Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sjutton är egentligen en knivsudd.... Tycker att det är ett VÄLDIGT udda mått..... O_o Ska ha en knivsudd bakpulver i min vispgrädde nämligen.....
 
Chefen kom idag och frågade om allt är ok? Jag ljög och sa ja. Nu äntligen har han bokat läkartid för att jag ska kunna få licensen för att få köra persontransporter. Det var liksom på tiden..."Du får inte säja något till de andra..." Nej, jag är självklart lojal mot den som betalar min lön. Men det är så typiskt att det kommer dagen efter att han har skällt ut mig för en skitsak som hade undvikits om han hade gett mig tillräcklig information från början. Jag är inte van att behöva köra 20 frågor för att kunna sköta mitt jobb.
 
Ja det undrar jag med. Tycker nånstans det hade varit rimligare att ha en fysisk åkomma just nu och inte ”diffusa symtom”. Orkar inte förklara för folk.
Igår blev min moster jättebesviken på mig då jag tackade nej till ett event som hon ville gå på med mig. Och jag orkar just nu inte förklara varför då hon ändå inte skulle förstå.
Och sedan var tanken att jag skulle åka upp i söndags till Norrland och hälsa på. Men att köra den sträckan när jag mår såhär och sedan vara social och hela den biten känns som överkurs.
Vill ju inte ha ett brutet ben direkt men igår var jag så ofantligt less på hela situationen så kände väl att det hade varit smidigt att bara säga ja jag mår skit pga mitt brutna ben.

Tack för kramen!
Då förstår jag exakt vad du menar! Tyvärr, måste jag lägga till :(

Du behöver en till Kram! Kram! 🌻
 
5 timmar (med div små avbrott inräknade), 8 olika rätter och 20 matlådor senare har jag gjort min "plikt" som bästa vän för den här gången :up: :D

32062
 
På en annan note, så blev jag uppringd av okänd läkare idag som ställde ungefär miljarder frågor om migränen, nacken, plågan och allt annat upptänkligt man kan komma på.

Summa summarum; remiss för DT-hjärna skickad och bör vara avklarad inom 2 veckor enligt läkaren, sjukgymnast ska involveras för att se vad som hänt med nacken/axeln/skuldran/armen/handen och jag är rekommenderad att skicka egenremiss till neurolog när svar på hjärnkollen har inkommit.

Finner de något nytt problem så kanske hjälp går att få, men finner de inget nytt så finns inget mer sjukvården kan göra för att lindra plågan.

Så jag vet inte jag vilket alternativ som egentligen är värst.. Att de faktiskt hittar något knas i hjärnan eller att de inte gör det :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 227
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 510
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp