar.
Ja nu blir det så. Rummet måste städas. Duger inte att inte hålla rent.
 
Ja nu blir det så. Rummet måste städas. Duger inte att inte hålla rent.
Om du tvingar henne att städa, säg att det är för att hon ska se hur jobbigt det faktiskt blir när man skräpar ner så som hon gör. Någon får ta smällen att sanera och det ska inte vara du.
Vad gäller rökningen, ta ingen debatt om att du skulle hata hennes vänner, säg bara att ingen får röka inne hos er.
 
Det kan ganska fort komma skadedjur. Bor ni i ett äldre hus -perfekt för möss att mumsa i sig matrester.

Jag ”missade” en gång att ställa undan en macka som hade ramlat upp och ner. Den fläcken gick sen inte att ta bort vilken den hade gjort om jag bara hade tagit upp mackan på en gång. Så ju längre man väntar desto svårare är det att få rent.

Hittade maskar i kylen en gång, pga en gammal kattmat som låg längst in. Den var full i mask och hade spridit sig till närliggande råvaror.
Och jag jag åt av dessa innan jag såg att det var mask. Och då var det ändå i kylen och inte i rumstemperatur.

Skadedjur/insekter sprider sig fort speciellt i värme @alazzi
 
Alltså vad är det med den här dagen?

Pratade nyss med en kund och mitt hjärta blöder. För ca 6 månader sedan fick han amputera en fot och blev rullstolsbunden och nu har han varit tvungen att ta den andra och pga av detta hamnat på vårdhem och han trivs inte så jättebra,. Vill bara ut till sitt sommarställe/barndomshem :(

Jag pallar inte mer idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 114
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp