Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant hur språkhjärnan fungerar ibland och liksom bara växlar språk.

Kollegan berättar att han fixat några grejer så jag slipper tänka på dem och kan gå hem tidigare och säger sen "Nu drar jag till det andra huset sen drar jag hem, Sayonara!"
Är helt inne i ritningar, och hör att jag svarar "Domo arigato gozaimashita!"

Jag kan inte japanska, men kollade mycket på anime när jag var yngre. Var tvungen att slå upp vad sjutton jag sagt egentligen :rofl: Domo arigatou vet jag ju vad det betyder men gozaimashita hade jag ingen aning om att min hjärna hade lagt undan i någon liten dammig japansk språkskrubb :p
 
Handlat, nu ska jag äntligen äta något man kan tydligen inte bara leva på kaffe för då blir man som ett asplöv 🙈 Jag som faktiskt har skärpt till mig med mina matvanor och äter regelbundet glömde tydligen av det totalt i morse .. Skyller på att hjärnan inte hänger med just nu pga av sömnbrist.
 
Blev först lite nervös för att mina ögon inte ska palla den torra luften på nya jobbet (mer än att jag får köpa typ viscotears i så fall). En kollega (med flytt från vården) fick till och med sår på hornhinnan av linser på jobbet här! Jisses! Men hon tyckte att jag borde ha märkt redan om det inte fungerar och det verkar det ju ändå göra :). Jag kan väl inte påstå att mina ögon mådde bättre när jag gick hemma och ständigt glodde i mobilen (torra ögon.se). Seeeeg av för lite sömn pga kisse som vill ut okristligt tidigt (får inte än) så trött i ögon och huvudet men jag jobbar på; intrompå drive in men öppna egen kassa för att avlasta :up:
 
Jag ska ta tjänstledigt från min tjänst för att prova på annan tjänst. Med detta följer att ange löneanspråk. Det är nog det svåraste jag vet. Valde medianlönen på min arbetsplats för typen av tjänst, men har ingen aning om det är rimligt. Den är 1300 kronor högre i månaden än min nuvarande lön, så förhoppningsvis är jag inte helt fel ute.
 
Vilken dag.... Först skrämde bilen slag på mig genom att blinka med oljelampan när jag svängde in på parkeringsplatsen på jobbet :nailbiting: ! Snäll kollega åkte och handlade olja och öste i åt mig.... :love: Det syns ingen läcka, så jag förmodar att bilen bara tar lite mer än den borde pga ålder.

När jag skulle köra tillbaka matvagnen efter lunchen lyckas jag tippa ner en glasskål i golvet. Den gick - naturligtvis - i 1000 bitar. Rena rama explosionen.... :arghh: Fick hjälp med att städa upp. Samtidigt lyckades jag riva mig på en dörr och det började blöda vi nagelbandet. Precis mitt i städningen av 1000-tals glasbitar.... :cautious:

Nu sitter jag hemma på soffan och tänker inte hitta på för mycket mer idag.... Man vet ju aldrig vad mer som kan hända.... :nailbiting::p:D Jo, förresten, jag ska baka kaka åt den snälla kollegan som hjälpte mig med bilen. Hoppas inte att jag bränner ner huset.... :rofl:
Fredag den 13 🤣💖
 
Blev precis klar nu med att göra klart ritningarna inför passersystemsbyte. Mycket plotter och pyttesmå saker som ska flyttas runt. Tagit ca 156 beslut. Helt slut i hjärnan.

Det betyder att jag kan sluta tidigare som jag tänkt. Fy så skönt det ska bli med helg, ska köpa ett berg choklad! :D
 
Om jag just ställde in vattenkokaren i kylskåpet? Japp!

Märks att jag sov dåligt i natt, och att det är fredag 🥱 Ska göra en stark kopp kaffe och köra ett sista jobbrace nu, jag har en ynka artikel att skriva klart, men sen får det banne mig bli en lång power nap! Ikväll grillkväll i goda vänners lag 😊
 
Som min mamma igår när jag ringer.
Jag: Jag känner mig bättre idag i alla fall så det är skönt.
Mamma: Vad bra. Har du fått svar på testet?
Jag: Men det skrev jag ju igår?! Det var negativt.
Mamma: Gjorde du? Jaha, men det var ju skönt!
Jag: Du svarade ju på sms:et…
Mamma: Jasså. Ja, minnet blir inte bättre med åren…

🤦‍♀️😅
Jag får vara försiktig med att inte skicka två sms i raken till mamma om det första innehåller viktig information :cautious::D
 
Skrev idag igen och frågade om hon hade för avsikt att posta ryggsäcken denna vecka?
Fick svar nu att hon ska posta den idag. Vi får väl se…
Jag fortsätter min följetong. Sent igår kväll skrev hon att ryggsäcken var skickad och att hon ”skriver mer idag”. Jag frågade vad det kostade och hur mycket jag ska föra över.
Hjälpcentret på AirBnB har också varit på henne idag om att skicka försändelsenummer samt kvitto på frakten så att jag kan föra över pengar.
Har hon hört av sig idag? Nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 729
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
709
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 925
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 898
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp