Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städade hos mina landisar. Då såg jag att 2 av dem har en "bula" på "halsen". Så de är könsmogna nu:o Så det blir att leta efter ägg/bebisar snart.
Vill inte ha några, för den "marknaden" är mättad nu
 
Har plågan på besök och diklofenacen hjälper väl inte sådär jättemycket, så jag ringde 1177 för att höra om det går att ta en extra av den så att jag kanske kan få sova lite inatt och människan hade ingen aning om vad jag pratade om när jag talade om vad jag blivit ordinerad diklofenac mot, så jag fick ge en snabbinfo om clusterhuvudvärk, dra liknelsen mot hortons, dra symptomen osv och när hon hade greppat vad jag pratade om så fick jag svaret att hon kunde inte råda om mediciner.

Det hade hon ju kunnat sagt på en gång kan jag tycka.. Så jag får plåga mig genom kvällen/natten och förhoppningsvis kan jag få tag på läkaren i morgon.
 
Nu ar det dags att ta ut den lille Yorkien pa en tur for att se andra hundar igen. :cautious: Han ar sa jatte "reactive" och gar igang bara han hor en annan hund. Det ar lite (lite!) battre, men da jag bara har honom lite over en vecka till lar vi vara tvungna att jobba hart och leta efter hundar.
 
Tänker på min mor som opererats och har himla ont - såpass att jag hörde det på hennes röst över telefon :(. Allt hade gått bra (ingen allvarlig op.) och hon har hjälp hemma, men det är vid såna här tillfällen då det märks att man bor 60 mil bort.
Jobbigt när man hör och är så långt bort. Hoppas mamma har mindre ont imorgon.
 
Har plågan på besök och diklofenacen hjälper väl inte sådär jättemycket, så jag ringde 1177 för att höra om det går att ta en extra av den så att jag kanske kan få sova lite inatt och människan hade ingen aning om vad jag pratade om när jag talade om vad jag blivit ordinerad diklofenac mot, så jag fick ge en snabbinfo om clusterhuvudvärk, dra liknelsen mot hortons, dra symptomen osv och när hon hade greppat vad jag pratade om så fick jag svaret att hon kunde inte råda om mediciner.

Det hade hon ju kunnat sagt på en gång kan jag tycka.. Så jag får plåga mig genom kvällen/natten och förhoppningsvis kan jag få tag på läkaren i morgon.
Inte för huvudvärk men - 150 mg/dygn verkar inte vara någon fara enligt Fass:

”Reumatiska sjukdomar:

Vuxna: 75-150 mg dagligen fördelat på 2-3 dostillfällen beroende på sjukdomsaktiviteten.


Dysmenorré utan organisk orsak:

50-150 mg fördelat på 1-3 doser vid behov. Initialt ges en dos om 50-100 mg. Behandlingen påbörjas vid första tecknet på menstruationssmärta. Högst 150 mg/dygn.”
 
Sprallar rundor i min nybäddade säng. Den ändå som kan klaga imorgonbitti de är ju jag själv. men jag skyller allt på katten om de är allt för rörigt :D :p
 
Dotterns rum är en katastrofzon. Halvätna pizzor, halvätna revbenspjäll samt använda kondomer😑Massor med halvfulla colaflaskor. Det går tydligen inte att dricka upp en flaska innan man hämtar en ny.

Smutstvätt överallt. Typiskt tonårsrum. Grannens barn är i Kindergartenålder så de är nog inte bereddda på ett tonårsrum än.
Alltså, mitt rum har ALDRIG sett ut sådär! Det har inte ens varit i närheten av att se ut så, och jag tycker också att antingen får hon städa så att det blir RENT (dvs inte bara skyffla bort/undan allt), eller så får hon betala för en städfirma.
Det är ju för tusan inte acceptabelt att ha det så och matrester är ju direkt ofräscht!
Allas hem är väl stökiga då och då, men stökigt behöver inte betyda ofräscht. Och alla har säkert lagt kläder/tvätt på golvet någon gång, men plockat bort det innan de börjar "samla damm"/bli ofräscht.
Om badrummet ser ut som du beskriver, är det inget annat än en ren katastrof!

Helt ärligt, jag förstår inte att du har accepterat att det ser ut så, fram tills nu. Jag vet att tonåringar inte alltid lyssnar på sina föräldrar, trotsar och testar gränser. Men som du beskriver att det ser ut så är det (i min värld) väldigt långt över alla gränser som finns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 233
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 592
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp