Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var just och tittade på mina blivande arvingar på ultraljud, jag och sambo gick därifrån uppfyllda av glädje. Gick tillbaks till mitt arbetsrum och fick veta att en arbetskamrat (olika avdelningar och chefer, men en ljuspunkt i mitt dagliga jobbumgänge) omkommit i en ridolycka förra veckan medan jag varit hemma covidsjuk. Mycket känslor nu.
Beklagar förlusten ❤️
 
Trule körd - var lite gräs att svettas ut 😂 Men när man leker sig igenom 1.2. mil utan att vara trött förutom svettig är man väl tränad häst 🐎💨

Dags att ta tag i mockningen, en äter inte hö för han smaskar gräs på dagarna och den andra äter inte hö för hon är hög dräktig och orolig. Jätte roliga boxar att mocka 😬
 
Jag träffade min kusin på en affär igår och berättade vad jag jobbar med nu... han såg förvånad ut och tyckte att "kul, men det är väl inte riktigt din grej?" och jag har fått höra liknande från andra. Jag har inte blivit arg eller ledsen för det men det känns lite konstigt. Ja, jag är akademiker och älskar det... men jag har trivts enormt med att jobba som testförare och nu detta. Jag blir lite vemodig för kanske jag sas valt fel när jag inte valt något liknande tidigare (även om jag inte skulle vilja missa universitetsstudierna för allt i världen).

Jag vill inte säga att jag har en 50-årskris men lite funderingar kring mig själv har det gett. Jag har ju alltid "vetat" att jag är kass på praktiska saker och det är ju inte direkt någon som sagt något annat... men sedan visar det sig att mer praktiskt inriktade saker passar mig väldigt bra. Det blir en konflikt inom mig för jag identifierar mig ändå starkt som akademiker, inte en praktiker.

Jaja, lite existentiellt svammel pga dödstrött (kunde sova ut men nej, min kropp tyckte jag skulle vara klarvaken strax innan kl 5 vilket gjort att jag är skittrött nu och börjar jobba kl 14 :meh:).
Du är ju en praktisk akademiker :up:

Eller var det en akademisk praktiker 🤔

Det spelar ingen roll, bra är du alltid ändå :heart
 
Varit hos veterinären, återbesök för big chonkus canario och hans kliande rygg plus öra som blivit mycket bättre. Fortsätta med öronbehandlingen i ena örat och sedan sätta ut klådstillande plus bada i specialschampoo.

Tiken fick även följa med för vaccination plus knölkoll. En aterom klämd plus någon blåsliknande som får hållas under uppsikt. Annars grönt ljus 😁 Hon var högst kränkt över munkorgen så den fick åka av efter ett tag, hon nöjde sig med att blänga dömande istället 😅
 
Jag var just och tittade på mina blivande arvingar på ultraljud, jag och sambo gick därifrån uppfyllda av glädje. Gick tillbaks till mitt arbetsrum och fick veta att en arbetskamrat (olika avdelningar och chefer, men en ljuspunkt i mitt dagliga jobbumgänge) omkommit i en ridolycka förra veckan medan jag varit hemma covidsjuk. Mycket känslor nu.

Jag beklagar förlusten :heart

Vi fick veta att min kusin (som står mig närmast av mina kusiner) var gravid med sitt första barn i samma veva som pappa dog. Det finns en isande symmetri i "En lämnar och en kommer".
 
Missade att veterinären ringde och nu har de inte telefontid (det hade de inte när hon ringde heller)... funderar på om hon ringer upp igen eller om jag behöver prata in ett meddelande och säga att jag är tillgänglig. Skulle verkligen vilja veta vad hon tycker innan helgen.
Hur hade ni gjort, väntat eller lämnat ett meddelande?
 
Kolmårdens djurpark har ännu inte öppnat för säsongen
Så ett gäng bla jag då, gick in på Tropikarium. Resten åkte till Trolleri museum
 

Bifogade filer

  • IMG-20220513-WA0001.jpg
    IMG-20220513-WA0001.jpg
    150,8 KB · Visningar: 62
Missade att veterinären ringde och nu har de inte telefontid (det hade de inte när hon ringde heller)... funderar på om hon ringer upp igen eller om jag behöver prata in ett meddelande och säga att jag är tillgänglig. Skulle verkligen vilja veta vad hon tycker innan helgen.
Hur hade ni gjort, väntat eller lämnat ett meddelande?
Väntat lite, sen hade jag nog ringt och lämnat ett meddelande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 595
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
36 255
Senast: Catsu
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
746
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
506
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp